Basementart Skrevet 12. juli 2005 #1 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har i det siste våknet av at jeg biter tennene hardt sammen/gnisser dem mot hverandre, har ikke merket noe til dette før og finner det både plagsomt og slitsomt (våkner og er sliten i kjeven, rett og slett). Er det noe jeg kan gjøre for å få en stopper for dette? (Sikkert ikke men man kan jo alltids spørre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 12. juli 2005 #2 Del Skrevet 12. juli 2005 Hør med en tannlege. Tenkte først å putte bommulsdotter i munnen da du la deg (Men da er det vel fare for kvelning ). Så det tror jeg ikke at jeg vil råde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. juli 2005 #3 Del Skrevet 12. juli 2005 Svigermor gjør dette og hun skal til tannlegen for å lage en biteplate (tror jeg det kalles). Ta kontakt med tannlegen din. Svigers gjorde det alt for sent så hun har fått kraftig betennelse i kjevebenet som følge av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. juli 2005 #4 Del Skrevet 12. juli 2005 Jepp, hvis dette er et problem som du har slitt med lenge, så bør du komme deg til tannlegen å få deg en bittskinne som du bruker når du sover. Eller har du det kanskje som meg? Altså, jeg gnisser og våkner med en sliten kjeve i perioder med mye stress. Spesielt før eksamener og slikt, men så går det over når "livet" roer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg kan ikke huske å ha hatt det før, det har bare vært den siste måneden sånn ca og jeg føler ikke at jeg har det så veldig stressende heller. Det er muligens den uvante ferie-situasjonen som underbevisst stresser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betcy Skrevet 12. juli 2005 #6 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har vært veldig plaget med å bite sammen tennene ubevisste (i søvne og spesielle situasjoner). Jeg gnisser ikke tennene, men kan våkne opp om morgenen og være totalt utslitt i kjevene. Dette gikk så langt med meg at jeg "flatet ut" med langvarig hodepine. Jeg ble henvist til kiropraktor for dette, noe som har vært til utrolig god hjelp for meg. Han løste opp stivheten i kjeven og han gjorde meg bevisst på at jeg biter tenner i visse situasjoner. Jeg har lært meg å slappe av (måtte gå til innkjøp av avslapping-cd/bok og yoga..) for å kunne få bukt med problemet Når det gjelder gnissingen, så er det nok kun en tannlege som kan hjelpe deg.. Hvis du både biter og gnisser tenner, kan nok begge disse fagpersonene jeg har nevnt, hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #7 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har hatt problemer med kjeven i årevis, men til slutt fikk jeg så vondt at jeg ikke klarte å tygge. Da fikk jeg laget biteskinne hos tannlegen. Brukte den hver natt og smertene forsvant rimelig raskt. Nå har jeg ikke brukt den på et halvt år. Det meste av utgiftene dekkes av trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 13. juli 2005 #8 Del Skrevet 13. juli 2005 Sjekk med tannlege ja, han ser med en gang om det er et problem som kan løses med biteskinne. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå