Viksy Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hei, jeg har en katt som jeg er veldig glad i. Det er ikke noe galt med han og han er helt frisk. Det eneste jeg lurer på er hvorfor han slikker meg? Jeg vet det er normalt at katter kan slikke deg for å vaske deg eller vise kjærlighet, men katten min slikker ekstremt mye. Han kan holde på i flere timer, og om jeg flytter hånda mi så kommer han løpende etter den. Noen ganger så holder han til og med hånda mi med potene sine! så altså så slikker han meg veldig mye og fortsetter lenge og jeg vet ikke hvorfor. Har prøvd å søke etter det og det jeg har funnet er at det kan være pga svettekjertlene men det kan det ikke være fordi han slikker både fjeset, beina og armene- der det ikke er svettekjertler! håper noen har svar på dette, er veldig nysjerrig på hvorfor det er så viktig for han å slikke meg
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Virker som tvangshandling Anonymkode: 61a00...798
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Kan være tegn på stress eller angst, ville hørt med dyrelegen.
Viksy Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2020 1 hour ago, Catalina Culès said: Kan være tegn på stress eller angst, ville hørt med dyrelegen. Tror virkelig ikke det er stress eller angst. Han koser seg veldig her og maler osv. Han har også slikket veldig når så på han hos redd dyra.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Kan være at han har blitt tatt fra moren alt for tidlig, har hørt at de kan slikke/sitte veldig mye som følge av det. Uten at jeg vet det helt sikkert da, bare noe jeg har hørt. Anonymkode: 2cd92...c64
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Sutte, ikke sitte Anonymkode: 2cd92...c64
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Lurer også på om det kan handle om å bli tatt for tidlig fra mor🤔 Anonymkode: 66915...c1e
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 9 minutter siden, Viksy skrev: Tror virkelig ikke det er stress eller angst. Han koser seg veldig her og maler osv. Han har også slikket veldig når så på han hos redd dyra. Den vanligste grunnen til at katter maler er at de er fornøyde og koser seg, men det er ikke alltid slik de kan også male for å roe seg ned. Ville uansett hørt med dyrelegen.
Viksy Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer også på om det kan handle om å bli tatt for tidlig fra mor🤔 Anonymkode: 66915...c1e Det kan hende.. vi fikk han fra redd dyra og han ble tydligvis forlatt på et slags vis
Minya Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 Det er nok en måte for han å føle seg ekstra trygg på. Litt som sutting, bare med slikking i stedet. Det kan også være at han bare er ekstra kjærlig, og viser hvor glad han er for å være hos deg ved å vaske deg. Vi har ei kjette som gjør det samme, men hun holder ikke på "i timesvis", bare noen minutter av gangen, men hun er den kjærligste katten jeg har opplevd noen sinne, hun vil ha kos, og så vasker hun oss nesten som takk.
Viksy Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 21. juli 2020 4 hours ago, Minya said: Det er nok en måte for han å føle seg ekstra trygg på. Litt som sutting, bare med slikking i stedet. Det kan også være at han bare er ekstra kjærlig, og viser hvor glad han er for å være hos deg ved å vaske deg. Vi har ei kjette som gjør det samme, men hun holder ikke på "i timesvis", bare noen minutter av gangen, men hun er den kjærligste katten jeg har opplevd noen sinne, hun vil ha kos, og så vasker hun oss nesten som takk. Ja da håper jeg dette er svaret 😻 Katten min er veldig kosete og kjempe glad i mennesker så tenker dette er det som virker mest trolig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå