Gå til innhold

Trygt å ta dette kostilskuddet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ta dette kostilskuddet helt trygt, eller må jeg ta det via lege? Er reseptfritt.

g.png

Anonymkode: b10a6...829

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mangler du kalsium? 

Anonymkode: 69c7b...749

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mangler du kalsium? 

Anonymkode: 69c7b...749

Nei, mistenker høyt østrogen, pga steroider. CDG er kjent for å minske dette. Har blant annet litt gyno etc.

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer ikke til å gjøre noe med hverken østrogen eller magefettet ditt. Du har åpenbart helt andre plager enn dette magefettet og du bør ta det (selvfølelse/tanker om egen kropp) opp med fastlegen di. 

Anonymkode: 6dc83...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kommer ikke til å gjøre noe med hverken østrogen eller magefettet ditt. Du har åpenbart helt andre plager enn dette magefettet og du bør ta det (selvfølelse/tanker om egen kropp) opp med fastlegen di. 

Magefett?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magefett?

Beklager, jeg trodde du var samme testosteronmann som har gnålt om dette de siste 6 månedene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser trygt ut, mye tryggere enn steroidene du tar. Men tviler på det vil hjelpe på gyno. Prøvd østrogenblokkere? 

Anonymkode: f22f6...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Høyt kalsiuminntak kan redusere jernopptak. Det kan også gi negative effekter på helsen. Om kalsiumnivåene dine allerede er i høy normal, så kan det være skadelig å ta tilskudd

Anonymkode: d93fc...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke ta tilskudd med mindre det er påvist mangel vha blodprøve. Kalsium gjør som nevnt at jernopptaket blir redusert og kan skape større problemer for deg. Gå til fastlegen din og snakk om kropp/psyken din

Anonymkode: b71f9...06a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ta tilskudd med mindre det er påvist mangel vha blodprøve. Kalsium gjør som nevnt at jernopptaket blir redusert og kan skape større problemer for deg. Gå til fastlegen din og snakk om kropp/psyken din

Anonymkode: b71f9...06a

Dette stemmer ikke. Jeg tar kalsium og d vitamin uten at jeg har mangel grunnet benskjørhet og b12 uten mangel fordi jeg er veganer

Anonymkode: dd550...e6b

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...