Gå til innhold

Shahid Rasool - hvordan får han holde på?

maskinisten

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får frysninger av navnet Shahid Rasool. Da vi var i slutten av tenårene, var en venninne av meg sammen med ham i lang tid. Hvis han fikk besøk hjemme, måtte hun gå inn på kjøkkenet og lukke døren, og være der så lenge besøket varte. Den gangen trodde hun det var fordi han var muslim og ikke ville at andre menn skulle se henne. Senere skjønte vi jo at det var fordi han ikke ville hun skulle se alle hans kriminelle forbindelser og gjengmedlemmer..... 

Alt det han er dømt for er sannsynligvis bare toppen av isfjellet av hva han faktisk har gjort av forbrytelser og kriminelle handlinger i sitt liv. 

Venninnen min er sjeleglad for at hun kom seg bort fra han til slutt. Det er mange, mange år siden de var sammen.

Anonymkode: 36155...12b

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om vi har samme venninne, men jeg er 100% enig, og også med ts. Denne fyren har bare funnet en ny måte å svindle til seg på. Han blir aldri normal. Grøsser over artikkelen han klarte å få i Dagbladet da datteren ble begravet, han brukte bare begravelsen til å høste sympati med krokodilletårer.

Anonymkode: d899f...afa

Jeg har meldt i fra til Norges Idrettsforbund i håp om at de skal ettergå hvordan i all verden denne mannen får lov til å være leder og instruktør i en idrettsklubb der barn og ungdom er medlemmer mtp de strenge reglene når det kommer til politiattest.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg stusser litt over at hun tilsynelatende aksepterte hva hun trodde var årsaken til at hun måtte låse seg inn på kjøkkenet.

Hun (vi) var unge og lettpåvirkelige. Hun var forelsket, og fant seg i mye fra hans side. Han hadde en hel del sjarm og karisma i sine yngre dager. Det var ikke uten grunn at han ble leder i Young Blood.

Det hele ble imidlertid for mye, og hun skjønte det var skumle ting han var involvert i, og endte med at hun til slutt gikk fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var leder for Young Guns og A-gjengen. Young Bloods er de som holder på i dag. Sikkert han som har startet det opp og trekker i trådene.

Endret av maskinisten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har sont ferdig og la han leve. Han gjør faktisk en god jobb. Kjenner han personlig og han har endret seg til det bedre. Hvis det er noen som forstår de ungdommene så er det han.

Anonymkode: eb924...91c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen har sont ferdig og la han leve. Han gjør faktisk en god jobb. Kjenner han personlig og han har endret seg til det bedre. Hvis det er noen som forstår de ungdommene så er det han.

Henger han fortsatt med sine kriminelle venner fra gjengmiljøet eller er han lovlydig nå?

Anonymkode: edaf0...3ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Henger han fortsatt med sine kriminelle venner fra gjengmiljøet eller er han lovlydig nå?

Anonymkode: edaf0...3ad

Iflg denne artikkelen med et lengre intervju, har han visst vendt sine gamle venner og gjengen ryggen for en del år siden.... giftet seg og fått flere barn. Importbrud fra Pakistan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om man har sonet ferdig. Har man anmerkninger på politiattesten knyttet til seksualforbrytelser, vold- eller narkotikaforbrytelser er det ikke anledning til å la vedkommende utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige. Det er ikke anledning til å gjøre noen unntak fra dette.

Det er åpenbart at gymmen han selv eier, er leder for og instruktør i ikke har etterfulgt dette regelverket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha. Rasool er (var) en pingle. Ga han rundjuling på 90-tallet. Han var kun tøff i trynet med kompiser rundt seg. Ikke alene. 
Han har sonet straffen sin og gjort opp for seg. La han være. Dessuten er han ikke så dum han gjør noe ulovlig nå. Blir han dømt igjen for noe så ryker han på en lang forvaringsdom igjen. 

Anonymkode: ca2ca...3bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sonet straffen sin og gjort opp for seg

Har ikke noe å si at han har gjort opp for seg. Han har ikke lov til å ha noe med barn og ungdom å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg veldig delt, er enig i at man kommer langt med ungdommene når man har erfaring osv, er helt med på det at det av og til trumfer alt annet... Men så er jeg nå mitt kyniske selv og tenker at han kanskje rekrutterer medlemmer til noe verre... Nja, ikke vet jeg men er himla glad jeg ikke bor i Oslo.

Kjenner folk som har vært utpå i livet i sin ungdom som i dag jobber med ungdommer som sliter, men de har liksom ikke vært beryktede gjengledere, er jo en viss forskjell der tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at erfaringen hans og kjennskapen hans til en del, helt sikkert gir han legitimitet hos en del unge, han kommer nok lettere i posisjon til å hjelpe dem enn mange andre. 

Samtidig er det noe veldig selvrettferdig og bagatelliserende overfor ofrene hans, at han står fram som en slags frelser. Hva er egentlig poenget med å feire denne mannen, det er mange andre enn han selv som har måttet levd med konsekvensene av handlingene og væremåten han er rehabilitert bort fra?

Jeg syns det ble litt smakløst.

Anonymkode: a462c...92b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke at man bruker ordet overgriper. I Norge menes som regel en som forgriper seg på barn. 

Har S Rasool samvittighet, så har han det fælt nok mtp alt han har gjort. Og han har sont ferdig. 

Det er utrolig dårlig samfunnsøkonomi å ikke ta de grep man kan mens vanskeligstilte er unge. Fengsel, uføretrygd, tilbakeføring til samfunnet, psykologtimer, politiressurser koster samfunnet mer enn hvis man har litt intens innsats mens de i risikosonen er unge. Det er i alles interesse. Eller er det noen som vil ha rotløs ungom med ingenting å tape i byrommet? Vi vil alle tape på det.

Anonymkode: e583d...ca2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener at erfaringen hans og kjennskapen hans til en del, helt sikkert gir han legitimitet hos en del unge, han kommer nok lettere i posisjon til å hjelpe dem enn mange andre. 

Samtidig er det noe veldig selvrettferdig og bagatelliserende overfor ofrene hans, at han står fram som en slags frelser. Hva er egentlig poenget med å feire denne mannen, det er mange andre enn han selv som har måttet levd med konsekvensene av handlingene og væremåten han er rehabilitert bort fra?

Jeg syns det ble litt smakløst.

Har sett lite til han, kjenner ikke så godt til akkurat han, men til bruken av erfaringskonsulenter på rusfeltet. Mange har en dybdeforståelse som man ikke kan lese seg til, og gjør derfor en bedre jobb enn skoleflinke sosionomer og psykologer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har sett lite til han, kjenner ikke så godt til akkurat han, men til bruken av erfaringskonsulenter på rusfeltet. Mange har en dybdeforståelse som man ikke kan lese seg til, og gjør derfor en bedre jobb enn skoleflinke sosionomer og psykologer.

Jeg er enig i at bruken av erfaringskonsulenter og sånt noe innen rusfeltet og psykisk helse, gir bedre tjenester, og er en bra ting.

Kritikken min går mer på måten han blir profilert på i mediene. Å være en god erfaringskonsulent, krever tross alt en selvrefleksjon og en viss avstand til ting. Jeg tror ikke en artikkel som den jeg nettopp leste om han ville vært en god søknad til det å være erfaringskonsulent.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, maskinisten skrev:

Har ikke noe å si at han har gjort opp for seg. Han har ikke lov til å ha noe med barn og ungdom å gjøre.

Kan du si hvor du har lest dette? Hvorfor har han ikke lov til det? Mener du at det er en lov som forbyr det?

I denne artikkelen nevnes det blant annet at politiet en gang forsøkte å stoppe han i å holde kurs i thaiboksing, men at de tapte. Han har altså lov til det. Så hvorfor skulle han ikke ha lov til å holde sånne kurs for 14-17 åringer, like fullt som for 27 åringer? Hvilken norsk lov er det du snakker om som spesifikt hindrer han i å kurse tenåringer og yngre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si hvor du har lest dette? Hvorfor har han ikke lov til det? Mener du at det er en lov som forbyr det?

Her. Jeg har også skrevet utdrag fra denne siden tidligere i tråden.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor skulle han ikke ha lov til å holde sånne kurs for 14-17 åringer, like fullt som for 27 åringer?

Fordi det er helt andre regler i Norge om hvem som har lov til å jobbe med barn.

Synes du det greit at overgripere jobber i barnehager og sånn fordi de har tatt avstand til fortiden sin? Dette er en forvaringsdømt voldsmann som jobber som kampsportinstruktør for barn!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Trenger virkelig "utsatt ungdom" å lære kampsport? Hva hvis teknikkene blir brukt mot ransofre?

Anonymkode: b3fdc...2dd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikken min går mer på måten han blir profilert på i mediene.

Det er helt drøyt. Han blir sett på som en frelser. Hva med alle ofrene hans? Ikke alle ofrene var kriminelle selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, maskinisten skrev:

Jeg har meldt i fra til Norges Idrettsforbund i håp om at de skal ettergå hvordan i all verden denne mannen får lov til å være leder og instruktør i en idrettsklubb der barn og ungdom er medlemmer mtp de strenge reglene når det kommer til politiattest.

Bare til info: Norges Thaiboksingforbund er ikke en del av idrettsforbundet. De er dermed ikke underlagt NIF sitt regelverk som du henviser til tidligere i tråden, og NIF har ingenting med disse menneskene å gjøre. 

Anonymkode: 32e86...fb2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare til info: Norges Thaiboksingforbund er ikke en del av idrettsforbundet. De er dermed ikke underlagt NIF sitt regelverk som du henviser til tidligere i tråden, og NIF har ingenting med disse menneskene å gjøre. 

Anonymkode: 32e86...fb2

Det er i så fall helt utrolig at man bare kan opprette sitt eget forbund på siden av andre idrettsforbund i Norge.

Jeg vil tro at foreldre flest har tillit til at trenere og instruktører ikke er dømte voldsmenn eller overgripere. At Rasool unndrar seg kontroll på denne måten viser bare at han ikke har lagt sin kriminelle atferd bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...