AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Kl 4 i natt falt jeg ned kjellertrappen. De tre minste tærne mine har siden gjort veldig vondt. Har allerede blåmerke på ryggen etter fallet, men det gjør ikke så vondt lengre. Armen er så og si helt fin igjen. Tærne SER normale ut, men det gjør konstant vondt og øker i intensitet når jeg legger belastning på det. Samboer mener jeg bør dra til legevakten NÅ, men dette er da ikke akutt? Fastlegen har kun åpent i arbeidstiden så vil heldt ikke dit om jeg ikke må. Er det noe sannsynlig at dette er brudd? Kan det hende dette bare går over av seg selv? Anonymkode: 43b4d...a1a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Legen har åpent nå, så da drar du til legen om du er i tvil. Anonymkode: cb29c...825 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Fastlegen er vel åpen nå, så ring dit. Anonymkode: 7d933...972 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noe sannsynlig at dette er brudd? Kan det hende dette bare går over av seg selv? Anonymkode: 43b4d...a1a Det er helt umulig for noen her å si. Fra til fastlegen med det. Fastlegen skal ta ting som oppstår i arbeidstid, legevakt skal ikke brukes fordi det er praktisk å ta ting når man er ferdig på jobb. Anonymkode: 0d2dd...848 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Ok. Takk for svar. Da venter jeg til i morgen om det fortsatt gjør like vondt. Vi har mye å gjøre på jobb for tiden og jeg vil ikke kludre til muligheten for å få fast jobb her. Anonymkode: 43b4d...a1a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Hvis det ikke er stortåen, eller tærne ikke er ute av stilling gjøres ikke noe med brudd i tær, legg gasbind imellom og teip tåen til nabotåen for å stabilisere. Hvis du uansett vil til lege er dette fastlege mat, legevakten skal ikke brukes fordi man ikke ønsker være borte fra jobb. Legevakten er for det akutte som ikke kan vente til fastlegen dagen etter. Anonymkode: 76db1...9ad 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke er stortåen, eller tærne ikke er ute av stilling gjøres ikke noe med brudd i tær, legg gasbind imellom og teip tåen til nabotåen for å stabilisere. Hvis du uansett vil til lege er dette fastlege mat, legevakten skal ikke brukes fordi man ikke ønsker være borte fra jobb. Legevakten er for det akutte som ikke kan vente til fastlegen dagen etter. Anonymkode: 76db1...9ad Er bare de tre minste så da er det ikke noe poeng å dra til lege med det uansett om de ikke gjør noe med det. Betaler ikke 300 kroner (+270 PR time jeg er borte) for å få tips jeg kan få gratis online. Nevnte dette til samboer i 6 tiden (han er bortreist), før fastlegen åpnet. Da er han ikke helt blåst i hodet for å foreslå legevakta. Anonymkode: 43b4d...a1a
Honey Dew Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk for svar. Da venter jeg til i morgen om det fortsatt gjør like vondt. Vi har mye å gjøre på jobb for tiden og jeg vil ikke kludre til muligheten for å få fast jobb her. Anonymkode: 43b4d...a1a Hvis du mistenker brudd i tærne, anbefaler jeg deg å tape dem og ta en tlf til legevakten. Endret 21. juli 2020 av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Ta en tur til legen og få en røntgen på foten. Ukompliserte brudd i tær blir det sjeldent gjort noe med, men det kan være feilstillinger som bør rettes på for å unngå at det gjør vondt i all evigjen, eller skader blodårer eller nerver i tåa. Det kan også være brudd i beina inni foten (metatarsene). Anonymkode: 23a39...d8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå