Gå til innhold

Glattbarbert - dårlig forbilde?

Fremhevede innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes selv at glattbarbert er litt pedofilt men holder det for meg selv. Jeg synes det beste er om voksne er trygge på seg selv og viser at det er greit både men glatt, full busk og alt i mellom. Vil derfor helst se en salig blanding i garderoben/dusjen.

Anonymkode: cdedf...5e7

Forklar "litt pedofilt". 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dagen blir ikke helt den samme uten litt seksuelle hentydninger. Alt må liksom bare seksualiseres.

Anonymkode: be1e7...7b9

Du ser hvilket underforum dette er? 

• Liker 1
Skrevet

Spiller vel ingen rolle om det er naturlig eller ikke, påvirket eller fri vilje. Har til dagsdato aldri hørt at noen er blitt mobbet for å være glattbarbert eller ha stor dott... Min mor så ut som hun hadde ei alt for stor skinnlue der nede, det fikk jeg avsmak av... Jeg tror heller de som er barbert foretrekker barbert og motsatt, stemmer ikke det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Ja. Det gjør jo du også. Diskusjonen burde vært flyttet. Dette har ingenting med seksualitet å gjøre.

Gjest HarryDotter
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det gjør jo du også. Diskusjonen burde vært flyttet. Dette har ingenting med seksualitet å gjøre.

Hva sveis man har på pikken/fitta hører iallefall ikke innunder sosial prat eller aktuellt og politikk.

Selvsagt er det i kategorien seksualitet!

Gjest Tranma
Skrevet

Kan ikke huske jeg har sett noen med den ene eller andre sveisen da jeg var yngre, men har alltid shavet hele veien selv likevel. Det er vel et valg hver og en må ta. Nei, du er ikke et dårlig forbilde, men et godt forbilde på at du har tatt et valg om din intimfrisyre 😊

Skrevet

Tror stirringen er innbilning. De er små og dermed hårløse selv. Og 9 av 10 ungdommer barberer seg, så det de ser er fullstendig vanlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reflektert en del over dette i sommer pga bruk av svømmehall 😂 selv er jeg overvektig, har hår og strekkmerker og ser gravid ut uten å ha vært det på noen år 😛. Tenker barna har godt av å se alle slags kropper i dusjen, og alle slags «frisyrer». 

jeg har to gutter som er med i jentegarderoben og jeg er glad de også får se at kropper er ulike og at det er normalt. 

sprad med den kroppen du har tenker jeg! Jeg syns barn har godt av å se mennesker som er trygg i egen kropp og egne valg. 

Anonymkode: 0be05...2a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag shaver jenter fra første dag de får hår. En venninne av meg er 22 og har aldri hatt hår, shavet fra hun var 11.

Anonymkode: e21f5...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker man er et dårlig forbilde om man absolutt må vise hva slags frisyre man har.

Anonymkode: 4dce0...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fritt valg det. I dagens samfunn er det vel like vanlig både med og uten hår. Tenker at det er foreldrenes oppgave snakke om det, og du kan være barbert eller ikke. Ikke noe du skal bry deg om.

flott at du tenker på det, men jeg tviler på at det de ser i dusjen i svømmehallen legger retningslinjer for om de skal ha kjønnshår eller ikke

Anonymkode: c4dbb...676

Skrevet

Småjenter kommer alltid til å stirre! Jeg husker godt hvor nysgjerrig jeg selv var på kvinnekroppen. Det var spennende å se på alle slags mulige former og fasonger. Kan dog ikke huske å ha sett en glattbarbert mus på en voksen dame, men jeg tror ikke det hadde gjort noe for min del. De stirrer nok bare fordi man ser musa ordentlig godt og det er spennende å se. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo et forbilde. Lite som er så ekkelt som hår på tissen og i rompa. 

Anonymkode: e7897...183

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, fiskennemo said:

Småjenter kommer alltid til å stirre! Jeg husker godt hvor nysgjerrig jeg selv var på kvinnekroppen. Det var spennende å se på alle slags mulige former og fasonger. Kan dog ikke huske å ha sett en glattbarbert mus på en voksen dame, men jeg tror ikke det hadde gjort noe for min del. De stirrer nok bare fordi man ser musa ordentlig godt og det er spennende å se. 😉

Definer voksen. 40? 50? 60? Jeg er selv 46 og glattbarbert. Det har jeg vært stort sett fra jeg var ca 20. Fordi jeg liker det slik. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Definer voksen. 40? 50? 60? Jeg er selv 46 og glattbarbert. Det har jeg vært stort sett fra jeg var ca 20. Fordi jeg liker det slik. 

Jeg kan ikke huske å ha sett en glattbarbert mus i det hele tatt i løpet av min barndom. Med voksen tenkte jeg mer "ferdig med puberteten" enn en spesifikk alder. Selvfølgelig var det spennende å se hvordan vi selv kunne "ende opp" etter puberteten. 😄 Stirret nok på kvinner i alle aldre, men det var mest spennende med de "unge voksne".

Skrevet
På 22.7.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er glattbarbert, fordi jeg liker det slik. På grunn av en kneskade har jeg begynt bruke svømmehallen regelmessig som opptrening og mosjon. Som inntil nylig aktiv idrettsutøver har jeg en veltrent kropp. Jeg har aldri tenkt over det før (har ikke barn selv), men jeg har lagt merke til at mange småjenter stirrer på meg i dusjen. 

Hva tenker dere om dette - er jeg et dårlig forbilde? Bør jeg ender mine vaner så lenge jeg benytter fellesdusj regelmessig?

Hvorfor skulle du være et dårlig forbilde? Som med alt annet her i livet gjelder det å vise at det er flere alternativer som er helt ok. Så er det opp til hver enkelt å velge hva som passer dem best. 
Tror de fleste jenter barberer seg fra ganske ung alder nå for tida. 

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Dagen blir ikke helt den samme uten litt seksuelle hentydninger. Alt må liksom bare seksualiseres.

Amen!

Det går nesten ikke an å diskutere her inne, uten at noen blir personlig, forsøker å komme i kontakt, etc. 

Anonymkode: bd2a5...9cf

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2020 den 14.36, Katten.2.0 skrev:

Det er fremdeles et diskusjonsforum, ikke et forum for trakassering!

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2020 den 14.30, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Forklar "litt pedofilt". 

Ja, jeg er så lei av at folk kaller det for pedofilt å barbere seg nedentil, samtidig som de selv barberer armhulene/leggene/skjegget, som jo er like «pedofilt». 

Hvis de ikke klarer å se forskjell på et barn og en voksen, bare pga kroppshår, så har de et mye større problem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er glattbarbert, fordi jeg liker det slik. På grunn av en kneskade har jeg begynt bruke svømmehallen regelmessig som opptrening og mosjon. Som inntil nylig aktiv idrettsutøver har jeg en veltrent kropp. Jeg har aldri tenkt over det før (har ikke barn selv), men jeg har lagt merke til at mange småjenter stirrer på meg i dusjen. 

Hva tenker dere om dette - er jeg et dårlig forbilde? Bør jeg ender mine vaner så lenge jeg benytter fellesdusj regelmessig?

Neida, unger stirrer på alt, det er normaltilstanden deres. Du er jo naken, det er sikkert like spennende som alt annet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...