Gå til innhold

Innreise fra Sverige til Norge.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag kjørte jeg etter noen dagers ferie over grensen fra Sverige til Norge. Vi ble (selvfølgelig) stoppet men ingen spørsmål om hvor vi hadde vært eller hvor vi skulle. Hva er egentlig poenget med grensekontroll om de ikke stiller noen spørsmål?

Anonymkode: 52395...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig merkelig. Jeg kom fra Spania da det stod på som værst, men ingen var interessert i å registrere meg på Gardermoen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget med grensekontroll er å kontrollere at de som vil krysse grensen har lov til det. De driter i om du har hatt en fin tur.

Anonymkode: 0bd72...a73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er så fint i Norge er at vi har enorm individuell frihet i denne pandemien, i motsetning til de fleste andre land. At karantenen blir fulgt opp avhenger av tillit til enkeltindivider. Og du tar vel på deg dette ansvaret? Grensekontrollen er der som tidligere for å stoppe smugling samt å sjekke at du er norsk statsborger. 

Anonymkode: 1cb96...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag kjørte jeg etter noen dagers ferie over grensen fra Sverige til Norge. Vi ble (selvfølgelig) stoppet men ingen spørsmål om hvor vi hadde vært eller hvor vi skulle. Hva er egentlig poenget med grensekontroll om de ikke stiller noen spørsmål?

Det samme opplevde vi når vi skulle inn i Danmark. Det var grensekontroll men ingen spørsmål,merkelig greier.

Anonymkode: b1c02...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

og det betyr dere gikk i 10 dagers karantene`?

Anonymkode: 81677...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

og det betyr dere gikk i 10 dagers karantene`?

Anonymkode: 81677...7c9

Nei vi kom fra Skåne så det er ikke nødvendig. 
Jeg ventet ikke at noen skulle spørre om jeg hadde hatt en fin tur men kanskje et minstemål av sjekk på hvor vi kom fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vært forskjellig hva innreisende fra Sverige har opplevd, TS. Noen har ikke blitt spurt om noe, mens andre har fått spørsmål, og noen har blitt nektet innreise. Grunnen til at de har blitt nektet vet jeg ikke.

Anonymkode: 5820d...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...