AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Del Skrevet 17. juli 2020 Hvis du ser bort i fra Quisling og hans grufulle handlinger, hva syns du om navnet Vidkun? Ville selvsagt aldri kalt et barn det, men hadde Quisling aldri eksistert hadde det vært et stilig navn syns jeg. Adolf også. Det er jo vanlig i Sverige, men tror og håper ikke mange her i Norge heter det. Ville aldri kalt et barn Anders heller for den saks skyld. Likte navnet før, men nå minner det bare om han vi ikke nevner. Anonymkode: d8ee9...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Del Skrevet 17. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser bort i fra Quisling og hans grufulle handlinger, hva syns du om navnet Vidkun? Ville selvsagt aldri kalt et barn det, men hadde Quisling aldri eksistert hadde det vært et stilig navn syns jeg. Adolf også. Det er jo vanlig i Sverige, men tror og håper ikke mange her i Norge heter det. Ville aldri kalt et barn Anders heller for den saks skyld. Likte navnet før, men nå minner det bare om han vi ikke nevner. Anonymkode: d8ee9...129 Tullete å la Anders bli "ødelagt" pga. en gal mann. Jeg passet en liten Anders for noen år siden, og jeg assosierer navnet mye mer med ham. Tegnell i Sverige heter for øvrig også Anders. Likandes navn, synes jeg. Vidkun er ikke fint, uansett hvem som har hett det. Adolf høres gammelmannsaktig ut for meg, så det utgår også, hitler eller ikke hitler. Anonymkode: c363d...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Del Skrevet 17. juli 2020 Mange som heter Anders... wtf Anonymkode: 2ff68...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg synes Adolf er skikkelig kult faktisk. Men hadde jo aldri kalt et barn for det, eller et dyr for den saks skyld. Vidkun.. tja. Egentlig litt kult det også, men det hadde jeg nok ikke brukt uansett. Anders liker jeg ikke, men føler det navnet er litt annerledes - man kan bruke det uten at det er rart. Anonymkode: c70d5...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg ELSKER navnet Vidkun og hadde det ikke vært for Quisling hadde sønnen min garantert hett det🥺 Anonymkode: 20df7...376 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Del Skrevet 17. juli 2020 Vidkun er SÅ fint! Det er selvsagt umulig å kalle et lite barn for Vidkun hvis man er noenlunde riktig sammenskrudd. Anders er ikke på samme måte etter min mening. Anders er et svært vanlig navn, og har vært det svært lenge. Vidkun var ikke vanlig før 1940, heller. Anonymkode: 0ec4c...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Del Skrevet 17. juli 2020 Jepp, synes også Vidkun er et fint navn, i seg selv. Synd det for alltid er skjendet, ja. Anders synes jeg vi bør beholde, og ikke la det bli assosiert med den unevnelige. Anonymkode: 0420b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Del Skrevet 17. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Adolf er skikkelig kult faktisk. Men hadde jo aldri kalt et barn for det, eller et dyr for den saks skyld. Vidkun.. tja. Egentlig litt kult det også, men det hadde jeg nok ikke brukt uansett. Anders liker jeg ikke, men føler det navnet er litt annerledes - man kan bruke det uten at det er rart. Anonymkode: c70d5...ff4 Astrid Lindgren hadde tydelegvis ikke noe i mot navnet Adolf. Alle husker at Pippi møtte «Sterke Adolf» i duell på tivoliet. Dette var vel etter krigen, både bok og TV-innspillingen. I tillegg har vi bruken av ordet «negerkung». Astrid Lindgren brydde seg ikke så mye om politisk korrekthet. Anonymkode: 3f9b0...7b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Del Skrevet 17. juli 2020 Vidkun er kjempefint. Synd det er ødelagt. Adolf kan jeg spare meg for, ikke noe pen klang. Anonymkode: 72710...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 17. juli 2020 #10 Del Skrevet 17. juli 2020 Det er et staut og godt navn. Men som du sier har historien og mannen det hefter ved ødelagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 17. juli 2020 #11 Del Skrevet 17. juli 2020 Synes det er et stygt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 17. juli 2020 #12 Del Skrevet 17. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, synes også Vidkun er et fint navn, i seg selv. Synd det for alltid er skjendet, ja. Anders synes jeg vi bør beholde, og ikke la det bli assosiert med den unevnelige. Anonymkode: 0420b...187 Anders er og har alltid vært så mye vanligere enn Vidkun. Det utgjør forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Del Skrevet 17. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vidkun er SÅ fint! Det er selvsagt umulig å kalle et lite barn for Vidkun hvis man er noenlunde riktig sammenskrudd. Anders er ikke på samme måte etter min mening. Anders er et svært vanlig navn, og har vært det svært lenge. Vidkun var ikke vanlig før 1940, heller. Anonymkode: 0ec4c...c76 Det som ville vært mest riktig sammenskrudd var å kunne kalle barn hva en ville, uten at en gjeng trangsynte tullinger skal dra assosiasjoner som ikke eksisterer. Anonymkode: 06ae7...3ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. juli 2020 #14 Del Skrevet 17. juli 2020 Synes Vidkun er et kjempefint navn. Men fordi det er så sjelden forbinder man det kun med Quisling, og det passer derfor dessverre ikke å bruke det. Navn som Anders er noe helt annet, det er så vanlig at alle kjenner noen som heter det, og man forbinder det derfor ikke kun med Breivik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Del Skrevet 17. juli 2020 Anders er jo ikke noe problem lenger. Fjotolf derimot! Av mer enn én grunn. Vidkun.. Klinger ikke fint. Var det populært i samtiden til Quisling? Ser for meg at det var like sært da. Anonymkode: 88229...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå