Gå til innhold

Shahid Rasool - hvordan får han holde på?


maskinisten

Anbefalte innlegg

På 20.7.2020 den 19.46, maskinisten skrev:

Leste denne artikkelen i Dagbladet i går, der Hanne-Karine (45) med sosionomskjerf går rett i sosionomfella og lar seg lure av de (krokodille)tåredryppende historiene til kriminell ungdom som føler seg dårlig behandlet av politiet. Vel, det er mulig foreldrene deres har vært litt slappe på å lære barna hva politiet driver med, noe som kanskje kan unnskyldes med at politi utenfor vest-Europa sjeldent kan stoles på, men det er faktisk samfunnsoppdraget til politiet å stanse kriminell aktivitet.

Men det var faktisk ikke dette som interesserte meg mest. Det var navnet Shahid Rasool som satte i gang maskineriet hos meg. Hvorfor var dette navnet så kjent? I artikkelen blir han simpelthen omtalt som eks-gangster, som om han skulle vært en kul, men relativt ufarlig fyr. Et kjapt Google-søk gir svaret: Shahid Rasool ble på 90-tallet dømt for 157 lovbrudd som innebar blant annet vold, trusler, ran og kidnapping. Han ble dømt til 12 års fengsel med 5 års sikring, altså forvaring. Han ble ansett som så farlig for det norske samfunnet at han fikk en straff som teoretisk sett kan gjøres uendelig dersom vilkårene er til stede.

Denne mannen er i dag leder for Norges Thaiboksing Forbund og eier Fighters Gym, en kampsportklubb der barn og ungdom får være medlemmer. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at en person som har blitt dømt til sikring for blant annet vold og kidnapping tillates å drive en kampsportklubb, være lederen for forbundet deres og ikke minst ha noe som helst med barn og ungdom å gjøre. Det er helt horribelt at barn og ungdom som allerede er i en særdeles utsatt posisjon ved å vokse opp i områder som Mortensrud skal ha farlige kriminelle som Rasool som forbilder. Han innrømmet tross alt i januar at den avdøde i Prinsdalsdrapet, Halil Kara, var på gymmen daglig. Dette var en mann som var dømt for vold i 2019 hvor han fikk 7 måneders straff, og tiltalt for vold i 2017. Kara har likevel utrolig nok greid å jobbe som lærervikar, men det er en annen sak.

Dette viser bare hva slags folk som henger hos Rasool. Han er ikke ferdig med det kriminelle livet, han har bare funnet en plattform der han ser ut som en frelser. Man kommer seg nemlig ikke ut av et slikt miljø uten å bytte navn og flykte landet.

Man må ha politiattest for å jobbe som lærervikar. Jeg vet ikke hvilke sammenhenger politiattest kreves, men det er nærliggende  tenke seg at de som jobber som trenere for barn og ungdom burde ha slik attest.

Man kan stille spørsmål om kampsport er noe samfunnet vil ha, og iallfall kampsport knyttet opp  mot kriminelle miljøer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.7.2020 den 22.29, DislayName skrev:

Han prøver å bruke bakgrunnen sin til noe samfunnsnyttig. Kampsport kan hjelpe vanskeligstilte og rot-og retningsløse kids et fokus utenom ugang og kriminalitet. Er det bedre om de vanker gatelangs, eller at Rasool hadde levd på trygd? Jeg kjenner lite til han presist, men vet mange erfaringskonsulenter gjør en bra jobb.

Kampsport kan også være en inngangsbillett til voldskriminalitet. To av våre beste kampsportutøvere var med på Nokasranet. Kampsport gir voldskompetanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, I Grosny skrev:

Man må ha politiattest for å jobbe som lærervikar. Jeg vet ikke hvilke sammenhenger politiattest kreves, men det er nærliggende  tenke seg at de som jobber som trenere for barn og ungdom burde ha slik attest.

Man kan stille spørsmål om kampsport er noe samfunnet vil ha, og iallfall kampsport knyttet opp  mot kriminelle miljøer.

Ja, jeg vet jo det, så man kan jo begynne å lure hvordan Kara snodde seg unna dette.

Idrettsforbundet krever politiattest for alle som skal jobbe med mindreårige eller med nedsatt funksjonsevne. Det har kommet meg for øret at forbundet Rasool leder er utenfor Idrettsforbundet, slik at han nok en gang unndrar seg regler.

Et kampsportstudio drevet av en torpedo er absolutt ikke noe vi vil ha nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, I Grosny skrev:

Kampsport kan også være en inngangsbillett til voldskriminalitet. To av våre beste kampsportutøvere var med på Nokasranet. Kampsport gir voldskompetanse.

Vel så gode eksempler er Jan Kvalen og Hans Petter Martinsen, som kanskje var de to torpedoene i Norge med rykte for størst evne til voldsutøvelse. Svenskeligaen kan også nevnes. Til felles har de alle solid bakgrunn fra toppnivået av norsk kampsport og det kriminelle miljøet i Oslo.

Endret av Klossmajor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Klossmajor skrev:

Vel så gode eksempler er Jan Kvalen og Hans Petter Martinsen, som kanskje var de to torpedoene i Norge med rykte for størst evne til voldsutøvelse. Svenskeligaen kan også nevnes. Til felles har de alle solid bakgrunn fra toppnivået av norsk kampsport og det kriminelle miljøet i Oslo.

Du leder meg inn på ett interessant søk i den kriminelle verden. Kvalen og Rasool var jo kjenninger. En som var med på å grisebanke Kvalen nesten til døden var i følge wikipedia  Richard Bolenius fra Svenskegjengen. Jeg googlet han og plutselig er han en idrett/trenerhelt i en lokalavis. https://www.sb.no/sport/sport/i-form-med-intens-mattekamp/s/2-2.428-1.6459628 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Klossmajor skrev:

Vel så gode eksempler er Jan Kvalen og Hans Petter Martinsen, som kanskje var de to torpedoene i Norge med rykte for størst evne til voldsutøvelse. Svenskeligaen kan også nevnes. Til felles har de alle solid bakgrunn fra toppnivået av norsk kampsport og det kriminelle miljøet i Oslo.

Dagbladet om problematikken: https://www.dagbladet.no/nyheter/kamp-sport-avler-vold/66044087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, I Grosny skrev:

Du leder meg inn på ett interessant søk i den kriminelle verden. Kvalen og Rasool var jo kjenninger. En som var med på å grisebanke Kvalen nesten til døden var i følge wikipedia  Richard Bolenius fra Svenskegjengen. Jeg googlet han og plutselig er han en idrett/trenerhelt i en lokalavis. https://www.sb.no/sport/sport/i-form-med-intens-mattekamp/s/2-2.428-1.6459628 

Kvalmt med denne glorifisering av tidligere voldsdømte. Jeg tror vi som mennesker har vanskelig å ta innover oss at noen mennesker er kjipe, og at vi MÅ kunne rehabilitere alle.

Det er HELT usannsynlig at Rasool er helt ute av "miljøet" når han fortsatt bor på samme sted og er instruktør på et studio der det henger masse kriminelle. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2020 den 8.40, maskinisten skrev:

Kvalmt med denne glorifisering av tidligere voldsdømte. Jeg tror vi som mennesker har vanskelig å ta innover oss at noen mennesker er kjipe, og at vi MÅ kunne rehabilitere alle.

Det er HELT usannsynlig at Rasool er helt ute av "miljøet" når han fortsatt bor på samme sted og er instruktør på et studio der det henger masse kriminelle. 

 

Hvordan vet du at det henger masse kriminelle på studioet hans?  Har du kilde på dette,  eller bare antar du at de fleste unge gutter på Mortensrud er kriminelle? 

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...