AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Del Skrevet 16. juli 2020 Kan noen fortelle hva krisehjelpen hjelper med etter et plutselig dødsfall? Anonymkode: 42600...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Del Skrevet 16. juli 2020 Det går mest på å akseptere at man er borte fra livet og gå videre. Anonymkode: c334f...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Del Skrevet 16. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det går mest på å akseptere at man er borte fra livet og gå videre. Anonymkode: c334f...2ec Nei, sier du det? Jeg tror ts skjønte såpass. Det hun lurer på er eksakt HVA dette går ut på? Anonymkode: c8fa8...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Del Skrevet 16. juli 2020 Antar det er ganske varierende fra kommune til kommune. Det beste svaret finner du nok ved å google ordet kriseteam og navnet på din kommune. Her blir det bare synsing. Det er nok også stor forskjell på kommunene, på hvilken hjelp de sier man skal kunne tilby, til hva som faktisk er der en dag det skjer noe. Anonymkode: e5910...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Del Skrevet 16. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går mest på å akseptere at man er borte fra livet og gå videre. Anonymkode: c334f...2ec Skam deg du Anonymkode: e027c...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Del Skrevet 9. oktober 2023 Krisehjelpen må en nok oppsøke selv, den kommer iallefall aldri på eget initiativ. Selv kan jeg kjenne på at vår sorg etter et svært brått dødsfall ikke er like mye verdt som andres bråe dødsfall. Avogtil så åpnes kirker og krisehjelpen er der med engang. Hos andre så må en visst klare seg selv. Så litt bitter på dette. Anonymkode: 94c75...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 17.50): Krisehjelpen må en nok oppsøke selv, den kommer iallefall aldri på eget initiativ. Selv kan jeg kjenne på at vår sorg etter et svært brått dødsfall ikke er like mye verdt som andres bråe dødsfall. Avogtil så åpnes kirker og krisehjelpen er der med engang. Hos andre så må en visst klare seg selv. Så litt bitter på dette. Anonymkode: 94c75...777 Min familie ble oppsøkt av kriseteam (i Oslo). De har også fortsatt å ta kontakt, gjennom flere måneder, med et familiemedlem som ennå ikke har takket ja til hjelp. Anonymkode: 361dd...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Del Skrevet 10. oktober 2023 Hva er "Krisehjelpen"? Finnes de i Bergen? Anonymkode: 8f94f...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Del Skrevet 11. oktober 2023 Kriseteamet blir gjerne koplet automatisk inn ved brå og uventede dødsfall (ulykker, små barn, selvmord ol). De følger opp for å passe på at det går bra med de etterlatte. Snakker med de, lytter, gir tips og råd. Passer på at man har andre (familie/venner) rundt seg og som hjelper til. I mitt tilfelle hadde de stort fokus på de basale behovene, siden jeg hverken spiste eller sov på lang tid. Og de slapp ikke taket på meg før de såg at det gikk bedre, og fortsatte å følge opp med sporadiske telefoner i tiden etter. Om de hadde sett det var behov for mer hjelp utover det de kunne gi, ville de hjulpet meg med det. Men vi var enige i at jeg ikke hadde behov for oppfølging av andre fagfolk (psykiater var det som hadde vært aktuelt for min del). Men det er nok forskjell på hvordan krisehjelpen fungerer fra sted til sted. Jeg fortalte om egen erfaring. Anonymkode: 57d9d...a3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå