Gå til innhold

Mistet plombe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ikke vondt og hullet er ikke dypt. Er det "farlig" å gå med en stund? 

Anonymkode: 92c42...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen timer, noen dager, et par uker går sikkert greit, men du bør få tettet det fortest mulig hos en tannlege,
ellers jobber det seg opp til mere hull og da må du til tannlegen uansett. Likegodt å ta det nå om du kan. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Noen timer, noen dager, et par uker går sikkert greit, men du bør få tettet det fortest mulig hos en tannlege,
ellers jobber det seg opp til mere hull og da må du til tannlegen uansett. Likegodt å ta det nå om du kan. 

Kvier meg bare ekstra for å gå til tannlegen i disse koronatider... 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på tannlegekontor selv, å vil si at det er tryggere å komme til oss enn å gå f. eks. på butikken. Tannlegekontor spriter av hele dagen, å har kontroll på hvem som er der. Vi spør også om de som kommer har er eller har vært syke, er i karantene osv. 

Mistet fylling, det kan gå fint lenge. Men personlig hadde jeg ville tettet det så fort som mulig. Er vanskelig for deg og noen andre å vite hvor mye som er borte. Er det nær nerven kan du plutselig ende opp med rotfylling om du venter for lenge, eller du kan knekke mer av tannen om det er skjørt det som står igjen.

Anonymkode: b0215...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med en mistet fylling i flere år. Ble ikke noe verre.

Anonymkode: 9b7a9...9c8

Skrevet

Å plutselig få kjempetrøbbel og rotfylling er ikke ok; jeg anbefaler det kun til mine verste fiender. 
For å si det sånn. :ninja:  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk med en mistet fylling i flere år. Ble ikke noe verre.

Anonymkode: 9b7a9...9c8

Frister litt å ta sjansen og vente. Ikke flere år, kanskje, men noen måneder ihvertfall

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på tannlegekontor selv, å vil si at det er tryggere å komme til oss enn å gå f. eks. på butikken. Tannlegekontor spriter av hele dagen, å har kontroll på hvem som er der. Vi spør også om de som kommer har er eller har vært syke, er i karantene osv. 

Mistet fylling, det kan gå fint lenge. Men personlig hadde jeg ville tettet det så fort som mulig. Er vanskelig for deg og noen andre å vite hvor mye som er borte. Er det nær nerven kan du plutselig ende opp med rotfylling om du venter for lenge, eller du kan knekke mer av tannen om det er skjørt det som står igjen.

Anonymkode: b0215...af6

Da kan du kanskje svare meg på dette. Er ikke eller har vært syk eller i karantene. Men baby har vært snørrete noen dager. Snakket med lege på telefon som mente det sikkert bare var forkjølelse og ikke trengtes koronatest. Vil det by på problemer? Bør vente til baby er helt snørrfri? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du kanskje svare meg på dette. Er ikke eller har vært syk eller i karantene. Men baby har vært snørrete noen dager. Snakket med lege på telefon som mente det sikkert bare var forkjølelse og ikke trengtes koronatest. Vil det by på problemer? Bør vente til baby er helt snørrfri? 

Ja, vent. 

Men ikke vent flere måneder med å få fikset tannen.

Anonymkode: 2f2d5...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...