Gå til innhold

Full av flått etter kennel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har vært på kennel/hundehus da vi var på ferie i en uke. Når jeg henter hun er hun full av flått, spesielt mange rundt øynene og hodet. Er det ikke normalt at de kanskje kunne fjernet disse når man betaler 450 kr dagen? Veterinær sa de bør fjernes innen 24 timer for hunder også kan få sykdom i likhet med mennesker. 

Får også kjeft for jeg hadde med sele til hun, og at neste gang må jeg ha halsbånd. Har hørt at halsbånd ikke er bra pga nakke i tillegg har hun problemer med pusten. Noen som har erfaring fra dette og vet hva som er normalt? Ser det blir lagt ut bilde av flere hunder som har sele. De mente min hund var vanskelig å gå på tur med og snakket negativt om hun. 

Anonymkode: 95195...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Små hunder skal gjere ha sele, større hunder kan begynne å dra ekstra.. 

Er hunden din vanskelig å gå med/gå med sammen med andre? 

Hvor store var flåttene når du hentet hunden, og var det slik at du såg det med en gang og sa det til hun? Av og til har vo komt inn i et område med mye flått, og det er helt utrolig hvor fort de kan bli store... Men merker det jo ikke umiddelbart etter at de blir bitt. 

Anonymkode: 7c940...b5f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Små hunder skal gjere ha sele, større hunder kan begynne å dra ekstra.. 

Er hunden din vanskelig å gå med/gå med sammen med andre? 

Hvor store var flåttene når du hentet hunden, og var det slik at du såg det med en gang og sa det til hun? Av og til har vo komt inn i et område med mye flått, og det er helt utrolig hvor fort de kan bli store... Men merker det jo ikke umiddelbart etter at de blir bitt. 

Anonymkode: 7c940...b5f

Hunden min er veldig liten og anbefalt sele, syns det var rart hun ikke fikk lov å ha dette. Flåttene var ulik størrelse, noen veldig store og andre små men man kjente de var der med engang man klappet hunden min på hodet. Jeg merker det veldig fort om hun har fått flått siden kjenner disse godt når jeg kose med hun

Skrevet

Klarer de ikke å holde hunden nogenlunde fri for flått, er det ikke et sted jeg vil ha hunden min. Når det sitter mange flått i ansiktet, og de ikke er plukket vekk, er det fordi man ikke har godt nok tilsyn med dyrene.

Når de i tillegg ikke klarer å gå tur med en liten hund i sele uten at det blir vanskelig, høres det ikke ut som et sted jeg ville ha brukt igjen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulven skrev:

Klarer de ikke å holde hunden nogenlunde fri for flått, er det ikke et sted jeg vil ha hunden min. Når det sitter mange flått i ansiktet, og de ikke er plukket vekk, er det fordi man ikke har godt nok tilsyn med dyrene.

Når de i tillegg ikke klarer å gå tur med en liten hund i sele uten at det blir vanskelig, høres det ikke ut som et sted jeg ville ha brukt igjen.

Nei var dette jeg også tenkte men har aldri hatt hun på kennel før så vet liksom ikke hva som er normalt. Kennelen mente at det var så tidskrevende å bruke sele men det tar max 30 sekunder å ta på hun.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som en kennel jeg ville brukt igjen. De er faktisk ansvarlig for dyrets helse, å når de bor i et område med flått så MÅÅÅÅ de også sjekke dyrene hver dag! De burde også ha såppas med erfaring at de klarer å ta på noe så enkelt som en sele. Hadde ikke brukt dem igjen, og hadde ikke anbefalt dem videre (hadde ikke gått rundt å slengt dritt, men hadde ikke lagt skjul på sannheten om noen hadde spurt hvordan min opplevelse med dem var) 

Anonymkode: 4ddff...54b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...