AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Er det normalt at hunder blunker? Altså flørte på en måte ved å blunke til deg med bare ene øye? En i bygården har en hund som bruker å være i gresset ute. Jeg klappet den for det har jeg fått lov til av eier og den blunket lurt til meg. Nå i dag var 3. gangen den har blunket og jeg fikk hjertebank for jeg tenkte det kan ikke skje nok en gang. Altså jeg tenkte det på forrhond. Jeg er ikke hunde menneske så jeg vet ikke om det er normalt men jeg lurer på om det har klikka for meg eller om den faktisk gjør det. Vet ikke om jeg orker å ha noe mer med den å gjøre nå. Noen som har peiling på om det er normalt eller hva? Anonymkode: 5168c...992
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Hvorfor skulle du ikke orke å ha noe med hunden å gjøre? Bare fordi den blunker? Når den begynner å snakke til deg, bør du kanskje ta noen grep Anonymkode: 4ef2c...10a 21
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Selvfølgelig blunker ikke hunder til deg på en flørtete måte. Hunden min blunker også med ett øye av og til, og jeg er rimelig sikker på at han ikke er homofil. Hold deg unna hunden du. Anonymkode: ea1a0...ad7 19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Når de blunker med ett øye betyr det: hvordan går det? Og blunker de rolig med begge øynene til deg betyr det: -at de smiler til deg. Jeg har hund selv. Og snakker ofte kun med blikk. Anonymkode: 7a180...986 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig blunker ikke hunder til deg på en flørtete måte. Hunden min blunker også med ett øye av og til, og jeg er rimelig sikker på at han ikke er homofil. Hold deg unna hunden du. Anonymkode: ea1a0...ad7 Så det er normalt? Mente ikke flørting da men for å beskrive hvordan den blunket så skrev jeg flørte. Den kommer springende og vil at jeg skal klappe den da. Jeg får si jeg har dårlig tid og ikke har tid neste gang. Anonymkode: 5168c...992
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når de blunker med ett øye betyr det: hvordan går det? Og blunker de rolig med begge øynene til deg betyr det: -at de smiler til deg. Jeg har hund selv. Og snakker ofte kun med blikk. Anonymkode: 7a180...986 Er dette sant eller bare finner du på? Anonymkode: 5168c...992
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 Blunking på den måten er mer en kattegreie faktisk. Jeg tror ikke hunden "blunket lurt" til deg, men den kan godt ha blunket. Liker at du fikk noia 😅😂 Anonymkode: 25ad5...2cd 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette sant eller bare finner du på? Anonymkode: 5168c...992 Det er sant. Anonymkode: 7a180...986
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt at hunder blunker? Altså flørte på en måte ved å blunke til deg med bare ene øye? En i bygården har en hund som bruker å være i gresset ute. Jeg klappet den for det har jeg fått lov til av eier og den blunket lurt til meg. Nå i dag var 3. gangen den har blunket og jeg fikk hjertebank for jeg tenkte det kan ikke skje nok en gang. Altså jeg tenkte det på forrhond. Jeg er ikke hunde menneske så jeg vet ikke om det er normalt men jeg lurer på om det har klikka for meg eller om den faktisk gjør det. Vet ikke om jeg orker å ha noe mer med den å gjøre nå. Noen som har peiling på om det er normalt eller hva? Anonymkode: 5168c...992 Tror du trenger en romantisk partner.. Anonymkode: aa2ce...58c 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blunking på den måten er mer en kattegreie faktisk. Jeg tror ikke hunden "blunket lurt" til deg, men den kan godt ha blunket. Liker at du fikk noia 😅😂 Anonymkode: 25ad5...2cd Feil. Hunder kommuniserer også med blikk. Det er like mye en "hundegreie". Anonymkode: 7a180...986
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når de blunker med ett øye betyr det: hvordan går det? Og blunker de rolig med begge øynene til deg betyr det: -at de smiler til deg. Jeg har hund selv. Og snakker ofte kun med blikk. Anonymkode: 7a180...986 Bare tull. Hunder spør ikke etter hvordan det går, de blunker for å ikke ha intenst øyekontakt, det er en måte å kommunisere at de ikke er aggressive på, eventuelt kommuniserer det submissivitet. Øyekontakt mellom dyr indikerer stort sett aggressivitet og konflikt. Blunkingen er en måte å unngå dette på. Anonymkode: 25ad5...2cd 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Feil. Hunder kommuniserer også med blikk. Det er like mye en "hundegreie". Anonymkode: 7a180...986 Ja, bevares, men ikke for å spørre deg om hvordan du har det. Hvis du tror hunden gjør det trenger du å komme deg mer ut. Anonymkode: 25ad5...2cd 3
Rant Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 🤣 Tror ikke du skal legge så mye i blunkingen, altså. De blunker som oss mennesker for å fukte øyet og beskytte det. Hvorfor er det så skummelt at den blunker? Er du redd den prøver å forføre deg, og at du ikke klarer å stå i mot? Skjønner ikke greia. 😅 Fine hunden, den liker deg sikkert bare. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, Rant said: 🤣 Tror ikke du skal legge så mye i blunkingen, altså. De blunker som oss mennesker for å fukte øyet og beskytte det. Hvorfor er det så skummelt at den blunker? Er du redd den prøver å forføre deg, og at du ikke klarer å stå i mot? Skjønner ikke greia. 😅 Fine hunden, den liker deg sikkert bare. Jeg er ikke vant til hund og heller ikke katt og har ikke vært borti sånn blunking på dyr før. Er ikke redd nei men at den gjorde det hver gang synes jeg ble ubehagelig. Tenkte det var et tegn kanskje. Eller at den prøvde å si til meg at den vet noe som ikke jeg vet og jeg får heller ikke vite hva det er den vet eller no. Haha vanskelig å forklare. Men hvis dette er helt normalt så er jo alt trygt. Anonymkode: 5168c...992 1
Rant Skrevet 19. juli 2020 #15 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke vant til hund og heller ikke katt og har ikke vært borti sånn blunking på dyr før. Er ikke redd nei men at den gjorde det hver gang synes jeg ble ubehagelig. Tenkte det var et tegn kanskje. Eller at den prøvde å si til meg at den vet noe som ikke jeg vet og jeg får heller ikke vite hva det er den vet eller no. Haha vanskelig å forklare. Men hvis dette er helt normalt så er jo alt trygt. Anonymkode: 5168c...992 😂 Søtnos. Den vet absolutt ikke noe du ikke selv vet. Om den ikke liker deg så holder den avstand. Så bare slapp helt av.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #16 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke vant til hund og heller ikke katt og har ikke vært borti sånn blunking på dyr før. Er ikke redd nei men at den gjorde det hver gang synes jeg ble ubehagelig. Tenkte det var et tegn kanskje. Eller at den prøvde å si til meg at den vet noe som ikke jeg vet og jeg får heller ikke vite hva det er den vet eller no. Haha vanskelig å forklare. Men hvis dette er helt normalt så er jo alt trygt. Anonymkode: 5168c...992 Om en hund stirrer intenst på deg uten å blunke i det hele tatt, DA er det grunn til bekymring, spesielt om den også er veldig stille i kroppen og sleiker seg rundt munnen. Da må du se til siden og rygge vekk rolig. En hund som er veldig stille og stirrer intenst er klar for å angripe. At hunden blunker til deg er bare hyggelig. Det er ingen baktanker rundt blunkinga. Hunder blunker ikke for å si noe spesielt, annet enn at det bryter opp øyekontakt samt bløter øyet. Anonymkode: 573d9...e71 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #17 Skrevet 19. juli 2020 Høres ut som hunden bare er hyggelig og snill. Klapp den så mye du vil, du. Anonymkode: 573d9...e71
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 Vær klar over at slike skitne tanker er ulovlige når det kommer til dyr (og barn). Anonymkode: d3636...b70
Frøkensina Skrevet 19. juli 2020 #19 Skrevet 19. juli 2020 Fugler blunker også når de er avslappet, eller kanskje de flørter vilt akkurat som hunder og katter 1
Rant Skrevet 19. juli 2020 #20 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Fugler blunker også når de er avslappet, eller kanskje de flørter vilt akkurat som hunder og katter 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå