AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Ei ung jente jeg kjenner har fått bipolar type 2. Hun er bare 19 år. Megaflink på skolen og har 5-6’ere i alle fag. Men droppet ut av skolen etter jul pga fraværet. Ble utredet nå og fikk diagnosen. hva innebærer type2? Hun har mer depresjoner enn manier. Hvordan er fremtidsutsiktene med denne diagnosen? Anonymkode: adbd1...bc5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Bipolar 2 trenger ikke nødvendigvis å få så store konsekvenser for livet, selv om det er store variasjoner. Jeg har denne diagnosen selv. Mitt hovedproblem har vært depresjonene, noe har vært lange, opptil ett år. med god terapi og riktig medisinering kan man etterhvert leve et tilnærmet normalt liv. Det er viktig å lære seg å gjenkjenne ting og livssituasjoner som kan trigge episoder. Det er viktig å leve noenlunde regelmessig, og forholde seg til rutiner. Dvs å sørge for å få nok søvn, stresse ned hvis det er mulig, være forsiktig med rus / alkohol (en fest i ny og ne er ikke noe problem, men ikke overdriv) Trening er også veldig viktig, ihverfall for meg. Jeg personlig kan være sårbar for motgang i livet, da er det ikke så mye som skal til for at en depresjon sniker seg på. Hypomaniene mine er stort sett greie, men det har vært tilfeller der jeg har vært nokså ukritisk og tatt dårlige valg som virker veldig smarte der og da. (mye mannfolk, stort pengeforbruk, impulsivitet osv). Jeg er en godt voksen dame, og har lært meg å leve fint med diagnosen. Jeg har høy utdannelse, jobber 100%, jeg har barn, samboer, hus og det jeg trenger. Ingen økonomiske problemer. Jeg har venner, jeg er aktiv og trener mye, har godt forhold til familien som elsker meg. Jeg er intelligent, kreativ, jeg er en tenker og filosoferer. Jeg har testet mye forskjellige medisiner, men fant til slutt en kombinasjon som funket bra for meg. For et par år tilbake var jeg lei av å føle så lite, jeg ble veldig sjeldent trits, men også sjelden tordentlig glad. Så sammen med legen s trappet vi forsiktig ned på blandt annet lithium og høye doser quetiapin. Bruker en liten dose quetiaoin til kvrelds nå,, ot Cipramil. Føler meg helt frisk ❤️ Anonymkode: 25fd4...d6b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bipolar 2 trenger ikke nødvendigvis å få så store konsekvenser for livet, selv om det er store variasjoner. Jeg har denne diagnosen selv. Mitt hovedproblem har vært depresjonene, noe har vært lange, opptil ett år. med god terapi og riktig medisinering kan man etterhvert leve et tilnærmet normalt liv. Det er viktig å lære seg å gjenkjenne ting og livssituasjoner som kan trigge episoder. Det er viktig å leve noenlunde regelmessig, og forholde seg til rutiner. Dvs å sørge for å få nok søvn, stresse ned hvis det er mulig, være forsiktig med rus / alkohol (en fest i ny og ne er ikke noe problem, men ikke overdriv) Trening er også veldig viktig, ihverfall for meg. Jeg personlig kan være sårbar for motgang i livet, da er det ikke så mye som skal til for at en depresjon sniker seg på. Hypomaniene mine er stort sett greie, men det har vært tilfeller der jeg har vært nokså ukritisk og tatt dårlige valg som virker veldig smarte der og da. (mye mannfolk, stort pengeforbruk, impulsivitet osv). Jeg er en godt voksen dame, og har lært meg å leve fint med diagnosen. Jeg har høy utdannelse, jobber 100%, jeg har barn, samboer, hus og det jeg trenger. Ingen økonomiske problemer. Jeg har venner, jeg er aktiv og trener mye, har godt forhold til familien som elsker meg. Jeg er intelligent, kreativ, jeg er en tenker og filosoferer. Jeg har testet mye forskjellige medisiner, men fant til slutt en kombinasjon som funket bra for meg. For et par år tilbake var jeg lei av å føle så lite, jeg ble veldig sjeldent trits, men også sjelden tordentlig glad. Så sammen med legen s trappet vi forsiktig ned på blandt annet lithium og høye doser quetiapin. Bruker en liten dose quetiaoin til kvrelds nå,, ot Cipramil. Føler meg helt frisk ❤️ Anonymkode: 25fd4...d6b Så fantastisk ❤️ Håper så inderlig hun jenta jeg kjenner får det bedre nå som hun har fått diagnosen bipolar. At hun får gode medisiner som hjelper henne. Hun er åpen om det og skammer seg ikke. Og det i seg selv er kjempebra mtp den unge alderen hennes Anonymkode: adbd1...bc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå