Gå til innhold

Hamster eller rotte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem blir rammet?

Anonymkode: fab35...a21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c8bca...344

AnonymBruker
Skrevet

Say what? 

Anonymkode: 39646...a88

AnonymBruker
Skrevet

Tammest? Dyr fra oppdretter som blir håndtert og behandlet bra fra de er små og har en sosial personlighet blir tammest.

Om man skal gå for rotte eller hamster kommer an på livssituasjon.

Da jeg var student og bodde i leilighet var hamster perfekt. Syrisk hamster skal bo alene, lever ca to år og er nattaktive. Det var veldig koselig å ha en liten venn på kvelden. Min var kjempetam og gikk løs i leiligheten. Pleide å leke "finn peanøtten".  Hun våknet rundt åtte på kvelden også måtte hun inn i buret igjen før jeg la meg (stort sett rundt 2, litt b-menneske!). Hamster passer ikke til barn, de sover jo på dagen og tåler lite. De må ha stort bur med stort hjul så ikke ryggen blir bøyd når de løper. 

Rotter er bedre om man har barn, de tåler mer og kan også være våkne på dagtid. De kan også trikstrenes og noen liker  kos. De lever heller ikke så lenge. Men husk at rotter er sosiale så du må ha flere. 

Anonymkode: e06d5...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Rotte er best når de skal temmes, hamster er er mye større prosjekt og gjøre tamme. 

Anonymkode: 4319b...56c

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke av de to utvalgt er burdyr??

Ingen...

Anonymkode: 34064...837

AnonymBruker
Skrevet

Rotter er intelligente. Hamster : not so much

Anonymkode: 7e749...88a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er det temmet du mener ? I så fall er det rotte.

AnonymBruker
Skrevet

Rotter- de bør være flere sammen. Intelligente, dagaktive, morsomme og glad i interaksjon med menneskene sine. 

Anonymkode: cb2f1...0ac

AnonymBruker
Skrevet

For å forsvare hamster litt, klart de kan gjøres tamme om de håndteres fra de er små :) Hamster er kjempekule og smarte. Min løste masse ulike løyper og utfordringer.  Men det er ikke kosedyr, og rotter er absolutt mer sosiale. 

Beregn stor plass når det kommer til bur uansett og legg til rette for at de kan gå løse under oppsyn daglig - gjelder begge arter. 

Anonymkode: e06d5...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...