Gå til innhold

Muslimske damer med hijab og restylanets


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke skal tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet som muslimsk dame hvorfor har da så mange restylane i leppene og vippeekstention,sminke som om de skal på julebord hver dag. Lange falske negler. Ser dette så ofte i det siste og skjønner ikke hva poenget er å skjule håret? Disse har også på seg trange jeans som fremhever deres former. Hva sier islam til dette? 

Anonymkode: 3e223...24e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vipper, restylane og acrylnegler er ikke omtalt i Koranen. Men mange kvinner jeg kjenner som går med hijab, og burka er pent kledd under. De har selvfølgelig lov til å pynte seg. Det er helt vanlig at muslimske kvinner pynter seg og kler seg pent. 

Anonymkode: ff15f...82f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vipper, restylane og acrylnegler er ikke omtalt i Koranen. Men mange kvinner jeg kjenner som går med hijab, og burka er pent kledd under. De har selvfølgelig lov til å pynte seg. Det er helt vanlig at muslimske kvinner pynter seg og kler seg pent. 

Anonymkode: ff15f...82f

En ting er å fremheve sin naturlige skjønnhet. Disse damene tar helt av og her her det snakk om å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det blir dobbelt moralsk.

Anonymkode: 3e223...24e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er å fremheve sin naturlige skjønnhet. Disse damene tar helt av og her her det snakk om å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det blir dobbelt moralsk.

Anonymkode: 3e223...24e

Men er det ikke bra å være litt ekstra moralsk? Ikke bare enkel , men dobbelt moralsk.

Anonymkode: 9df4c...71e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på dette. Og ikke misforstå, jeg mener at alle som ønsker å bruke hijab skal få gjøre det. Ikke min sak hvordan de velger å kle seg. Burkini er greit det også, hvis de ønsker det selv. Men jeg forstår ikke begrunnelsen når de samtidig har mer sminke enn det jeg samlet har brukt i hele mitt liv. Jeg vil gjerne forstå. Kan noen forklare?

Anonymkode: 8309e...24f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at det blir dobbeltmoralsk når man skjuler året og bruker masse annet for å tiltrekke oppmerkosomhet. Menningen med hijab( betyr egentlig å dekke pret og å gå anstendig og ikke utfordrende kledd) blir da veldig borte. Jeg er selv muslimsk dame og vet at dette også er et diskusjonstema blant de som går med hijab. Men så er det hvert sitt eget valg. Damer med hijab er heller ingen homogen gruppe men mange forkjellige meninger og tolkninger. 

Anonymkode: 9e244...03a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vitsen med å skjule håret sitt. Begriper det ikke. Jeg er en gjennomsnittlig pen og slank dame på 30 år. Har aldri fått uønsket oppmerksomhet fra menn. Har langt hår. 

Anonymkode: 7ffc3...9e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt pussig. Men folk må få gjøre som de vil. Håper bare at de dropper hijaben etterhvert. Det er aldri for sent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo vanlig i alle kulturer. Enkelte ting er fullstendig (hår hos arabere, bare bryster i Europa), og den grensen brytes ikke, men man smører gjerne tjukt på der det er mulig.

Noe annet som er typisk for religiøse er at de ofte fokuserer mer på lovens bokstav enn lovens hensikt. Det er derfor vi har jødiske komfyrer med sabbatmodus, katolikker som regner flodsvin som fisk, og muslimer med hijab og falske lepper.

Anonymkode: a6aec...2ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si at dette forstår jeg ikke at dere lurer på. Har virkelig muslimske kvinner mer sminke og pynt enn norske? Seriøst? Vi snakker sikkert om noen, men er det virkelig så mange at dere lurer?

Foreslår at dere setter dere inn i Islamsk lære. Ved å prate med kvinner som er muslimske. Ja, det er mye rart. Samtidig er faktisk mye bra og. 

Anonymkode: ff15f...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo vanlig i alle kulturer. Enkelte ting er fullstendig (hår hos arabere, bare bryster i Europa), og den grensen brytes ikke, men man smører gjerne tjukt på der det er mulig.

Noe annet som er typisk for religiøse er at de ofte fokuserer mer på lovens bokstav enn lovens hensikt. Det er derfor vi har jødiske komfyrer med sabbatmodus, katolikker som regner flodsvin som fisk, og muslimer med hijab og falske lepper.

Anonymkode: a6aec...2ac

Helt enig. Dise tingene ofte har store symbolverider. 

Anonymkode: 9e244...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må virkelig si at dette forstår jeg ikke at dere lurer på. Har virkelig muslimske kvinner mer sminke og pynt enn norske? Seriøst? Vi snakker sikkert om noen, men er det virkelig så mange at dere lurer?

Foreslår at dere setter dere inn i Islamsk lære. Ved å prate med kvinner som er muslimske. Ja, det er mye rart. Samtidig er faktisk mye bra og. 

Anonymkode: ff15f...82f

Noen har påfallende mye. Men det er kombinasjonen med hijab jeg stusser over. Jeg har forstått det som at hijab er for at kvinnen skal «skjule sin pryd», så hvorfor skjuler hun bare håret og fremhever alt annet?

Anonymkode: 8309e...24f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del går nok med hijab fordi det er del av en trend/vanlig blant muslimer de kjenner uten at de egentlig er så veldig opptatt av å "skjule sin pryd". De er vanlige unge jenter som liker å pynte seg og være trendy. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat disse spørsmålene må nok en av de du sikter til svare på selv. Jeg er ikke muslimsk, eller har restylane i leppene. Men jeg vet, at i et rom fullt av kvinner, både muslimske og ikke muslimske så har absolutt ingen på seg hverken hijab eller burka. Er det en fest, så pynter de seg. Akkurat slik de vil.

Anonymkode: ff15f...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje en form for kompensering, og da går "vinningen opp i spinningen". Er nok endel unge kvinner som bruker dette plagget av andre grunner enn religion. 

Anonymkode: f908f...5a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har påfallende mye. Men det er kombinasjonen med hijab jeg stusser over. Jeg har forstått det som at hijab er for at kvinnen skal «skjule sin pryd», så hvorfor skjuler hun bare håret og fremhever alt annet?

Anonymkode: 8309e...24f

Det er jo allerede postet et enkelt og godt svar på dette:

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo vanlig i alle kulturer. Enkelte ting er fullstendig (hår hos arabere, bare bryster i Europa), og den grensen brytes ikke, men man smører gjerne tjukt på der det er mulig.

Noe annet som er typisk for religiøse er at de ofte fokuserer mer på lovens bokstav enn lovens hensikt. Det er derfor vi har jødiske komfyrer med sabbatmodus, katolikker som regner flodsvin som fisk, og muslimer med hijab og falske lepper.

Anonymkode: a6aec...2ac

 

Anonymkode: ae296...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hijaben kan ha ulike funksjoner. En funksjon kan rett og slett være å vise at de er muslimer. Blant mange unge kvinner er også hijab en måte å vise gruppeidentitet på, på samme måte som unge kristne jenter kan gå med store kors rundt halsen, miniskjørt og dyp utringning. 

Siden det er en gruppemarkør, viser det også avstand til de andre gruppene i samfunnet, for eksempel kristne. 

Anonymkode: bfe45...721

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er selvsagt hyklere. Mens de åpenbart viser støtte for bl.a. det iranske regimet viser de også støtte for negative vestlige trender som overhodet ikke passer inn. Det verste fra to kulturer.

Anonymkode: 79caf...9af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...