AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Er det noen her som har opplevd å ta MR for å sjekke en kul uten at denne vises på undersøkelsen? Men likevel senere fått bekreftet at det var en fettkul/lipom? (eller noe annet..) Jeg har en kul i mageskinnet som jeg antok var en fettkul, men resultatet av MR viste ingenting i området. Skulle tro det var beroligende, men siden kulen nå vitterlig er der må jeg innrømme jeg bare ble mer stresset av det. >.> Nå har det poppet opp en til, så jeg skal ta turen tilbake til legen, men tenkte jeg i mellomtiden skulle høre om andre hadde opplevd noe lignende. Anonymkode: e808d...c25
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Hvor stor? Og var undersøkelsen bestilt spesifikt for å undersøke kulen? Hvis undersøkelsen var bestilt for noe annet kan det være den er synlig, men ikke beskrevet/sagt noe om i svaret. Anonymkode: 6da15...603
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Vanskelig å angi størrelse, men kunne kanskje føles som ertestor fra utsiden? Var i MR spesifikt for den, området den er i ble merket av med noen slags kapsler i forkant. Anonymkode: e808d...c25
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Var det tatt MR privat? Opplever pasienter kommer etter MR tatt privat uten funn også kjører vi "ordentlige" sekvenser på sykehuset hvor vi faktisk har tid til å optimalisere skikkelig og da får funn. Virker som de private rett og slett ikke har tid til å koste på seg de 90 sekundene det tar med en ekstra sekvens Anonymkode: b2aea...176
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Jeg var henvist til Aleris. Har fått ny time hos legen om en måned og skal be om ny sjekk, siden den opprinnelige kulen er blitt større og det er kommet en til (og kjennes ut som en tredje kan være på vei). Kan fettkuler være vanskeligere å spotte enn andre ting? Anonymkode: e808d...c25
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 (Kan legge til at jeg er litt overvektig, så jeg har lurt på om en fettkul kan bli vanskeligere å skille ut pga det) Anonymkode: e808d...c25
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Nei, de er relativt lette å se på MR. Støtter brukeren over hva angår private røntgeninstitutter, hvor radiologene for provisjonslønn per undersøkelse beskrevet (dvs det lønner seg å være rask), med de følgene at tildels alvorlige tilstander overses. Nettopp vært tre graverende tilsynssaker angående dette, hvor også Aleris er i en særstilling. Private er virkelig ikke alltid best, særlig ikke når det kommer til bildediagnostikk. Norges beste radiologer og radiografer jobber på offentlige sykehus. Be om ny undersøkelse, evt regranskning. Anonymkode: 90aec...3b0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå