Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns noen dialekter gjør navn stygge. Bor i gamle Østfold og navnet MaLin og OLLiver får en ufin klag med tykk L. Jeg er selv fra gamle Akershus. 

Anonymkode: 05d8c...225

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også har jeg en venninne som ikke klarer å si navnet rett på samboeren sin. Han heter Kjetil, hun sier Shetil. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2020 at 4:34 PM, ElectricScum said:

Jeg er svak for alt norrønt, men dessverre er det mange heslige navn blant en del tradisjonsrike norske/norrøne navn. Vi har en del tunge, harde og strikse "hybrid-navn" hvor man et kort øyeblikk lurer på om det er et mannsnavn eller kvinnenavn. Eksempler er: Oddbjørg, Kjellaug, Kjellbjørg, Oddrun, Hildegard, Oddlaug og en rekke tilsvarende navn.

Men jeg synes det er uendelig mye verre med den jålete trenden med fjasete dobbeltnavn à la Liam Nathaniel, Leandra Cassiopeia, Salamander Fjollerina, Trutelulta Fjasinora etc. 

Så du mener de navna folk ga jente barna sine når de egentlig ville ha gutter til å føre slekta videre? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 23.30):

Nei, helt uenig. Jobber med en voksen Matheo nå. Han kler navnet sitt i alle fall. Men ikke faen om jeg vil ha lille Frode på fanget. 

Anonymkode: 6b437...dc8

Frode og Jonas var småbarnsnavn da jeg var liten(50-60 år siden)….

En Jonas på fire år var ok, men det navnet passet IKKE på en statsminister. Den gang da. Einar, Kåre og Gro var stødige statsministrenavn! 

Anonymkode: ee370...805

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns noen dialekter gjør navn stygge. Bor i gamle Østfold og navnet MaLin og OLLiver får en ufin klag med tykk L. Jeg er selv fra gamle Akershus. 

jeg synes de navnene faktisk er finere sånn, er fra kristiansand

Anonymkode: 9a1db...347

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fan av kvinnenavn som begynner på  G, som Gro, Grethe, Gøril, Gunhild, Gunn osv. Ellers synes jeg Olga, Rigmor, Ruth, Berit og slike navn kun er forbeholdt eldre damer. Liker heller ikke Helge, Knut, Steinar, Stein, Brith, Margareth, Rita, Asbjørg, Ingebjørg, Gunnar osv, typisk gamle oldemor/far navn er ikke noe fint på dagens unge syns jeg.

Anonymkode: 42fd4...bf3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.7.2020 den 0.53):

Ble sittende å lure på hva DU heter når det er så mange navn du ikke liker 🤔

Anonymkode: 66651...9ef

det går an å mislike sitt eget navn.. Man har jo tross alt ikke valgt det selv

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en del av de her nye influencernavnene er fæle. 

Nelia, Silas, Ehvild, Mionel, Vendla etc. 

Anonymkode: 66619...ce6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate! Det er så hardt og .. slemt. Det høres slemt ut. Renate høres så streng ut, hun har rødt hår og fregner og alle får ikke bli med å hoppe hoppetau .. Eller når du kommer på kontoret så himler hun med øynene. 

Liker ikke det navnet :) Uten at jeg kjenner noen Renate. 

Anonymkode: 63704...138

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (21 timer siden):

det går an å mislike sitt eget navn.. Man har jo tross alt ikke valgt det selv

Det er helt sant! Selv så valgte jeg å bytte navn i voksen alder. Jeg har sett det forrige navnet mitt i tråden flere ganger, men ikke mitt nåværende - enda!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, Ulf, Falk, Steinar, Stein, Knut, Bjørk, Veslemøy.. Høres jo mer ut som dyr/ting enn et navn. Gunn-navn (Ingunn, Hildegunn, Torgunn osv), Asbjørg, Ingebjørg og bjørg navn. Gro, Gry, Gøril osv, de fleste kvinnenavn som begynner med G. Berit, Ruth, Olga, Rigmor, Jorunn, Kjersti, Marit, typiske kjerringnavn er navn jeg synes er mindre pene. En ting jeg aldri kan forstå er folk i engelsktalende land som kaller ungen sin for Dick og Gay..! Altså det er jo ikke sånn at de ikke vet hva det betyr? Stakkars barn. 
Ellers liker jeg ikke navn som Rune, Sigurd, Astrid, Snorre (høres mer ut som snørr), Borghild, Olaf, Åge, Arne, Dagfinn, Kjell osv. Var det jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellulven skrev (2 timer siden):

Bjørn, Ulf, Falk, Steinar, Stein, Knut, Bjørk, Veslemøy.. Høres jo mer ut som dyr/ting enn et navn. Gunn-navn (Ingunn, Hildegunn, Torgunn osv), Asbjørg, Ingebjørg og bjørg navn. Gro, Gry, Gøril osv, de fleste kvinnenavn som begynner med G. Berit, Ruth, Olga, Rigmor, Jorunn, Kjersti, Marit, typiske kjerringnavn er navn jeg synes er mindre pene. En ting jeg aldri kan forstå er folk i engelsktalende land som kaller ungen sin for Dick og Gay..! Altså det er jo ikke sånn at de ikke vet hva det betyr? Stakkars barn. 
Ellers liker jeg ikke navn som Rune, Sigurd, Astrid, Snorre (høres mer ut som snørr), Borghild, Olaf, Åge, Arne, Dagfinn, Kjell osv. Var det jeg kom på i farten.

Sånn oppsummert misliker du de fleste norrøne navn, bortsett fra de på navnetoppen😅

Anonymkode: a0e84...3ea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi! lubben kortvokste damer. Ikke tiltrekkende.  Litt som en hobbiet.

Anonymkode: 24d36...2b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Randi! lubben kortvokste damer. Ikke tiltrekkende.  Litt som en hobbiet.

Anonymkode: 24d36...2b6

Regner med du mener hobbit, eller så lurer jeg fælt på hva hobbiet er...

Ser at navnet mitt er nevnt flere ganger, og da som et gammelt kjerringnavn. Det stemmer sikkert at det er det, og jeg har aldri likt navnet mitt selv heller. 

Selv kan jeg ikke fordra disse nymotens, oppdiktede fjasenavnene. Det er en plage å jobbe med barn, og måtte ta alle disse merkelige navnene i sin munn! Noen ganger får jeg meg ikke til å kalle de ved navn, en gang, men sier heller "du". Når folk kaller ungen sin Atlas, får de skylde seg selv. 

Anonymkode: 32b10...9cb

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bendik. Het ikke hvorfor men renker på undikk når jeg hører det navnet🤣

Uff mye skrivefeil.. Vet ikke hvorfor men tenker* skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet skjemmer ingen, men jeg har skikkelig dårlig erfaring med flere Catrine-damer. Så nå har jeg et skikkelig dårlig forhold til det navnet 😄 Men det er jo et me-problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 18.32):

Øystein, Stein, Per, Kari, Linda, Even. Liker sjeldne norske navn og norrøne som Tormod, Gydrunn. Det er mer kraft i de.

Anonymkode: fe686...6fe

Gydrunn, herregud så stygt😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...