Gå til innhold

DVI- noen som har peiling?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny fancy tv hvor det fulgte med en kabel som gikk fra tv til pcen min. Jeg koblet den til, men fikk opp på tven at det var ingen signal. Min far påstår at jeg må ha ett DVI kort i pcen min, men han mener at det ikke finnes til laptoper, noe som jeg har. Jeg synes det er litt rart siden tv kabelen passer i laptopen min. Noen som har peiling? :blink:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Søkte litt. Ser ut til at Apple støtter DVI-utganger på alle sine maskiner, mens Intel-baserte maskiner ikke gjør det i like stor grad. Denne Intel-baserte maskinen gjør det:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308374&view=detailed

Har du sjekket i BIOS eller manual hva slags signal den sender ut? Jeg har ikke brukt DVI mellom PC og skjerm eller TV selv så jeg er ikke helt sikker på om det er visse fallgruver en må unngå.

På TV-apparatet: Kan det tenkes at DVI-inngangen er koblet til en spesiell AV-inngang? Mange TV-apparater lar deg skifte mellom AV1, AV2, AV3 etc alt etter hvor mange kontakter TV-apparatet har. Det er mulig at du må velge en annen AV-inngang på fjernkontrollen.

ps. Du er helt sikker på at det er en DVI-kabel og ikke en S-VIDEO kabel? Har ikke hørt om TV-apparater der det følger med en DVI-kabel selv før, men det er godt mulig at det blir standard etterhvert.

Gjest Guest
Skrevet

Det hadde hjulpet om du fortalte hvilken modell og type maskinen din er.

1. En dvi-kontakt er avlang og hvit med en masse pinner i. De finnes veldig skjelden på laptoper.

2. Dersom du har en DVI-kontakt, sjekk med tv'en hvilke frekvenser den aksepterer og sørg for at du bruker de samme frekvensene på enheten som sender til dvi-kontakten på pc'en din

3. En S-VHS kontakt er rund og har omtrent 5 pinner. Jeg antar det er denne du har koblet til TV'en din. For at denne skal virke må du tillate at skjermkortet ditt sender tv-signaler. Les manualen. Når du har gjort dette, vil bildet dukke opp på en av AV ingangene dine. Les manualen til tv'en.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har en Toshiba SA60- 742. Fant den ikke på nettet. Den ledningen jeg hadde koblet til, stod det ”computer cable”, men jeg ser at den er plugget inn i noe som heter ”RGB INPUT” og ikke vet jeg hva det er. Så da har jeg nok tatt feil. Det uttaket ved siden av heter ”DVI INPUT” ( står HDMI på kabelen) og den delen som skal inn i pcen ser ut som et usb uttak, men er litt større, og den går ikke inn i pcen min. Så da ser det vel ikke så lyst ut? Men jeg skjønner ikke hva jeg skal bruke ”computer cabelen” til. Uff, er ikke lett med slike tekniske ting. :unsure:

AVI AV2 er forresten scart utganger, så de blir nok brukt til dvden og videospilleren. :mellow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...