Søtpotita Skrevet 12. juli 2005 #1 Skrevet 12. juli 2005 lurar på om eg skal kjøpa meg eit trådlaust nettverkskort, kva kostar dei billigaste? og prøva kobla meg opp på naboens trådlause nettverk...er dette mulig?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 Kommer an på hvor godt naboen har sikret seg det.
Søtpotita Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2005 kan ein kanskje få internett like bra som om ein hadde det sjølv?
finnslarken Skrevet 12. juli 2005 #4 Skrevet 12. juli 2005 kan ein kanskje få internett like bra som om ein hadde det sjølv? ← Det er vel ikke akkurat snilt gjort - og i USA kan man bli arrestert for nettverkstyveri.
jordbær Skrevet 12. juli 2005 #5 Skrevet 12. juli 2005 Vår nabo får gratis trådløst internett fra oss. Fungerer kun fordi vi har lagt til MAC-adressen på nettverkskortet dems. Hvis ikke ville dem ikke fått bruke vårt, selv om dem hadde fått tak i WPA-nøkklen vår. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et accesspunkt og WLAN-kort selv? Du får det til rundt 500kr på elkjøp
Gjest Devil's Spawn Skrevet 12. juli 2005 #6 Skrevet 12. juli 2005 Vår nabo får gratis trådløst internett fra oss. Fungerer kun fordi vi har lagt til MAC-adressen på nettverkskortet dems. Hvis ikke ville dem ikke fått bruke vårt, selv om dem hadde fått tak i WPA-nøkklen vår. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et accesspunkt og WLAN-kort selv? Du får det til rundt 500kr på elkjøp ← MAC-kontroll tar ca 14...eller muligens 18 sekunder å knekke.
Søtpotita Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2005 det er snakk om onkelen min, så eg seier jo sjølvsagt ifrå til han før eg gjer noko. Men tenkte eg skulle nett høyra her før eg eventuelt pratar med han, treng kun internettilgang i ein måned i sommar...
Gjest Spacegirl Skrevet 12. juli 2005 #8 Skrevet 12. juli 2005 Min nærmeste nabo har kjøpt trådløst nettverkskort og koblet seg opp mot min linje. Det fungerer kjempefint. Forbindelsen var til å begynne med litt dårlig, men etter å ha kjøpt en ekstra antenne er forbindelsen helt på topp . Det er en veldig grei måte å gjøre det på, spesielt hvis du kun trenger internettlinje for en måneds tid. Da er det jo ganske upraktisk å begynne med bestilling av abonnement etc.
Gjest gjesten Skrevet 13. juli 2005 #9 Skrevet 13. juli 2005 MAC-kontroll tar ca 14...eller muligens 18 sekunder å knekke. ← Ja, men så må man vel ha litt spesialprogramvare for å bruke denne MAC-adressen vil jeg tro? Er vel ikke noe de fleste gjør, hva tro du?
jordbær Skrevet 13. juli 2005 #10 Skrevet 13. juli 2005 Ja, men så må man vel ha litt spesialprogramvare for å bruke denne MAC-adressen vil jeg tro? Er vel ikke noe de fleste gjør, hva tro du? ← Mjo.. Det er ikke noe vanskelig å fake mac-adresser, for så å få tilgang til nettet og legge inn sin egen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. juli 2005 #11 Skrevet 13. juli 2005 Ja, men så må man vel ha litt spesialprogramvare for å bruke denne MAC-adressen vil jeg tro? Er vel ikke noe de fleste gjør, hva tro du? ← De fleste vet ikke det, sånn sett er det effektivt. Spesialprogramvare? Tja, helt ordinært gratis sniffeprogram som f.eks ethereal for å finne hvilke mac-adresser som er i bruk. Å lage fake Mac-adresse kan jeg gjøre i Linux-konsollet, hvordan det er i Windows vet jeg ikke. Men google kan sikkert hjelpe en .
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2005 #12 Skrevet 13. juli 2005 Kjøp deg et trådløstkort. De er veldig billige, og du får helt sikkert bruk for det i fremtiden uansett. Når det gjelder hacking av trådløse nettverk, er det lett å fake både ip og mac adresser. wpa nøkler er også mulig å knekke ved hjelp av såkalte 'ordbok-angrep' så vær nøye med å lage et passord som ikke gir mening for noen andre enn deg, og som er minst 16 tegn langt. Wep kryptering er kjempelett og knekke, og anbefales ikke. Den siste faktoren du må passe på, er at radiosignalene faktisk når over til deg fra naboen din. Vanskelig å si på forhånd dersom du ikke får lånt deg en trådløs laptop for å teste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå