Gå til innhold

Er jeg overfladisk og slem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en fyr en periode nå og på mange måter forsøkt å se om det kan bli noe. Om jeg klarer å føle for han, det han sier han føler for meg.

Jeg sitter med en stor klump i magen da jeg ikke klarer å finne han attraktiv og dermed ikke klarer å «få frem» de rette følelsene heller. Han er veldig overvektig og har en livsstil som er stikk motsatt av min. Jeg har selv vært svært overvektig, men har klart å gå ned 60kg og lever et sunt og aktivt liv. 

Er jeg slem som ikke klarer å bli tiltrukket av han, og dermed ikke klarer å bli forelsket? Eller er dette naturlig mtp hvor forskjellig livsstiler vi har? 

Anonymkode: 5b310...87f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tror at du blir forelsket i alle menn, og det er kun om du er slem at du ikke blir forelsket i en valgt mann?

Anonymkode: 4b936...012

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke tiltrukket er du ikke tiltrukket, ikke så mye å gjøre med det.

Anonymkode: c1b25...582

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tror at du blir forelsket i alle menn, og det er kun om du er slem at du ikke blir forelsket i en valgt mann?

Tror absolutt ikke jeg blir forelsket i alle menn, snarere tvert imot. Men jeg føler meg slem som ikke blir tiltrukket pga overvekten og dårlig livsstil. Kanskje bare jeg som overtenker. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror absolutt ikke jeg blir forelsket i alle menn, snarere tvert imot. Men jeg føler meg slem som ikke blir tiltrukket pga overvekten og dårlig livsstil. Kanskje bare jeg som overtenker. 

Så du tror du hadde blitt forelsket i han om han var tynn og trente? Hva baserer du den illusjonen på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis nå fyren hadde vært slank, hadde ting vært annerledes?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis nå fyren hadde vært slank, hadde ting vært annerledes?

Nei, det tror jeg ikke. Vi har ulike verdier og holdninger til mye. Det er mye småting som ikke passer, i tillegg til null tiltrekning. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke. Vi har ulike verdier og holdninger til mye. Det er mye småting som ikke passer, i tillegg til null tiltrekning. 

Hvis det er riktig, så tror jeg ikke du skal overtenke! Da hadde det jo sikkert ikke funket uansett.

Anonymkode: 597d1...4f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men her er det jo mange ting, som gjør at du ikke blir tiltrukket. Og du er jo ikke slem av den grunn.

Jeg har selv vært 30 kg overvektig, og har lett for å legge på meg. Så jeg må være nøye med kostholdet mitt. Og har jo datet noen menn hvor det kommer fram at det er mye junk mat, potetgull, sjokolade og brus hver dag. Og det går ikke for meg. Selvfølgelig skal en mann jeg er sammen med, få kose seg. Men blir det hver dag, så vil jeg ende opp som overvektig igjen. 

Anonymkode: 3f54e...a93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så...

• Du er ikke tiltrukket av utseendet hans.
  • Du er ikke tiltrukket av livsstilen hans.
  • Du er ikke tiltrukket av verdiene hans.

Hvorfor vurderer du denne fyren i det hele tatt?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men her er det jo mange ting, som gjør at du ikke blir tiltrukket. Og du er jo ikke slem av den grunn.

Jeg har selv vært 30 kg overvektig, og har lett for å legge på meg. Så jeg må være nøye med kostholdet mitt. Og har jo datet noen menn hvor det kommer fram at det er mye junk mat, potetgull, sjokolade og brus hver dag. Og det går ikke for meg. Selvfølgelig skal en mann jeg er sammen med, få kose seg. Men blir det hver dag, så vil jeg ende opp som overvektig igjen. 

Anonymkode: 3f54e...a93

Tusen takk! Det er akkurat det samme jeg føler og tenker er viktig når jeg skal være med en. Jeg vil ikke tilbake der jeg var og har jobbet så hardt for å komme hit jeg står idag. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så...

• Du er ikke tiltrukket av utseendet hans.
  • Du er ikke tiltrukket av livsstilen hans.
  • Du er ikke tiltrukket av verdiene hans.

Hvorfor vurderer du denne fyren i det hele tatt?

Han er veldig snill og smart, men ettersom vi har blitt bedre kjent så har jeg forstått mer og mer at det aldri vil komme noe følelser fra min side. Jeg er redd for å såre han, for jeg ønsker ingen vondt. Spesielt nå som han har sagt han har fått følelser for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se det på denne måten: han fortjener noen som er forelska i ham på ekte (og du fortjener noen du er ekte forelska i!) Å fortsette å date ham av medlidenhet er egentlig bare slemt. Ville du ha likt det om noen var sammen med deg av medlidenhet?? 

Ja, han vil nok bli lei seg, men sånn er livet og kjærligheten, alle blir såret innimellom. Det snilleste du kan gjøre er å si "sorry, men jeg føler vi er en dårlig match, lykke til videre." 

Anonymkode: 25a8c...8ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å se det på denne måten: han fortjener noen som er forelska i ham på ekte (og du fortjener noen du er ekte forelska i!) Å fortsette å date ham av medlidenhet er egentlig bare slemt. Ville du ha likt det om noen var sammen med deg av medlidenhet?? 

Ja, han vil nok bli lei seg, men sånn er livet og kjærligheten, alle blir såret innimellom. Det snilleste du kan gjøre er å si "sorry, men jeg føler vi er en dårlig match, lykke til videre." 

Anonymkode: 25a8c...8ac

Takk, da skal jeg gjøre det rette her. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...