SoWhat? Skrevet 23. juli 2020 #341 Del Skrevet 23. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk begynner å bli personlige i denne tråden. Virker som de skriver navnene på folk se ikke liker. Anonymkode: fe686...6fe Du har helt rett. Det er det det handler om 🙂 barnehagementalitet her inne noen ganger. Voksne folk..... jaja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #342 Del Skrevet 23. juli 2020 I utgangspunktet syntes jeg ingen navn var stygge. Men så har livet gjort at jeg assosierer noen navn med usympatiske mennesker. Og dessverre, har jeg truffet flere usympatiske mennesker med samme navn. Dermed får jeg kvalmebølge av noen navn. Men regner med skaden ikke er uopprettelig. Jeg liker ikke Grete, Katrin/Katrine, Roger, Frank . Før avskydde jeg også Ronny, men så fikk jeg ny nabo som heter det. Og han er verdens snilleste, mest hjelpsomme og blideste menneske. Så nå er Ronny et helt ok navn. Anonymkode: aaa4e...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #343 Del Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet syntes jeg ingen navn var stygge. Men så har livet gjort at jeg assosierer noen navn med usympatiske mennesker. Og dessverre, har jeg truffet flere usympatiske mennesker med samme navn. Dermed får jeg kvalmebølge av noen navn. Men regner med skaden ikke er uopprettelig. Jeg liker ikke Grete, Katrin/Katrine, Roger, Frank . Før avskydde jeg også Ronny, men så fikk jeg ny nabo som heter det. Og han er verdens snilleste, mest hjelpsomme og blideste menneske. Så nå er Ronny et helt ok navn. Anonymkode: aaa4e...91b Helt enig med deg. Jeg har møtt flere som heter det samme som eskene mine og eks-venner f.eks, og de har vært stikk motsatt av det jeg egentlig assosierte navnene med. Men likevel så har jeg vegg oppe før å ikke gå på de gamle stiene igjen og det er litt leit, når de snille utgavene ikke har noe som helst med min fortid med tidligere personer med samme navn å gjøre. Anonymkode: fee94...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #344 Del Skrevet 23. juli 2020 Overrasket over at Stine, Ida, Emma og Emilie er nevnt flere ganger her. Synes det er veldig fine navn. Selv synes jeg at Joar og Rudi er ganske stygge navn. Anonymkode: 782c0...cbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karve Skrevet 23. juli 2020 #345 Del Skrevet 23. juli 2020 Bortsett fra når det gjelder mitt eget navn, så er jeg enig med AB ..91b. Navnene i seg selv er ikke stygge, men personene jeg assosierer med navnene er grusomme og gjør navnene stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #346 Del Skrevet 23. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke fatte hvorfor det irriterer folk så mye med stumme bokstaver i navnet, og spesielt H. Hannah, Sophie, Philip osv er alle internasjonale navn, og det er mange som ønsker at barna skal ha en slik enkel stavemåte som hele verden kan forstå. Hvorfor ikke? Det er såpass normalt at folk burde begynne å godta det her til lands. Og nei, jeg føler meg ikke truffet, for ingen i min familie har et slikt navn, men jeg ser virkelig ikke problemet med det? Hva med navn som Rannveig? G-en er stum, men siden det er «norsk» så er det liksom ikke noe galt med det? Anonymkode: 62555...078 Nå er det forskjell på Sophie og Philip på den ene siden og Hannah på den andre. Det er rimelig godt innarbeidet at ph uttales som f, det er dermed ingen stum bokstav som sådan i de to første navnene. H på slutten av Hanna derimot, er bare tull, den bokstaven har ingen annen funksjon enn å være til pynt. Og Hanna er da like internasjonalt også uten den ekstra bokstaven. G'en i slutten av -veig-navn stammer fra norrønt. Stavelser betyr kvinne eller hustru. Derfor er ikke bokstaven bare til pynt. Mulig Hannah er en tilsvarende historisk stavemåte på engelsk, men om det et datteren til Berit og Kjell Olsen som skal døpes er den bare tullete. Og som sagt navnet er like internasjonalt også uten den. Anonymkode: 0c95e...d57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #347 Del Skrevet 23. juli 2020 Filip. Altså.. kan de ikke bare skrive PHILLIP?! Anonymkode: 104b6...1ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #348 Del Skrevet 23. juli 2020 Karin. Alle misforstår hvordan navnet uttales. «Kariin» eller «KArin». Samme med navn som Cathrine. Med K eller C? Marte uten H eller med H? I grunn fine navn, men fryktelig tungvint når det finnes flere måter å stave navnet på. Navn jeg synes er mindre pene: Gunn-navn (Gunnhild, Ingunn, Torgunn etc), Natacha, Nathali, Veronica etc Anonymkode: d19f3...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #349 Del Skrevet 23. juli 2020 Her var det mye godt og blandet av hva man synes er styggest. Selv navn som er på topp 10 av mest populære. Ønsker ikke kalle noen navn stygge, men noen er oppskrytt. F.eks Emma. Plutselig ble det så populært, det var det ikke før. Og Markus??? Merkelig det der.. kjedelige navn som plutselig regnes som sååå fine . I dont get it. Aksel er også på vei tilbake?! Anonymkode: ce30b...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #350 Del Skrevet 23. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Overrasket over at Stine, Ida, Emma og Emilie er nevnt flere ganger her. Synes det er veldig fine navn. Selv synes jeg at Joar og Rudi er ganske stygge navn. Anonymkode: 782c0...cbe Tror folk er lei opphausingen av de navnene. Dette var veldig vanlige navn for oss som var barn og ungdommer på 90 tallet. Spesielt Ida, Emma og Stine.. den gang var de helt vanlige navn, nesten litt kjedelige. Nå er de av en eller annen grunn så populære. Litt vanskelig å forstå. Lei av å høre "awwwww " på navnet Emma. Tror det ble populært igjen pga Rachel i friends kalte ungen sin det. Navnet er jo ekstremt alminnelig? Ikke stygt, men lite spennende Anonymkode: ce30b...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #351 Del Skrevet 23. juli 2020 21 timer siden, Høsta skrev: Filip/Philip, Isak og Elias. Det er stort sett de navnene som går igjen når nyfødte gutter presenteres på mine sosiale medier for tiden. Jeg vet ikke hvorfor. Det er ikke stygt (ingen navn er det!), men personlig liker jeg ikke de navnene. Kjedelige navn som passer for de som følger flokken og velger navn utfra topp 10 listene Anonymkode: ce30b...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 23. juli 2020 #352 Del Skrevet 23. juli 2020 Mariell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #353 Del Skrevet 23. juli 2020 Jøkull... lite barn jeg vet om som heter det. Tenk stakkaren på skolen 😫 jøkull =løkrull.. dette er en gutt Anonymkode: 6f6cb...4e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 23. juli 2020 #354 Del Skrevet 23. juli 2020 På 16.7.2020 den 22.41, Tamsi skrev: Jeg hadde ikke tenkt å ta tråden personlig, men dette innlegget tråkka altså på tærne til både meg, kjæresten min, begge svigers, svigerinnene mine, seks av mine nærmeste veninner og flere av deres kjærester, eksen min og til og med katten vår! Selv fikser jeg ikke navnet Ester. Og Kåre. Ester og Kåre er så gammeldagse at de nesten er kule Selv glemte jeg å ta med selve kongen av grusomme navn: Truls. Hva ER det for slags påfunn? Hvem i alle dager fant opp det navnet? Det er ikke mandig, det er ikke søtt, og det høres mer ut som en pølsesnabb enn en mann. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #355 Del Skrevet 23. juli 2020 Mons. Katter kan hete Mons. Ikke folk. Anonymkode: dca17...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #356 Del Skrevet 23. juli 2020 Odd Ivar Anonymkode: 8460b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #357 Del Skrevet 23. juli 2020 Bodil Bodvar Anonymkode: 29f60...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. juli 2020 #358 Del Skrevet 24. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Filip. Altså.. kan de ikke bare skrive PHILLIP?! Anonymkode: 104b6...1ab Filip er vel mer "autentisk" enn Philip (med én l, ja)? Sistnevnte er den engelske varianten av navnet. Og du skriver det feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #359 Del Skrevet 24. juli 2020 10 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Filip er vel mer "autentisk" enn Philip (med én l, ja)? Sistnevnte er den engelske varianten av navnet. Og du skriver det feil Hørt om skriveleif?💅🏼 Jeg så det selv rett etter at jeg hadde postet innlegget. Anonymkode: 104b6...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #360 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg skjønner ikke at noen kan kalle en søt liten baby for Ernst eller Arnt. Anonymkode: 1a15c...b52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå