Gå til innhold

Tips før teoriprøven!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart ta teoriprøven, og ønsker tips. F eks

Er det noen typer spørsmål som går igjen?

Er det noen spørsmål/problemstillinger du fikk som du rett og slett ikke var forberedt på?

Det flere ulike teoriprøver på nette å kjøpe i forkant - noen som kan anbefales?

På forhånd tusen takk for alle konstruktive tips!

Anonymkode: 10f11...9b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke noe problem å bestå teoriprøven. Folk med Downs syndrom  består den hele tiden.

Eneste rådet jeg kan gi deg er å forberede deg, jeg regner med at du gjør det før du tar andre prøver og eksamener?

Anonymkode: 77420...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen spørsmål/problemstillinger du fikk som du rett og slett ikke var forberedt på?

Det flere ulike teoriprøver på nette å kjøpe i forkant - noen som kan anbefales?

Er lenge siden jeg tok lappen, så skal ikke prøve å anbefale noen tester, vet ikke hva som eksisterer i dagens dato, men jeg anbefaler å ta dem på nett. Jeg kjøpte et 48 timers pass og kunne ta prøver så mye jeg ville i de timene. Og jeg hjalp sinnsykt mye! Du får litt feelingen på hvordan spørsmålene blir stilt og hva som kan dukke opp. 

Anonymkode: 25715...768

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke noe problem å bestå teoriprøven. Folk med Downs syndrom  består den hele tiden.

Eneste rådet jeg kan gi deg er å forberede deg, jeg regner med at du gjør det før du tar andre prøver og eksamener?

Dette var ikke så veldig kostruktivt, spesielt den delen om mennesker med Down Syndrom. 

Venter og ser om det kommer noen bedre svar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke så veldig kostruktivt, spesielt den delen om mennesker med Down Syndrom. 

Venter og ser om det kommer noen bedre svar.

Du må forberede deg. 

Så enkelt er det.

Skrevet

Tok teorien i februar, og syntes spørsmålene var litt rare. De ga ikke helt mening. Fikk én tolkning av hva de spurte om av å lese spørsmålet og se på bildet, og minimum en tolkning til av å lese svaralternativene på mange av oppgavene.

Teoritentamen var gull verdt. Prøvde noen av de andre nett-testene også, men Teoritentamen var best.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Karve skrev:

Tok teorien i februar, og syntes spørsmålene var litt rare. De ga ikke helt mening. Fikk én tolkning av hva de spurte om av å lese spørsmålet og se på bildet, og minimum en tolkning til av å lese svaralternativene på mange av oppgavene.

Teoritentamen var gull verdt. Prøvde noen av de andre nett-testene også, men Teoritentamen var best.

Helt enig! Noen spørsmål var bare rett og slett rare og svaralternativene helt uten mening!

Anbefaler teoritentamen.no, brukte bare prøvene på den og bestod på første forsøk! Lykke til!

Anonymkode: 2ce3e...2db

Skrevet

Ikke endre svar. Mange blir usikker og endrer svar slik at de stryker.

Ellers, pugg skilt og les godt på teorien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er veldig god på skilt 👍 så skal det gå helt fint! Bruk tiden din godt, spørsmålene kan virke veldig enkle og da er det fort gjort å trykke feil. Så les nøye og lykke til :)

Anonymkode: a2760...31b

Skrevet

Jeg fikk spørsmålet "hvis lille Ole løper ut bak en busk etter ballen sin og du kjører på ham, hvem sin feil er det?"

A. Lille Ole

B. Ingen 

C. Begge

D. Din

Riktige svaret er D. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg fikk spørsmålet "hvis lille Ole løper ut bak en busk etter ballen sin og du kjører på ham, hvem sin feil er det?"

A. Lille Ole

B. Ingen 

C. Begge

D. Din

Riktige svaret er D. 

Da er det en stund siden du har tatt lappen er jo ikke slik lengere xD

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et veldig liknende spørsmål, faktisk. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Teoritentamen.no❤

Anonymkode: 597db...366

AnonymBruker
Skrevet
På 24.7.2020 den 3.48, AnonymBruker skrev:

Hvem sin feil er det da? Man skal jo kjøre aktsomt, og er det et boligområde med busker langs veien, så skal man vel tenke "her må jeg se meg godt for, for det kan skje noe uventet"? Jeg har ihvertfall lært at da skal jeg senke farten og følge nøye med. Kanskje ikke min feil om jeg kjører i 20 km/t, men om jeg kjører i 50km?

Skrevet
På 29.7.2020 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Hvem sin feil er det da? Man skal jo kjøre aktsomt, og er det et boligområde med busker langs veien, så skal man vel tenke "her må jeg se meg godt for, for det kan skje noe uventet"? Jeg har ihvertfall lært at da skal jeg senke farten og følge nøye med. Kanskje ikke min feil om jeg kjører i 20 km/t, men om jeg kjører i 50km?

VTRL §3 er ordlagt sånn at det er din feil uansett.

Krasjer du kjørte du for fort elelr for lite aktsomt eller varsomt. 

Om du blir straffet er en annen ting.

Gjest MrTeddy29
Skrevet
På 24.7.2020 den 3.48, AnonymBruker skrev:

Jo faktisk, fikk  faktisk sånne spørsmål i september ifjor da jeg tok lappen

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg vrukte teoritentamen og fikk bestått minst 10 ganger på rad før jeg meldte meg opp til teori, fikk bestått på første forsøk:)

Anonymkode: bd068...ffb

Skrevet
På 23.7.2020 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Du virker som om du havner i denne kategorien. Har du ikke orden på teorien, går det slik. Du må lese, og forstå det du leser. Er vel litt rart om det fremdeles ikke skulle være spørsmål i teoriboka som noen kan stille deg, og du besvarer.

Det er skremmende at så mange stryker, men som til slutt sliter seg akkurat til å klare teori og praksis.

Anonymkode: 5335c...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...