AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg får alltid sterk angst når jeg er på kjøpesenter og i matbutikk... Jeg klarer ikke mer... Jeg kan liksom Ikke slutte å handle mat heller... Hvordan skal jeg håndtere dette? Psykolog hjelper ikke... Anonymkode: 88d52...452
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 På grunn av corona? Eller mener du sosial angst? ❤️ Anonymkode: 52ca8...8b5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På grunn av corona? Eller mener du sosial angst? ❤️ Anonymkode: 52ca8...8b5 Har sosialangst, men merker angsten ekstra godt på kjøpesentere... Anonymkode: 88d52...452
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Da må du finne en annen psykolog. Det går også an å forsøke ulike grupper for angstmestring. Spør legen din hva som finnes i området der du bor, og be om henvisning. Noen steder er det også frivillige angst-ringer. Det er et likepersonstilbud der man samtaler med andre personer som har angst. Det er ingen behandler tilstede. Anonymkode: 378cb...a59 1
Boblee Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Det den over sa. Du kan lese boka DARE av Barry McDonagh. Den hjalp meg mye. Det hjelper å forstå angst på et biologisk nivå også, få et annet perspektiv på det. Når du klarer å ta en viss avstand til følelsene slik at du ikke agerer på de direkte, men klarer å forholde deg til de, så er det eksponeringsterapi som gjelder. Gjerne med en venn eller person du er trygg på. Hjernen er nødt til å avlære seg at kjøpesentre og lignende er steder og situasjoner hjernen må slå på fare-alarmen.
Honey Dew Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Har du ikke matbutikker i nærheten av deg, som ikke er på et kjøpesenter?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Honey Dew skrev: Har du ikke matbutikker i nærheten av deg, som ikke er på et kjøpesenter? Skrev at vanlige matbutikker også gir meg angst... Anonymkode: 88d52...452
Honey Dew Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skrev at vanlige matbutikker også gir meg angst... Anonymkode: 88d52...452 Har du en venninne du kan ha med deg? Eksponeringsterapi er jo den beste terapien. Start med små skritt og ta det etterhvert. Du kan også se om du kan finne en psykolog som passer mer med det du sliter med og ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har også angst av å gå på senteret og matbutikkene her jeg bor men ikke i andre byer, men det er fordi jeg kan møte på folk jeg ikke ønsker å møte på. Jeg vil ikke snakke med de og jeg vil ikke at de skal snakke om meg bak ryggen min. Det er urasjonelt tenkende fra min side fordi når jeg har møtt folk jeg gruer meg til å møte er de like lite interessert i meg som jeg er i dem. Noen ting som hjelper meg er at kle meg i penere klær, ta på sminke og ha musikk i ørene. Så jeg vet at jeg ser bra ut og samtidig er litt mer i min egne verden. Og å eksponeres for det vonde hjelper masse. Det hjelper også masse å gå sammen med mannen eller en venninne fordi da er vi sammen i vår egne verden. Anonymkode: a5188...409
Gjest Forumhei Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får alltid sterk angst når jeg er på kjøpesenter og i matbutikk... Jeg klarer ikke mer... Jeg kan liksom Ikke slutte å handle mat heller... Hvordan skal jeg håndtere dette? Psykolog hjelper ikke... Anonymkode: 88d52...452 Har noe av det samme, jeg er der når det åpner, matbutikken kl 07.00 på lørdags morgen, kjøpesenter kl 10.00. Rygger bilen inn på parkeringsplassen så er det bare tutt og kjør når jeg er lei!. Kjøpesenter er det lurt å runde av kl 12, etter det er det barnefamilier som stresser og bulker biler.. De dagen jeg kjenner ekstra på angsten hjelper det å trene først, ikke noe magisk men trålere noe mere inntrykk. Løsningen har aldri vært å stoppe med noe for da vinner nervene! ( eller angst som andre sier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå