AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 For en måned siden fikk jeg behandling for bakteriell vaginose (i byen jeg studerer i). Jeg er i ferd med å få et tilbakefall, men legesenteret hvor jeg bor når jeg er hjemme om sommeren hadde ikke test for dette. Da måtte de gjennomføre en full gu, og jeg ble bedt om å dra på apoteket for å skaffe en test. Apoteket hadde den heller ikke. Jeg prøvde å bestille på nett sist, men det tok 3 uker før testen i det hele tatt kom frem. Dermed lurer jeg på om det er mulig å få ny resept uten å ha testet seg på nytt? Jeg kjenner igjen symptomene, og føler ikke at en test er nødvendig. Anonymkode: 7edd7...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Du kan legge inn forespørsel om ny resept på helsenorge.no eller ringe legekontoret. Men det skal ikke være nødvendig med ny test på tilstander som er vanlig å få tilbakefall på. Men du vet at du også får behandling mot BV reseptfritt på apoteket? Anonymkode: b4ac1...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan legge inn forespørsel om ny resept på helsenorge.no eller ringe legekontoret. Men det skal ikke være nødvendig med ny test på tilstander som er vanlig å få tilbakefall på. Men du vet at du også får behandling mot BV reseptfritt på apoteket? Anonymkode: b4ac1...dd0 Tusen takk for svar! Det var jeg ikke klar over! 😊 Anonymkode: 7edd7...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Det var jeg ikke klar over! 😊 Anonymkode: 7edd7...4c2 Finnes flere forskjellige reseptfrie produkter. Lactal Balance er den eneste jeg har prøvd selv, men den funker veldig fint. Andre typer er Vivag, og Multi-gyn. Det finnes også probiotiske tamponger som skal forebygge BV. Alle disse finnes hos de fleste apotek:) Anonymkode: b4ac1...dd0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finnes flere forskjellige reseptfrie produkter. Lactal Balance er den eneste jeg har prøvd selv, men den funker veldig fint. Andre typer er Vivag, og Multi-gyn. Det finnes også probiotiske tamponger som skal forebygge BV. Alle disse finnes hos de fleste apotek:) Anonymkode: b4ac1...dd0 Og de hjelper null mot BV. de lindrer symptomene, men fikser ikke problemet. TS, det burde ikke være noe problem å få fornyet resepten du fikk første gang. Anonymkode: 9587a...f09 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Kanskje enklere hvis du ber om resept fra legekontoret du var hos sist. Anonymkode: ea588...a80
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og de hjelper null mot BV. de lindrer symptomene, men fikser ikke problemet. TS, det burde ikke være noe problem å få fornyet resepten du fikk første gang. Anonymkode: 9587a...f09 har som sagt bare prøvd lactal selv. Har testet positivt og negativt før og etter bruk, så akkurat de funker hvert fall på meg. Anonymkode: b4ac1...dd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå