Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sokker fra safa sitter godt på foten.

https://www.sparkjop.no/213510_Safa_ankelsokker

Det pleier forævrig å være 40% på safaull hver høst hos sparkjøp.

Anonymkode: 74a6c...863

Signerer denne. Disse har vært favorittene her siden fødsel, og er det enda, frøkna er nå 14 mnd. Bruker de også nå om sommeren, et av få merker hvor sokkene ikke rekker opp til knærne (bortsett fra helt i starten). :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Kicki_90 skrev:

Signerer denne. Disse har vært favorittene her siden fødsel, og er det enda, frøkna er nå 14 mnd. Bruker de også nå om sommeren, et av få merker hvor sokkene ikke rekker opp til knærne (bortsett fra helt i starten). :)

Hvordan er de på størrelsen? 😊 Vil 50 holde en stund, eller burde jeg kjøpe mest 60?.. Veldig irriterende når de bare sklir av foten, så tenker det er best om de passer akkurat og heller må strekkes ut litt etter hvert. 

AnonymBruker
Skrevet

Brukte nesten bare ull i begynnelsen til min januarbaby! Kjøpte faktisk endel i 50, og det ble myye brukt (hun var 3 kg ved fødsel)☺️

Anonymkode: 93438...050

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det varmt hjemme, så kombinerte med at vi fikk en baby som er varm av seg har vi nesten ikke hatt bruk for ullklær, selv om han var vinterbaby. 

Anonymkode: 8f2bf...f6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte masse ull før babyen ble født fordi jeg hadde hørt så mye om at ull var gull osv, endte opp med å ikke få brukt noe fordi han fikk eksem av det. Ville kjøpt bare litt først så får du se om babyen tåler det. 

Anonymkode: 8a8be...d02

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Mumsy skrev:

Hvordan er de på størrelsen? 😊 Vil 50 holde en stund, eller burde jeg kjøpe mest 60?.. Veldig irriterende når de bare sklir av foten, så tenker det er best om de passer akkurat og heller må strekkes ut litt etter hvert. 

De er romslige i str siden de er ribbestrikket helt rundt, men med masse stretch, så vi startet med 50. Det var stort her på ei lita frøken på 2900, men de sklei ikke av foten. Men du trenger ikke mange par for en baby som ikke går på føttene, og med ull som luftes så blir de ikke vasket i stykker heller. 60 var nok den størrelsen vi brukte lengst, hittil, i de sokkene, men det er jo veldig forskjell på hvor store de er og hvor fort de vokser 😅

Tror vi hadde 3 par i str 50, 4 i 60, og nå 6-7 stk i 80, de vaskes oftere nå som hun går. 😊

Skrevet
2 minutter siden, Kicki_90 skrev:

De er romslige i str siden de er ribbestrikket helt rundt, men med masse stretch, så vi startet med 50. Det var stort her på ei lita frøken på 2900, men de sklei ikke av foten. Men du trenger ikke mange par for en baby som ikke går på føttene, og med ull som luftes så blir de ikke vasket i stykker heller. 60 var nok den størrelsen vi brukte lengst, hittil, i de sokkene, men det er jo veldig forskjell på hvor store de er og hvor fort de vokser 😅

Tror vi hadde 3 par i str 50, 4 i 60, og nå 6-7 stk i 80, de vaskes oftere nå som hun går. 😊

Takk for råd 🙂 Da starter jeg med noen par i 50, så tar jeg det der i fra når de begynner å bli små. Sant det at de ikke trenger å vaskes så ofte men jeg kommer garantert til å rote bort en sokk eller to i ammetåka 😂 Får gå for en 5-6 par tenker jeg, hehe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to desember-babyer og vil råde deg til å fokusere på størrelse 60-70 når det gjelder ull. Den aller første tiden (når 50 passer) er man gjerne bare innendørs og ammer, koser og har babyen inntil seg hele dagen, da blir det fort varmt og klamt med ull. Etterhvert som det blir mer aktuelt med trilleturer o.l. er ull supert. 

Anonymkode: 799c3...fbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Mumsy said:

Vi har kun hatt 2 par i str 60 og 2 par i 70. Babysokker blir ikke skitne og vaskes veldig sjeldent, så det har vært nok for oss. Men vi bruker ofte strømpebukse - også fra safa forøvrig.

Anonymkode: 74a6c...863

• Liker 1
Skrevet

Hva med lammeskinn? Noen som har erfaring å komme med her?

Tenker da til både vogn og seng egentlig 😊

Skrevet

Jeg har fire barn født i hver sin årstid, og alle har sovet godt på lammeskinn både i senga og vogna de første årene. Eldste var så glad i skinnet sitt at han hadde det i senga til han var 5-6 år.  🥰

Skinnet som barnet ligger på må være korthåret, og beregnet til barn. Jeg har prøvd en del forskjellig, og liker aller best Nøstebarn sine soveskinn. I tillegg har jeg hatt et smalt, langhåret skinn som liggeunderlag under soveposen hele året når ungene har gått over til å sove i sittedelen av vogna. Det blir en passe myk og behagelig madrass, samtidig som det isolerer mot trekk og kulde fra bakken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke kjøpt for mye. Ville sett an babyen. Vår baby var så varm av seg at ull ble for varmt. Han ble helt svett i nakken når vi brukte ull. Så vi har bare lette og myke bomullsplagg.

Anonymkode: dd667...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...