Gå til innhold

Garderobefrustrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så oppgitt over garderoben min. Ting passer ikke overens for jeg tror ikke jeg har en stil, tror jeg?? Jeg er ikke sikker på hva problemet er. Jeg takler i alle fall ikke ting som er ubehagelig, så der forsvinner jeans, vesker, sko med heler(BRENN!).

Det hjelper nok ikke at jeg føler meg feit og ekkel og aller helst vil bruke klær til å gjemme meg... Det er et nærmest umulig prosjekt å finne klær som A: passer sånn objektivt sett, B: skjuler alt jeg har lyst til at det skal skjule og fremhever det jeg ønsker å fremheve, og C : være noe jeg faktisk liker. 

Jeg må liksom være høyt motivert med god tid og overskudd for å sette sammen et antrekk, ellers blir det en slags standard jeg går etter fordi jeg vet det fungerer; sort tights-aktig bukse(sue me), singlet i hvitt som regel, en cardigan i en mørk farge(mørk blå, mørk rød osv.). Og joggesko. Omtrent alle underdeler jeg eier er sort, inkl. skjørt, kun ett skjørt har noe hvitt blomstermønster.

For en stund siden prøvde jeg meg gjennom skapet for å prøve kombinasjoner jeg ikke har forsøkt før, og det jeg lærte av det er vel egentlig at det blir mest mørkt og ble enda mer frustrert... Det har vel litt å gjøre med at jeg føler meg feit og ekkel i lyse farger eller hvitt på overkroppen, men det går greit om jeg f.eks. har en mørk cardigan over. Jeg har klær som på en måte kan kategoriseres inn i "føler meg feit" og "føler meg ekstra feit" og så velger jeg deretter.

Når det er sagt så liker jeg alle plaggene mine(stort sett), hver for seg, men når jeg skal begynne å sette samme noe blir det bare tull. Sett tusen videoer på hvordan man kan gjøre dette men det blir bare rør:\ Alle de som demonstrerer er enten kjempetynne modellemner eller så er de plussize, men med vekten langt penere fortelt enn meg. Og så er det så mange råd til de som er tykke om snitt som liksom skal være så bra for de som vil skjule sånt; peplum og empirieliv eksempelvis, og de får meg til å se høygravid ut og er knapt pene på noen.
Råd?:\

Anonymkode: b6014...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg takler i alle fall ikke ting som er ubehagelig, så der forsvinner jean

Jeans er da ikke ubehagelig? Så sant man kjøper riktig størrelse

Anonymkode: 5824e...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeans er da ikke ubehagelig? Så sant man kjøper riktig størrelse

Anonymkode: 5824e...f5d

Jeg synes de er helt forferdelig uansett størrelse:P Skjønt, hos meg så er det sånn at dersom buksen passer på en plass, så er den alltid for stor eller for liten en annen plass, som ikke lar seg avhelpe med et belte, og vips finansierer jeg huslånet til skredderen i byen:P

Anonymkode: b6014...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de er helt forferdelig uansett størrelse:P Skjønt, hos meg så er det sånn at dersom buksen passer på en plass, så er den alltid for stor eller for liten en annen plass, som ikke lar seg avhelpe med et belte, og vips finansierer jeg huslånet til skredderen i byen:P

Anonymkode: b6014...26a

Jeg strever også med å finne bukser som passer bra. Det ble littegrann lettere etter at jeg begynte å se etter bukser med høyt liv, men buksekjøp er fortsatt noe jeg ikke ser på med glede. Har du funnet en bestemt passform som passer bedre enn andre? Eller som jeg ser det - ikke fullt så håpløs som andre bukser?

Anonymkode: f4dcd...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeans er da ikke ubehagelig? Så sant man kjøper riktig størrelse

Anonymkode: 5824e...f5d

Jeans er sykt ubehagelig uansett passform eller størrelse. Det er ikke mykt og stretchy nok. 

Anonymkode: 8ae7c...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strever også med å finne bukser som passer bra. Det ble littegrann lettere etter at jeg begynte å se etter bukser med høyt liv, men buksekjøp er fortsatt noe jeg ikke ser på med glede. Har du funnet en bestemt passform som passer bedre enn andre? Eller som jeg ser det - ikke fullt så håpløs som andre bukser?

Anonymkode: f4dcd...1b6

Jeg har prøvd meg gjennom forskjellige merker og passformer, også høy liv som jeg egentlig ikke er så glad i, og det beste jeg kan oppnå er bukser som passer i lårene og som jeg så må få sydd om alle andre steder. Særlig i korsryggen så står det gjerne en knyttneve eller to ut fra kroppen. Buksene kruver ikke innover nok, de bare fortsetter rett opp etter rumpa, om det gir noen mening:P Så det er så lite håpløst som det blir. Jeg har fått mine jeans sydd om siden jeg var 15. Jeg har bikket 30 og er nå så lei at jeg kan spy. Men hovedproblemet er jo likevel at jeg blir sort fra topp til tå, ikke at jeg ikke liker jeans:P

Anonymkode: b6014...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aniita

Skal man finne sin egen kule stil må man investere tid og jobb med det. Etterhvert går det som en drøm fordi man vet først og fremst hva man ikke skal ha.

Leggings ser ikke særlig bra ut. Hva med å kjøpe bukser med litt vidde, som f.eks i polyester? Eller stretchbukser eller chinos?

Dytt nedi en bluse eller skjorte og legg til et pent belte. 

Joggesko når man ikke skal trene ser heller ikke elegant ut, så skjønner du er frustrert med det. Hva med lave sko i skinn? Eller noen gode ballerinasko?

I stedet for disse trasige billige cardiganene hadde det sett bra ut med en dressjakke. Gjerne i svart, eller hvit.

chinos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aniita skrev:

Skal man finne sin egen kule stil må man investere tid og jobb med det. Etterhvert går det som en drøm fordi man vet først og fremst hva man ikke skal ha.

Leggings ser ikke særlig bra ut. Hva med å kjøpe bukser med litt vidde, som f.eks i polyester? Eller stretchbukser eller chinos?

Dytt nedi en bluse eller skjorte og legg til et pent belte. 

Joggesko når man ikke skal trene ser heller ikke elegant ut, så skjønner du er frustrert med det. Hva med lave sko i skinn? Eller noen gode ballerinasko?

I stedet for disse trasige billige cardiganene hadde det sett bra ut med en dressjakke. Gjerne i svart, eller hvit.

chinos.jpg

Akkurat dette med tid og jobb er vel en del av problemet; jeg synes det bare er pes å dra på shopping; kjedelig, tidkrevende, ting passer ikke og jeg blir som regel bare frustrert, grinete og oppgitt.

Men ja, en sånn bukse som på bildet kunne jeg ha tenkt meg:) Både passform og farge faktisk. Men jeg får dem aldri til å sitte som de skal, ofte ender jeg opp med å se ut som om jeg har bleie på meg:P Men hva som helst av bukser som ikke er jeans, tights eller joggebukser er jeg med på.

Dette med å dytte nedi har jeg litt problemer med, jeg har litt mage og det er ikke noe jeg vil dra oppmerksomhet til, altså, jeg har ingen midje og jeg kan ikke lage illusjonen av en midje heller:( Skal jeg dytte nedi MÅ plagget absolutt være sort og ha ikke for tett eller for løs passform.

Når jeg sier joggesko tenker jeg på a la slike, enkle, nette, intetsigende. Ikke asics eller nike fra sportsbutikken i ville farger. Når det er sagt så skulle sko til meg nesten hatt en egen tråd. Jeg har størrelse 34-35:P 80% av mine sko er barnesko. Og likevel må jeg ha stropper eller noe på skoene ellers får jeg de ikke til å sitte, selv med et helt lager av såler og kippekapper og whatnot. Jeg har brukt dobbeltsidig teip for å holde sko på plass tilogmed. Jeg har også problemer med ankler og knær så det er kun ett par ballerinas jeg har hatt(og slitt ut) som ikke gjør meg invalid etter en bytur. Har også et par slipons fra softwalk som synger på siste verset.

Dressjakker kan være greit så lenge de ikke er for formelle, men de er ofte alt for smal over skuldrene og ryggen på meg, og jeg klarer ikke få dem igjen over puppene(store pupper).

Så. Ja. Det er så mange utfordringer med å finne noe som passer til kroppen min at jeg liksom bare ender opp i tights og cardigans i mangel på noe annet:\ Føler det er noe feil med meg liksom.

Anonymkode: b6014...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke bruke jeans lenger, da magen er blitt for stor. Så jeg bruker omtrent bare bukser med strikk i livet evt strikk bak og knapp foran. Type cropped pants, eller culottes i modal og viskose blandinger. Zara og Mango er gode på det og har ofte fine farger, evt H&M. Finner sjeldent gensere jeg er fornøyd med som er passe; ikke for store og ikke for små, så blir ofte cardigan her også, evt bluser og tunikaer i mykt stoff; viskose og bomull.

Anonymkode: 30a94...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...