AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #41 Del Skrevet 21. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Henger han fortsatt med sine kriminelle venner fra gjengmiljøet eller er han lovlydig nå? Anonymkode: edaf0...3ad Han kutter ut alle sine gamle venner fordi han innså at venner og all bekjentskap forsvinner i det lange kjedelige løp i fengslet. Mannen har kone og barn i dag og er en kjærlig far. personlig vet jeg at han tar avstand fra kriminelle. Anonymkode: eb924...91c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 21. juli 2020 #42 Del Skrevet 21. juli 2020 4 timer siden, maskinisten skrev: Det er i så fall helt utrolig at man bare kan opprette sitt eget forbund på siden av andre idrettsforbund i Norge. Jeg vil tro at foreldre flest har tillit til at trenere og instruktører ikke er dømte voldsmenn eller overgripere. At Rasool unndrar seg kontroll på denne måten viser bare at han ikke har lagt sin kriminelle atferd bak seg. Jeg har også reagert på dette tidligere. Det framstår ganske merkverdig at man har to (dårlig organiserte) organisasjoner som kniver om å representere thaiboksing i Norge. Artikler fra i fjor tyder på at Norwegian Muay Thai Association da var i en opptaksprosess for innlemmelse i Norges Idrettsforbund. Vinner de fram bør Rasools forbund tre til side eller innlemmes i Norwegian Muay Thai Association, som igjen bør tilpasse organisasjonens navn fra engelsk til norsk språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #43 Del Skrevet 21. juli 2020 20 hours ago, maskinisten said: Så du tenker at det er greit at dømte overgripere jobber som trenere og instruktører for barna dine, bare fordi de er så flinke med barn? Shahid Rasool er en forvaringsdømt voldsmann. Han har ingenting å gjøre som leder og instruktør innen kampsport. Han har ingenting å gjøre med noe som har med barn å gjøre. Dette står på Idrettsforbundet sine nettsider om vandel: «I en slik attest vil det fremgå om den som er omfattet av attesten er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller er dømt for overtredelse av alvorlige lovbrudd som seksualforbrytelser, vold- og narkotikaforbrytelser.» «Idretten krever fremvisning av politiattest uten anmerkninger fra alle personer over 15 år som utfører oppgaver som innebærer et ansvars- eller tillitsforhold overfor mindreårige eller personer med utviklingshemming. Det gjøres for å bidra til at slike oppgaver kun utføres av skikkede personer, gjennom at personer som kan utgjøre en risiko for overgrep eller skadelig innflytelse forhindres fra å påta seg slike oppdrag.» «Dersom det er anmerkninger knyttet til attesten, eller attesten ikke er fremvist, er det ikke anledning til å la vedkommende utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.« Premisset ditt er at folk er statiske og går igjennom livet uten evne og refleksjon nok til å forandre seg. Enten du liker det eller ei så er han sannsynligvis noen av de få som klarer å nå inn til disse gutta fordi han snakker deres språk og forstår hva de strever med. Det er nettopp mennesker som han det norske samfunnet burde takke for at de ønsker å gjøre en innsats. Nå har ikke jeg en tenåringssønn, men hadde jeg hatt det og han var på veg ut på skråplanet så er det folk som Shaid R jeg hadde ønsket råd fra og at sønnen min skulle få en prat med nettopp fordi han har første håndserfaring med hvor et liv med kriminalitet kan føre deg. Anonymkode: 50d5b...45d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 21. juli 2020 #44 Del Skrevet 21. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Premisset ditt er at folk er statiske og går igjennom livet uten evne og refleksjon nok til å forandre seg. Anonymkode: 50d5b...45d Jeg synes godt man kan stille spørsmål ved Shahid Rasools evner til å reflektere og til å forandre seg. For et par år siden fikk han åpent talerør i en podcast hos Mannegruppa Ottar. Intervjueren framsto som en svak og ukritisk nikkedukke for Rasool, som på sin side ikke framsto så veldig som noen angrende synder. Han fordelte like godt mye av skylden for egen misære på politiet og media, og anklaget Statens Innkrevingssentral og andre innkassobyråer for å bedrive samme torpedovirksomhet som han selv gjorde. https://mannegruppaottar.libsyn.com/10-shahid-rasool-norges-farligste-mann I podcasten hevdet Rasool at han aldri har «skadet noen mennesker så de har havnet på sykehus eller fått blåveiser eller skader i det hele tatt». Uttalelsene hans står ikke helt i stil med hva som fremkommer i media ellers. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #45 Del Skrevet 21. juli 2020 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Premisset ditt er at folk er statiske og går igjennom livet uten evne og refleksjon nok til å forandre seg. Det er her du tar totalt feil. Premisset mitt er lovverket. Er du dømt for sedelighets-, volds- eller narkotikaforbrytelser så har du absolutt INGEN plass som trener eller instruktør for barn og ungdom. Siden ikke en kjeft tør å svare på spørsmålet mitt, så spør jeg deg; hadde du latt en dømt voldtektsmann være treneren til barnet ditt, bare fordi han var så jævlig flink med barn? Jeg er møkk lei at vi i Norge glorifiserer tidligere torpedoer som har ødelagt livet til andre mennesker, bare fordi de kom seg ut av miljøet i live. Hvor er hensynet til ofrene, de fornærmede? Vi har en syk fascinasjon med gjerningspersonen, og skal ha så mye omsorg for han. Så mye omsorg at vi har kalt Fengselsvesenet for Kriminalomsorgen. Mens de fornærmede, de blir glemt. Livet til Rasool gikk kanskje videre, men livet til ofrene gjorde ikke nødvendigvis det. De valgte ikke å få livet sitt ødelagt av ham, og de kan heller ikke velge en vei ut av det, slik han kunne. Og før du sier det, så er jeg fullstendig klar over at mange av ofrene for Rasool sine handlinger også var yrkeskriminelle, så det er ikke de jeg snakker om. Det er alle de vanlige, lovlydige menneskene som har lidd på grunn av ham jeg snakker om. Og dem er det mange av, med tanke på at han har vært en av lederskikkelse i Young Guns og A-gjengen. Så nei, du misforstår totalt standpunktet mitt. Endret 21. juli 2020 av maskinisten 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #46 Del Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, Klossmajor skrev: Jeg synes godt man kan stille spørsmål ved Shahid Rasools evner til å reflektere og til å forandre seg. For et par år siden fikk han åpent talerør i en podcast hos Mannegruppa Ottar. Intervjueren framsto som en svak og ukritisk nikkedukke for Rasool, som på sin side ikke framsto så veldig som noen angrende synder. Han fordelte like godt mye av skylden for egen misære på politiet og media, og anklaget Statens Innkrevingssentral og andre innkassobyråer for å bedrive samme torpedovirksomhet som han selv gjorde. https://mannegruppaottar.libsyn.com/10-shahid-rasool-norges-farligste-mann I podcasten hevdet Rasool at han aldri har «skadet noen mennesker så de har havnet på sykehus eller fått blåveiser eller skader i det hele tatt». Uttalelsene hans står ikke helt i stil med hva som fremkommer i media ellers. På ingen måte overraskende. Rasool mener han har kommet seg ut av miljøet. Hvordan i all verden kommer du deg ut av slikt miljø når du vanker på det nøyaktig samme stedet, i de nøyaktig samme sirklene? Det er for dumt. Blir nok en ny Sharif av han snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 21. juli 2020 #47 Del Skrevet 21. juli 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 21. juli 2020 #48 Del Skrevet 21. juli 2020 4 hours ago, maskinisten said: På ingen måte overraskende. Rasool mener han har kommet seg ut av miljøet. Hvordan i all verden kommer du deg ut av slikt miljø når du vanker på det nøyaktig samme stedet, i de nøyaktig samme sirklene? Det er for dumt. Blir nok en ny Sharif av han snart. Han prøver å bruke bakgrunnen sin til noe samfunnsnyttig. Kampsport kan hjelpe vanskeligstilte og rot-og retningsløse kids et fokus utenom ugang og kriminalitet. Er det bedre om de vanker gatelangs, eller at Rasool hadde levd på trygd? Jeg kjenner lite til han presist, men vet mange erfaringskonsulenter gjør en bra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #49 Del Skrevet 21. juli 2020 23 minutter siden, DislayName skrev: Jeg kjenner lite til han presist, men vet mange erfaringskonsulenter gjør en bra jobb. Så du er en av dem som tenker at det er innafor at en voldtektsdømt skal få jobbe med barn og ungdom, bare fordi han er så flink med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 22. juli 2020 #50 Del Skrevet 22. juli 2020 8 hours ago, maskinisten said: Så du er en av dem som tenker at det er innafor at en voldtektsdømt skal få jobbe med barn og ungdom, bare fordi han er så flink med dem? Men han er vel ikke voldtektsdømt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kylling1 Skrevet 22. juli 2020 #51 Del Skrevet 22. juli 2020 9 timer siden, DislayName skrev: Han prøver å bruke bakgrunnen sin til noe samfunnsnyttig. Kampsport kan hjelpe vanskeligstilte og rot-og retningsløse kids et fokus utenom ugang og kriminalitet. Er det bedre om de vanker gatelangs, eller at Rasool hadde levd på trygd? Jeg kjenner lite til han presist, men vet mange erfaringskonsulenter gjør en bra jobb. Eller så kan han bruke denne arenaen til å rekruttere ungdom til veldig mye rart. Ungdom som i utgangspunktet sliter og er utsatt, og som ser opp til denne mannen fordi har har respekt. Klart, Rasool utfører ikke noe selv, det har han folk til - han er ikke dummere enn at han skjønner konsekvensene av å gjøre noe dumt selv. Og han har sannsynligvis nok folk til å hjelpe seg, blant annet disse ungdommene. Hvem vet andre enn Rasool selv? Skal barna betale prisen om han plutselig viser seg å ha hemmelige telefoner med kontantkort som brukes til å trekke i trådene i like ille nettverk som han har ledet tidligere? Tror du skal Google litt om Rasool før du uttaler deg mer, han fikk ikke forvaringsdom for å stjele tyggis på Kiwi akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. juli 2020 #52 Del Skrevet 22. juli 2020 14 timer siden, Klossmajor skrev: Jeg synes godt man kan stille spørsmål ved Shahid Rasools evner til å reflektere og til å forandre seg. For et par år siden fikk han åpent talerør i en podcast hos Mannegruppa Ottar. Intervjueren framsto som en svak og ukritisk nikkedukke for Rasool, som på sin side ikke framsto så veldig som noen angrende synder. Han fordelte like godt mye av skylden for egen misære på politiet og media, og anklaget Statens Innkrevingssentral og andre innkassobyråer for å bedrive samme torpedovirksomhet som han selv gjorde. https://mannegruppaottar.libsyn.com/10-shahid-rasool-norges-farligste-mann I podcasten hevdet Rasool at han aldri har «skadet noen mennesker så de har havnet på sykehus eller fått blåveiser eller skader i det hele tatt». Uttalelsene hans står ikke helt i stil med hva som fremkommer i media ellers. Som leder i gjengen gjorde han kanskje ikke skittarbeidet og grovarbeidet selv? Kanskje han aldri banket opp noen egenhendig, men sendte disipler i gjengen sin avgårde på oppdrag for å ta den og den. Da føler han sikkert ikke at det er en direkte løgn å si at HAN aldri har skadet noen så de havner på sykehus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #53 Del Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, DislayName skrev: Men han er vel ikke voldtektsdømt? Nei, jeg bruker eksempelet analogisk. Han en forvaringsdømt voldsmann, en torpedo før han ble en lederskikkelse. Det er da helt uakseptabelt at denne mannen skal være leder for og instruktør i en kampsportklubb det barn og ungdom trener. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 22. juli 2020 #54 Del Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, Million skrev: Som leder i gjengen gjorde han kanskje ikke skittarbeidet og grovarbeidet selv? Kanskje han aldri banket opp noen egenhendig, men sendte disipler i gjengen sin avgårde på oppdrag for å ta den og den. Da føler han sikkert ikke at det er en direkte løgn å si at HAN aldri har skadet noen så de havner på sykehus.... Det er mulig at ikke gjorde så mye av drittarbeidet som leder, men han har jo jobbet seg opp til å bli en «respektabel» leder i Young guns. Du blir ikke det av å bare være snill og hyggelig mot alle. Så klart han har vært voldelig mot andre, det har han jo forøvrig innrømmet også i noen intervju, som dette https://akersposten.no/nyheter/han-var-en-av-norges-farligste/19.4082 Men til tross for både vold og frihetsberøvelse virker han ikke akkurat som en angrende synder. Dommen opplever han som feil og ganske typisk så prøver han å minimere egen kriminelle rolle. Fint at han tilsynelatende prøver å bruke erfaringen sin til noe positivt. Men samtidig stusser jeg på han og hans intensjoner i arbeidet med ungdom når han tar så lite ansvar for egen kriminelle fortid og heller prøver å legge mye av skylden på andre for at ting gikk som de gikk. Sånne holdninger er farlige, og enda farligere å overføre på ungdom i kriminelle miljøer. Det som eventuelt kan være positivt med disse sentrene til Rashool er om det er slik at ungdom fra rivaliserende miljøer er der sammen og knytter bånd. Om han klarer å jobbe med denne type forebygging av gjengrivalisering er det positivt. Men jeg aner jo ingenting om det er tilfelle at det er noe som jobbes med i hans arbeid med barn og ungdom. Utover det er det verdt å ta med seg at mange av disse ungdommene sannsynligvis ser opp til Rashool nettopp på grunn av fortiden hans som hardbarka kriminell, og ikke fordi han nå er en eks-kriminell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. juli 2020 #55 Del Skrevet 22. juli 2020 Ryddet for avsporing. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 22. juli 2020 #56 Del Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, Million skrev: Som leder i gjengen gjorde han kanskje ikke skittarbeidet og grovarbeidet selv? Kanskje han aldri banket opp noen egenhendig, men sendte disipler i gjengen sin avgårde på oppdrag for å ta den og den. Da føler han sikkert ikke at det er en direkte løgn å si at HAN aldri har skadet noen så de havner på sykehus.... Shahid Rasool var torpedo, som nettopp innebærer det å gjøre skittarbeidet og grovarbeidet selv. Det er hva han er kjent for. Han har også bestridet at gjengmiljøet er organisert i et klart definert hierarki. Han later å mene at de kriminelle miljøene er nettverk der det ikke er klart definerte strukturer med lederskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #57 Del Skrevet 22. juli 2020 41 minutter siden, Klossmajor skrev: Shahid Rasool var torpedo, som nettopp innebærer det å gjøre skittarbeidet og grovarbeidet selv. Det er hva han er kjent for. Han har også bestridet at gjengmiljøet er organisert i et klart definert hierarki. Han later å mene at de kriminelle miljøene er nettverk der det ikke er klart definerte strukturer med lederskap. Selvfølgelig sier han dette utad, da dette mest sannsynlig er blitt anbefalt av hans advokat. Et tydelig preg av organisering av et kriminelt nettverk er nemlig straffeskjerpende. Det har ikke vært i hans interesse å bli identifisert som leder. Ut i fra politiets versjon er det overveiende sannsynlig at han er en torpedo som har jobbet seg oppover til å ha en lederskikkelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 22. juli 2020 #58 Del Skrevet 22. juli 2020 Jeg syns du burde skrive en kronikk. Tilsvar til siste uttalelsene hans i media. ...har man rusbakgrunn har man vanligvis også et rulleblad... Just saying... Ikke alle like berykta som Rasool, men de fleste av erfaringskonsulenter har et rulleblad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskinisten Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #59 Del Skrevet 22. juli 2020 4 timer siden, DislayName skrev: Ikke alle like berykta som Rasool, men de fleste av erfaringskonsulenter har et rulleblad. 1. De er ikke trenere i idrettsklubber 2. Å ha vært rusmisbruker er noe helt annet enn å ha vært torpedo for Norges farligste kriminelle nettverk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 22. juli 2020 #60 Del Skrevet 22. juli 2020 På 21.7.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig "utsatt ungdom" å lære kampsport? Hva hvis teknikkene blir brukt mot ransofre? Anonymkode: b3fdc...2dd Godt spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå