Gå til innhold

Ikea Söderhamn sofa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes denne er ganske fin og har en relativt liten stue og tenker denne kan passe fint inn hos meg. Ikke så dyr er den heller. Er det noen som har den og kan fortelle hvordan comforten er? Er det et bra kjøp?

Anonymkode: 4afc9...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den sofaen er mitt aller beste IKEA-kjøp! Jeg syns den er kjempegod og syns den er mye bedre å sitte i enn foreldrene mine sin dyre Bohus-sofa!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grei å sitte i dersom du er fortrolig  med at den er såpass dyp.  Ellers tommel ned herfra, den synker sammen og ser slaskete ut bare du tenker på å sette deg ned i den. Ryggputene burde absolutt vært av dun og ikke vatt. 

Anonymkode: 8fdd3...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi solgte vår. Verste valget vo har gjort... den ser fort ganske slaskete ut fordi ryggputene synker fort. Men for oss som helst ligger/halvsitter i sofaen (ikke liker å sitte rett opp og ned) så var den perfekt dor oss!

Anonymkode: 0657b...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker söderhamn-sofaen min. Den er superbehagelig. Har hatt den i fire år nå. Veldig kjekt at den er så enkel å vaske.

Anonymkode: 5430c...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du kjøpe en rimelig sofa, så kjøper du denne. Veldig fornøyd ! 

Anonymkode: 9ef10...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Verste sofaen jeg har hatt. Den gir ingen som helst støtte til ryggen, så du blir liggende i den. Besøket synker sammen og blir liggende i den. 

Holdt ut i fem måneder med den før jeg solgte den til under halv pris for å få spetakkelet ut av huset. Fin å se på kanskje, men den finnes ikke god. Bare se på Finn hvor mange som selger den, det er det en grunn til. 

Anonymkode: 15fab...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker söderhamn-sofaen min. Den er superbehagelig. Har hatt den i fire år nå. Veldig kjekt at den er så enkel å vaske.

Anonymkode: 5430c...40b

Er du ironisk? Sofaen må jo demonteres for å kunne ta av trekkene til vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser det er litt delte meninger om söderhamn. Vi ser også på denne. Vi har små barn og katt og ønsker oss hjørnesofa med grovt vaskbart trekk og at det er ben (så det lett å komme til under sofaen for å vaske og hente alt katt og barn triller under sofaen 🙈). Er det evnt andre ok billige alternativer til Söderhamn? Fra Ikea eller andre steder? 

Anonymkode: f31c9...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er litt delte meninger om söderhamn. Vi ser også på denne. Vi har små barn og katt og ønsker oss hjørnesofa med grovt vaskbart trekk og at det er ben (så det lett å komme til under sofaen for å vaske og hente alt katt og barn triller under sofaen 🙈). Er det evnt andre ok billige alternativer til Söderhamn? Fra Ikea eller andre steder? 

Hadde Ektorp som jeg solgte før jeg kjøpte søderhamn. Ektorp var praktisk, lett å ta av trekkene for vask (hadde min i sju år, og barnet var fra to til ni) hvitt trekk som jeg vaska i maskin og trengte aldri å kjøpe ekstra trekk. 

Skal kjøpe ektorp igjen når jeg får muligheten. God og myk nok, også god til å ta en dupp på sofaen. Søderhamn kan ikke brukes til noen av delene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde Ektorp som jeg solgte før jeg kjøpte søderhamn. Ektorp var praktisk, lett å ta av trekkene for vask (hadde min i sju år, og barnet var fra to til ni) hvitt trekk som jeg vaska i maskin og trengte aldri å kjøpe ekstra trekk. 

Skal kjøpe ektorp igjen når jeg får muligheten. God og myk nok, også god til å ta en dupp på sofaen. Søderhamn kan ikke brukes til noen av delene. 

Men på Ektorp vil jeg ikke kunne se under sofaen, vil ha ben og lett å gjøre ren under 🙈 og for å pirke liker jeg ikke utseende på ektorp, ligner på den vi har nå. Også er den litt grunn i setet, vil ha god plass til å legge baby i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men på Ektorp vil jeg ikke kunne se under sofaen, vil ha ben og lett å gjøre ren under 🙈 og for å pirke liker jeg ikke utseende på ektorp, ligner på den vi har nå. Også er den litt grunn i setet, vil ha god plass til å legge baby i. 

Var på Ikea og under "gardinen" kan man jo se under Ektorp også. Men den blir ellers for klumpete og grunn. 

Söderhamn med litt kraftig trekk var fin, men litt lav for mannen. 

Hva syntes folk om Landskrona? Den har ikke avtagbart trekk og ser litt hard ut, men grei størrelse og pris. Likte  Skultorp, men igjen, det har ikke avtagbart trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her🙋‍♀️

Var på ikea på mandag, söderhamn var en skuffelse😔 Kan ikke helt beskrive det, men det føltes så feil. Var som å sitte på en lav benk med tynne puter på.. Føltes nesten som om den kunne knekke når som helst🙈 Endte opp med å kjøpe Nockeby 3 seters, og jeg er veldig fornøyd! Både estetisk fin, og myk og deilig å sitte i. Føles som en sofa! Anbefales😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er vondt å sitte i, er kjempelav og veldig dyp. 🙉 Har prøvd alle sofaene på Ikea og likte ingen av de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2020 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Synes denne er ganske fin og har en relativt liten stue og tenker denne kan passe fint inn hos meg. Ikke så dyr er den heller. Er det noen som har den og kan fortelle hvordan comforten er? Er det et bra kjøp?

Ikke kjøp den. Etter 2 år er den helt nedslitt, bare bortkasta penger.

Anonymkode: 8a6c4...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...