AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Var i en park i går, sammen med ene barnet mitt og hunden vår. Vi har hunden i bånd. Det er en forholdsvis liten blandingshund på ca. 10 kilo. Uten at jeg får det med meg kommer det en løs liten hund og hopper opp på barnet mitt. Barnet skriker (skvetter veldig) og hunden min gikk til angrep på den løse hunden 😢 I dag fikk jeg en melding om at eieren vil kreve hunden min avlivet. Kan hun det? Det er jo båndtvang og min hund var i bånd, mens hennes var løs... sååå fortvilet nå 😢 Anonymkode: f0ce0...f92
SoWhat? Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Selvfølgelig blir ikke hunden din avlivet. Ta det helt med ro. Hunder havner i slåsskamper iblant, og her reagerte hunden din instinktivt fordi den andre så ut til å angripe. Og løs? Det er eieren av den andre hunden som er problemet her. Endret 20. juli 2020 av SoWhat? 5
Fru Uperfekt Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var i en park i går, sammen med ene barnet mitt og hunden vår. Vi har hunden i bånd. Det er en forholdsvis liten blandingshund på ca. 10 kilo. Uten at jeg får det med meg kommer det en løs liten hund og hopper opp på barnet mitt. Barnet skriker (skvetter veldig) og hunden min gikk til angrep på den løse hunden 😢 I dag fikk jeg en melding om at eieren vil kreve hunden min avlivet. Kan hun det? Det er jo båndtvang og min hund var i bånd, mens hennes var løs... sååå fortvilet nå 😢 Anonymkode: f0ce0...f92 Nei, men ville da gitt beskjed av om så skjedde vil du kreve det samme seng hennes hund da hun ikke hadde kontroll på sin løse hund 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Eier av den løse hunden har ansvar her. Hennes hund var ute av kontroll. Din var sikret i bånd. Easy. Anonymkode: 7cf3e...0c5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, SoWhat? skrev: Selvfølgelig blir ikke hunden din avlivet. Ta det helt med ro. Hunder havner i slåsskamper iblant, og her reagerte hunden din instinktivt fordi den andre så ut til å angripe. Og løs? Det er eieren av den andre hunden som er problemet her. Håper virkelig du har rett! Takk for svar 🙂 Anonymkode: f0ce0...f92
minister-mio Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Latterlig, det var hennes hun som hoppet på et barn.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Er båndtvang så hun får skylde seg selv Anonymkode: 10959...141 2
Julie Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Ta det hele med stoisk ro og ønsk henne lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Fått enda en melding i dag om at jeg må dekke vetrinærutgiftene hennes fra i går... hunden hennes hadde to sår, men måtte ikke sy.. Men vetrinær på en søndag er jo ikke billig. Virker ikke som hun har tenkt å gi seg så lett.. Jeg har beklaget så mye jeg bare kan, men nå begynner jeg å bli litt irritert egentlig. Anonymkode: f0ce0...f92 1
SoWhat? Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Be henne om å overholde båndtvangen. Og få kontroll på hunden sin. Og så lar du la være å svare mer rett og slett. Endret 20. juli 2020 av SoWhat? 7
Gjest Elder Millennial Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Du trenger ikke å betale noe som helst, uavhengig av båndtvang er det hundeeier som har ansvaret for å ha kontroll på sin hund, noe hun tydelig vis ikke hadde om den kom å hoppet oppetter ditt barn.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 "Du brøt båndtvangen og som følge av din manglende kontroll, hopper hunden din opp på barnet mitt og skremmer henne. Jeg kommer ikke til å avlive hunden min, eller betale dyrlegeregningen din. Du burde være sjeleglad for at jeg ikke anmelder. Jeg vil anbefale at du har kontroll på hunden din for fremtiden, slik at du slipper å havne i denne situasjonen igjen." Anonymkode: f0a46...8cf 18
Kittykat Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått enda en melding i dag om at jeg må dekke vetrinærutgiftene hennes fra i går... hunden hennes hadde to sår, men måtte ikke sy.. Men vetrinær på en søndag er jo ikke billig. Virker ikke som hun har tenkt å gi seg så lett.. Jeg har beklaget så mye jeg bare kan, men nå begynner jeg å bli litt irritert egentlig. Anonymkode: f0ce0...f92 Jeg hadde rett og slett vært såpass frekk og sagt at hun kan ikke kreve noe som helst da hun ikke har overholdt båndtvangen. Det var hennes hund som gikk løs og hoppet på barrnet ditt. Hunden din prøvde bare å beskytte familien sin. Og jeg hadde også sagt at hvis hun fortsetter å mase om penger og avliving, så anmelder jeg henne, da hun tydeligvis verken følger regler eller har kontroll på hunden sin utendørs. 3
Ze.Xhx Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Du brøt båndtvangen og som følge av din manglende kontroll, hopper hunden din opp på barnet mitt og skremmer henne. Jeg kommer ikke til å avlive hunden min, eller betale dyrlegeregningen din. Du burde være sjeleglad for at jeg ikke anmelder. Jeg vil anbefale at du har kontroll på hunden din for fremtiden, slik at du slipper å havne i denne situasjonen igjen." Anonymkode: f0a46...8cf Du kan jo henge på at du har beklaget med det målet å løse dette på lavest mulig konfliktnivå og at du ser denne saken som avsluttet. Og skulle det bli flere meldinger så vil du anmelde for å ikke overholde båndtvang og kreve alle utgifter dekket. Enkelte ganger blir man så overrumplet at man glemmer rettighetene sine. Det er flott å være snill, men enkelte ganger må man ta frem storslegga. 🤬 3
Hr. Aktiv Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var i en park i går, sammen med ene barnet mitt og hunden vår. Vi har hunden i bånd. Det er en forholdsvis liten blandingshund på ca. 10 kilo. Uten at jeg får det med meg kommer det en løs liten hund og hopper opp på barnet mitt. Barnet skriker (skvetter veldig) og hunden min gikk til angrep på den løse hunden 😢 I dag fikk jeg en melding om at eieren vil kreve hunden min avlivet. Kan hun det? Det er jo båndtvang og min hund var i bånd, mens hennes var løs... sååå fortvilet nå 😢 Anonymkode: f0ce0...f92 Hvis noen skulle blitt avlivet her så er det den andre hundeeieren. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #16 Skrevet 21. juli 2020 Hunden din beskyttet bare familien sin. Ingen skal avlive den. problemet er heller en eier som ikke har hund i bånd. Han ble vel stresset og ville legge skylden på deg selv om han sikkert egentlig visste hvor urimelig det var. Anonymkode: 3479d...80c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå