Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oline, Anine...ja, dere vet, sånn der barnslige navn man skjønner at foreldrene gir babyene sine fordi de tenker ikke over at de skal være voksne en gang. Møtte ei dame på 22 her om dagen som her Oline. Helt mindfuck. Veldig lite myndig navn.

Anonymkode: a8bb2...0d4

Jeg liker navn som jeg synes høres litt mer modne, myndige og mektige ut, som for eksempel Marit, Kristine, Elisabeth.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 16.16):

Hvilke navn er de styggeste du vet om? Mine er Gøril og Bengt. Gøril er så «hardt» og Bengt er bare stygt alkis-navn. 

Anonymkode: de899...7a7

Første dama jeg rotet med het Gørill. Har faktisk rotet litt med en mann som het Bengt også. Han og kona, Stine, ville avtale et treff, men det ble aldri.

Stygge navn? Kommer tydeligvis an på relasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karna

Hardt, stygt.

Anonymkode: 1ef51...3be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Oline, Anine...ja, dere vet, sånn der barnslige navn man skjønner at foreldrene gir babyene sine fordi de tenker ikke over at de skal være voksne en gang. Møtte ei dame på 22 her om dagen som her Oline. Helt mindfuck. Veldig lite myndig navn.

For meg er Oline en gammel dame på 100 år. Det er jo et eldgammelt navn som har blitt populært igjen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 2.04):

Noen navn du liker??? Du høres ut som et trasig menneske. 

Anonymkode: 885e5...aa7

For deg må jeg være både trasig og rar,gjør meg ingenting😅😊 Kjenner ikke meg😉 Følte du deg litt truffet av et av navnene kanskje?

Å joda liker mange navn. Ingrid er et klassisk norskt pent navn. Maria også forsåvidt. Liv er heller ikke så ille.

Anonymkode: 020bf...041

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (På 16.7.2020 den 16.34):

Jeg er svak for alt norrønt, men dessverre er det mange heslige navn blant en del tradisjonsrike norske/norrøne navn. Vi har en del tunge, harde og strikse "hybrid-navn" hvor man et kort øyeblikk lurer på om det er et mannsnavn eller kvinnenavn. Eksempler er: Oddbjørg, Kjellaug, Kjellbjørg, Oddrun, Hildegard, Oddlaug og en rekke tilsvarende navn.

Men jeg synes det er uendelig mye verre med den jålete trenden med fjasete dobbeltnavn à la Liam Nathaniel, Leandra Cassiopeia, Salamander Fjollerina, Trutelulta Fjasinora etc. 

Eller Nathaniel Maxemillan og Sienna Annabelle 😅

Anonymkode: 020bf...041

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (14 minutter siden):

For meg er Oline en gammel dame på 100 år. Det er jo et eldgammelt navn som har blitt populært igjen. 

Samme her! Husker noen døpte datteren Oline for rundt 25 år siden, syntes det var forferdelig  å kalle ungen Oline,da var det bare gamle beste og oldemødre som het det.  Men så ble det mer populært, nå er det ikke så ille å hete Oline. Verre med Ea, Mileah, Emmeli og sånn..

Anonymkode: 5f4f8...8ce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel Amadeus, Lone-Leandra Miracle, Eliana-Estelle, Melion-Marchelius, Neah-Noelle, Melvin Makarios, Mindel-Macarra og Novah-Nefeli.

Barna til en 10-barns mor her i dette landet. Hun får visst snart to til. Garantert får de ungene og lignende navn. 
Fikk ikke foreldrene nok oppmerksomhet da de var yngre? 

Anonymkode: d60ab...a3e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 20.04):

Det var det mange som gjorde i 1985 også.. The cycle continues

Anonymkode: 9cb6b...cf6

Haha, hadde 4 Silje i klassen min, født 1985 🤣

Anonymkode: 10f9e...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noah Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel Amadeus, Lone-Leandra Miracle, Eliana-Estelle, Melion-Marchelius, Neah-Noelle, Melvin Makarios, Mindel-Macarra og Novah-Nefeli.

Barna til en 10-barns mor her i dette landet. Hun får visst snart to til. Garantert får de ungene og lignende navn. 

Med tanke på at mor var en av altfor mange: Nei.

Anonymkode: 07af2...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavrans, Hugo og Grim.. Stakkars barn🥴

Anonymkode: d6856...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Reagerte også på de navna der. Hun må bruke en time å rope de inn til middag;)

Anonymkode: d6856...cf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monika, Laila, Therese, Ariana, Gunn, Grete, Birgitte, Gry, Isabella, Natalie, Naia, Silje, Torill, Tina, Beate, Guro.

Anonymkode: e53bd...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heter selv.. Preben og ventet å finne navnet mitt på første side her. Denne tråden skuffet ikke! 🤣

Har sjeldent vært borti typiske "pappa-gutter" som heter Preben, så er litt usikker på hvor denne vestkant-referansen kommer i fra. Selv har jeg fått navnet mitt etter en dansk fotballspiller, og jeg er så langt fra pappagutt eller vestkant som det går an å bli.

Anonymkode: c0013...351

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir "assosiasjoner jeg hater" snarere enn direkte stygge, men... "Egenskapsnavn" som Lykke og Vilje på norsk, og Destiny, Charity, Verity på engelsk. Noen av dem kan bli en byrde å måtte leve opp til, og andre fører nesten garantert til at folk vil fnise bak hånden. Se for dere lille Vilje som skolens mest trassige barn, liksom. 

Anonymkode: 4025e...9fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig et barn i avisen som fylte år, navnet var Erke… mannen spurte om etternavnet var Fiende? 😂🙈 

Men altså. Navnet Erke er jo grusomt. 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trym, Gorm, Gard, Gjert

Anonymkode: 760c2...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samme her! Husker noen døpte datteren Oline for rundt 25 år siden, syntes det var forferdelig  å kalle ungen Oline,da var det bare gamle beste og oldemødre som het det.  Men så ble det mer populært, nå er det ikke så ille å hete Oline. Verre med Ea, Mileah, Emmeli og sånn..

Anonymkode: 5f4f8...8ce

Ja, for 25 år siden var det sett på som merkelig å bruke sånne gamle navn. Jeg syns både Oline og mange andre gamle navn er fine, men det jeg assosierer med Oline er en gammel dame på rundt 100 år. Helt enig i at Oline er mye finere enn Ea, Mileah, Emmeli og den type navn. Og om 80 år er det de som har gammeldagse oldemornavn. Fascinerende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg heter selv.. Preben og ventet å finne navnet mitt på første side her. Denne tråden skuffet ikke! 🤣

Har sjeldent vært borti typiske "pappa-gutter" som heter Preben, så er litt usikker på hvor denne vestkant-referansen kommer i fra. Selv har jeg fått navnet mitt etter en dansk fotballspiller, og jeg er så langt fra pappagutt eller vestkant som det går an å bli.

Anonymkode: c0013...351

Sikkert pga Preben Pengehaug i Donald. En av onkel Skrues rivaler. Jeg forbinder Preben med en rik mann og det er jo ikke noe negativt 😊

Anonymkode: de899...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en destruktiv tråd! Det er jo ikke noe positivt med dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...