Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Emilie, Tiril, Tilje, Robin, Dennis

Anonymkode: 7e17d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst

Mitt er selvfølgelig også nevnt 🤣 men det var jo massevis av fine navn her da 😀. Navnet skjemmer ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hope Angelina 
Evelandra Gabana 
Sienna Elantra
Skarlet Evanetta
Larissa Evandra 
Pamela Isadora
Brooke Kalindra
Michelle Alundra
Toni Betaniella
Kate Evalinda
Giselle Laticia
Adrielle Monalisa
Isadora Adelanté

Mange nydelige navn å ta av 😊

Anonymkode: 521e0...be3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminine navn på gutter, som Timian, Fabian, Linus, Milo osv. 

Anonymkode: 3814d...cc1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 23.5.2021 den 20.05):

Det betyr jo fortsatt bror. Er enig i at det er litt rart. Spesielt dersom man gir navnet til det første barnet - han heter bror, men har ikke søsken... 

Jeg synes det er enda verre hvis barnet har søsken. Søskenet får ha sitt eget navn, som hovedrollenavnet i sitt eget liv, "Bror" har bare en evig birolletittel.

Anonymkode: b826f...d63

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trym er et navn som gir meg kvalmefornemmelser

Anonymkode: 760c2...dda

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Feminine navn på gutter, som Timian, Fabian, Linus, Milo osv. 

Anonymkode: 3814d...cc1

En på laget til sønnen min heter milo. Jeg tenker på Milo ullvask og Vegard Ulvang

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

En på laget til sønnen min heter milo. Jeg tenker på Milo ullvask og Vegard Ulvang

Håper ikke du lar sønnen din være venn med vedkommende.. Aldri stol på en som heter ''Milo''

Anonymkode: f3ede...924

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker:

- Alle korte, harde navn som Ruth, Britt, Gerd, Arnt, Bernt, Bengt, Ernst. Og Peggy.

- Guttenavn som Asle, Atle, Vetle, Gisle, Hector, Olve

- De fleste navn som ender på -laug, -frid, -bjørg, osv.

Men jeg liker godt en del norrøne navn som Sigurd, Øystein, Ingeborg, Ingrid, Ola, Sindre, Espen, Magnus. De har litt kraft og snert, synes jeg.

Og så liker jeg enkle, internasjonale navn som har en lang tradisjon her til lands, som Hanna, Anna, Maria, E(i)rik, Tom, Maia, Emma, Lisa, Jens, Nina.

Sånn ellers er jeg overrasket over at hverken mitt navn, eller noen av barnas navn, eller barnefars navn er nevnt. Til gjengjeld er navnene til både foreldrene mine og søsknene mine blant gjengangerne 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper ikke du lar sønnen din være venn med vedkommende.. Aldri stol på en som heter ''Milo''

Anonymkode: f3ede...924

Hehe😅. Vet også om en jente i barnehagealder som heter Bergljot. Trodde det var et guttenavn frem til faren omtalte vedkommende som henne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2020 den 5.11):

Syns ikke Emma er et stygt navn, men det har blitt latterlig oppbrukt. Ikke bare i Norge, Emma ser ut til å være svært populært i både Europa og USA. Det er enkelt og internasjonalt men har dessverre blitt kjedelig i mine øyne. Det finnes masse andre lignende navn som alternativ som ikke er så oppbrukt som Emma. 

Anonymkode: 425e8...a08

Da jeg vokste opp, forbandt vi Emma med Emma Hjort, det hjemmet hvor det bodde psykisk utviklingshemmede. Og ingen ville vel at barnet sitt skulle bli oppfattet som "Hemma"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på navnet Liv. Synes ikke det er så veldig pent, egentlig. Og må jo bli litt awkward i barnehagen. Jeg jobbet en periode i barnehage og der var det noen av - nå må ikke folk skyte meg her - barnehagetantene som f.eks sa "Hei Miamor!" eller "Stinemor". Hva skal man liksom si når Liv kommer tuslende inn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Khadira skrev (13 minutter siden):

Kom til å tenke på navnet Liv. Synes ikke det er så veldig pent, egentlig. Og må jo bli litt awkward i barnehagen. Jeg jobbet en periode i barnehage og der var det noen av - nå må ikke folk skyte meg her - barnehagetantene som f.eks sa "Hei Miamor!" eller "Stinemor". Hva skal man liksom si når Liv kommer tuslende inn?

Du kan ta det helt med ro. De sier ikke livmor.

Anonymkode: 580eb...fa4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny

Aldri helt forstått hvorfor noen vil kalle barnet sitt for rumpe(US)/fitte(UK) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnhild,Leif, Geir,Kåre, Ståle, Hildur osv... Klarer ikke å se for meg en baby med en av de navnene.

Anonymkode: ae1d6...ab5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havhild, Jørdis, Georgine, Jerstine, Leila, Max, Maximillian, Emilian, Gøril, Kåre, Roger, Remi, Arnold, Niklas

Anonymkode: 4d7de...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...