Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det flere enn meg her inne som ergrer seg over servicen på Popin? Jeg irriterer neg grønn over at man knapt nok kan gå inn der uten å bli overfalt av selgere som skal hjelpe deg og som står utenfor prøverommet slik at de kan forsikre deg om at den buksa du prøver sitter sååååå fint på deg. Og når man kommer fram til kassen for å betale, har de alltid et eller annet tilbehør de skal selge deg ("har du strømper?" "Her er et armbånd som passer fint til det smykket" etc. etc.). Misfrostå meg riktig: det er selvfølgelig fint med god service, men her virker det så innstudert at jeg nesten har sluttet å gå inn der....

Endret av Cinzia
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gjest_*
Skrevet

Helt enig. Har vurdert å slutte å handle der, men liker klærne.

Skrevet

Jeg har selv jobbet på Popin og man blir virkelig drillet om hvordan man skal behandle kundene.. Men jeg synes også det er ganske plagsomt! Liker ikke å gå dit så mye selv lenger heller, for de er jo overhyggelige :blink:

Gjest gjesten
Skrevet

Mener at Popin kjører på prinsippet om provisjon for sine ansatte, og da sier det vel seg selv hvorfor de er så overstrømmende mot kundene. Men personlig synes jeg det er mye bedre å bli sett og få et "hei, kan jeg hjelpe deg? Bare si fra", enn noen som står å skravler med hverandre eller i telefonen for så å se surt på deg fordi du "plager" de i deres arbeidstid :rolleyes:

Skrevet (endret)
Mener at Popin kjører på prinsippet om provisjon for sine ansatte, og da sier det vel seg selv hvorfor de er så overstrømmende mot kundene. Men personlig synes jeg det er mye bedre å bli sett og få et "hei, kan jeg hjelpe deg? Bare si fra", enn noen som står å skravler med hverandre eller i telefonen for så å se surt på deg fordi du "plager" de i deres arbeidstid  :rolleyes:

Det er jeg helt enig i, men det finnes jo en gylden middelvei, og den synes jeg ikke Popin har funnet. Sist jeg var der kom en av de som jobbet der bort der jeg prøvde klær og forsikret om at buksa var sååå fin, og slengte likegodt på "...og hvis du lurer på om den er litt trang, så er den ikke det altså"...jeg lurte egentlig ikke på det, men siden hun nevnte det, begynte jeg jo å stusse på om den kanskje ikke satt helt som den skulle allikevel :lol: I tillegg da jeg skulle betale, presterer hun i kassen å spørre om jeg ikke trengte matchende topp, noe jeg ikke gjorde, men da ga hun seg ikke og kunne fortelle at den var jo såå billig...Jeg er definitivt positiv til hyggelig betjening, og ergrer meg grønn over ansatte som knapt nok gidde å se på deg eller som har lange, private samtaler istedenfor å jobbe, men som sagt: Foretrekker en mellomting!!

Endret av Cinzia
Skrevet

Jeg har ikke denne erfaringen fra Popin-butikker. Faktisk synes jeg Popin er en av de billigkjedene med best service. De er flinke og hyggelige uten å være påtrengende. Det er min erfaring.

Har vært ute for noen få som ikke har vært interessert i kunder. Da har jeg bare slengt fra meg det jeg har prøvd og gått. Når ikke de ansatte følger med i det hele tatt, når du har gitt uttrykk for at du ønsker det, går jeg heller i en annen butikk.

Gjest gjesten tidligere
Skrevet

Kanskje jeg bare har vært heldig de gangene jeg har vært innom Popin? Ser selvfølgelig at selgerne i butikken er flinke til å punshe på "merkjøp" av typen "skal det ikke være en topp, smykke, bukser etc til buksa", men har ingen problemer med å si klart nei. Lommeboka mi bestemmer klart hvor mye jeg kan shoppe :)

Slik jeg ser det er Popin den eneste av kjedebutikkene hvor man faktisk kan få hjelp i prøverommet. Tenker da på at betjeningen faktisk henter en størrelse større/ mindre. Hva de sier om tingene jeg prøver går inn det ene øret og ut det andre. Jeg er jo fullt klar over at de skal selge mest mulig klær og jeg ser selv hva som passer meg og ikke.

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet

Jeg kan forstå hovedinnlegger ganske bra. Selv jobbet jeg deltid i en Popin butikk i Oslo under studietiden, så jeg har innblikk.

Tidligere hadde jeg jobbet i et par andre klesbutikker, og der fikk vi frihet til å selge på "vår egen måte" uten press. Det passet meg bra, for da ble kundekontakten ganske naturlig og avslappet. Min personlige ideologi går ut på at kunden so moftest er et oppegående menneske som klarer å bestemme selv. De få som ikke er det...vel, de har et problem: men hvis de ber om hjelp så skal de absolutt få det.

I Popin ble vi som nyansatte drillet og "hjernevasket" av hun som var satt til å være daglig leder i butikken, og vi fikk utdelt hver vår perm hvor det sto detaljerte oppskrifter på hvordan Popin ville at deres ansatte skulle oppføre seg og være: alltid smile, alltid føre blikkontakt (hele tiden..), forfølge kunden rundt i butikken, åpne med fraser som "huff, det regner jammen i dag" eller "Åh, så søt baby du har, hvor gammel er den".

I tillegg fikk vi streng beskjed om mersalg: vi måtte alltid spørre kundene på en omstendelig måte om de ikke også behøvde smykker, vesker, og skjerf til genseren sin, og om de også behøvde bukser: vi ble tvunget til å tenke på å selge en hel dress til folk som bare skulle innom for en genser: helt antrekk og smykker til alle!

Mye av det ble for dumt, og selgerens personlige stil forsvinner lett når ledelsen består i en bondsk, typisk kjernenorsk autoritær, working people.

I dag beveger jeg meg aldri inn i en Popin-butikk, og jeg forstår godt de som ikkel iker å bli forfulgt og stirret på mens de beveger seg rundt i butikken.

Gjest Purple
Skrevet

Helt enig. Jeg irriterer meg grønn over de overhyggelige menneskene på Popin. Var faktisk innom og handlet der i dag da, og er forsåvidt ganske ofte innom. Får som regel gå i fred når jeg sier at jeg bare kikker da, men likevel. De kan bli litt innpåslitne.

Skrevet

Jøss! Ble litt overrasket.

Jeg har brukt å handle på PopIn på Strømmen Storsenter, og det synes jeg de er kjempeflinke! Hyggelige, men ikke masete.

Det er lov å si nei. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror nok jeg må ha vært heldig - jeg har ikke opplevd noen slike episoder på Popin. Der har jeg bare fått god service og stort sett få gå i fred når jeg ønsker det.

Men - jeg kjenner godt til problemet. Jeg har opplevd det flere andre steder og irriterer meg grønn over innpåslitne selgere som nesten følger en inn i prøverommet. Da ender det bare med at jeg heller går min vei og handler andre steder.

Skrevet

jeg har heller ikke hatt problemer med betjeningen på popin, verken i oslo eller andre steder jeg har vært, men kan som andre har nevnt vært heldig.

de er alltid blide og hilser og spør om du trenger hjelp når man kommer inn, noe jeg synes er helt greit. om de ønsker å kommentere blidt at det regner ute, så helt greit, har ikke opplevd at det har fortsatt når jeg smiler og svarer og går videre rundt i butikken.

får alltid gå i fred etter at jeg har sagt jeg vil kikke, og har fått god hjelp til å finne størrelser og stiler som kanskje kan passe det jeg er ute etter. heller ikke følt meg presset til å kjøpe noe annet en det jeg er ute etter.

har vært i andre butikker som har vært værre, både i mer påtrengende hjelp og totalt fraværende.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har en teori angående dette. Tror måten man blir behandlet i butikker påvirkes av hvordan man oppfattes. Jeg har en venninne, og uten å si et vondt ord om henne, så virker hun nokså distre og lost i klesbutikker. De som jobber der sloss om å hjelpe henne..

Jeg opplever noe liknende i parfymerier. Tror de som jobber der _lukter_ at jeg er ute etter å bli overtalt til å kjøpe noe unyttig ;)

Skrevet

Som kunde vet jeg at selgere er pålagt å være "plagete". Butikken oppnår en ting, de mister heller kunder.'

Jeg hater selgere som står utenom prøverommet.

Har funnet meg to butikker som kan det med klær-Ikke er de masete, men hjelper meg med det rette snittet,farvevalg da jeg spør.

Begynte å gå til en ny frisør,men sluttet. Der var frisørene pålagt å "tvinge" kundene til å kjøpe div produkter.

De satte produktene foran deg. det er veldig bra...bla,bla,bla. den her vil gjøre under med dine nye striper, den vasket jeg håret ditt i.bla,bla,bla.

Og det var svindyre produkter.

Skrevet

Jeg handler mye på Popin, nettopp på grunn av servicen og fagkompetansen deres. Jeg har en vanskelig størrelse og får alltid hjelp til å finne noe som passer og kler meg. De husker at jeg har vært og tittet og jeg blir aldri mast på. Dette er en spesiell butikk, men jeg har også hørt av andre at de har erfart det samme i andre Popin-butikker.

Og jeg er allergisk moit overhyggelige og masete selgere, da pleier jeg bare å strene rett ut. Men vi er alle forskjellige.

Gjest Guest
Skrevet

Noen Popin butikker kan være ok, men de aller fleste jeg har vært i (både i Oslo og i andre byer), der er de ansatte plagsomt smilende og følger etter og er litt smådesperate etter å selge noe.

Det finnes en balanse, og den synes jeg ikke de fleste ansatte i Popin har funnet. Men det er ikke sikkert det deres feil...ofte har jeg sett butikksjefer som "passer på" de andre ansatte hele tiden, så de føler de må overfalle kundene for å score internt i Popin-score-evalueringene.

Jevnlig kommer Popin-inspektørene innom butikkene og sjekker at de driver mersalg og følger kunden rundt i butikken. Klart det må være et slitsomt press på de ansatte, å føle at de ikke får lov til å kjøre "sin stil".

Jeg holder meg som regel unna Popin butikkene på grunn av den voldsomme iveren etter å selge..

Gjest Viren (ikke innlogget)
Skrevet

Jeg unngår også helst Popin butikker, fordrar heller ikke at de stiller seg utenfor prøverommet når jeg prøver klær. Og går jeg bort til et plagg MÅ de ikke komme bort til meg for å fortelle meg hvor fantastisk, in, billig etc det måtte være. Jeg hadde en veninne som jobbet i Popin, der var det konkurranser om å gjøre å selge mest, og greide de ansatte å nå budsjettet for måneden fikk de gavekort. I tillegg opererte de med egne lønnstrinn, som , så vidt jeg skjønte, var basert på hvor mye du solgte.

Begynner selgere å følge etter meg i butikken, da drar jeg. Jeg setter stor pris på at butikk ansatte har en viss innsikt i hva de driver med, og kan gi meg (gode) råd når jeg ber om det, men om de prøver å prakke på meg alt mulig for å selge - da er det ikke stedet for meg .

Skrevet

Den erfaringen har jeg ikke fra POPIN her hvor jeg bor. De er hyggelige, smilende og hjelpsomme, men overhodet IKKE påtrengende! :) Synes også de har fine klær og greie priser!

For noen år siden var jeg helt rådvill og på jakt etter et antrekk til en fest vi var invitert til. Jeg rotet meg mer eller mindre bevisst inn på POPIN, og sa at jeg ikke aaaante hva jeg var ute etter, men trengte noe pent. Hun sto dermed fritt til å plukke fram det dyreste hun hadde til meg.

Ekspeditøren fant derimot fram en knalltøff bluse, og sa at hvis jeg hadde en pen, sort bukse så hadde jeg dermed et helt nytt, stilig antrekk med den blusen. Blusen kostet under 300 kroner. Hun kunne glatt ha solgt meg et helt antrekk til 3000 den dagen, for jeg var nærmest desperat og det sto ikke på pengene! Nettopp at hun ikke benyttet seg av den muligheten gjorde POPIN til min favorittbutikk etter den handleturen. Jeg ble litt imponert over hennes behagelige måte å selge på. Og blusen ble min favorittbluse; jeg måtte "spare" på den så jeg ikke ble lei den. Den er like aktuell ennå!

Dessverre sluttet yndlingsekspeditøren min på POPIN ikke lenge etterpå. :sur:

Det er jo mulig det er en grunn for at hun sluttet; hun begynte i en konkurrerende kjede rett over gangen i samme kjøpesenter...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hater alle klesbutikker som ikke lar meg være i fred! Hvis jeg trenger hjelp så spør jeg, og da kan betjeningen være så overstrømmende hyggelige de bare vil. Plagsomme fancy-damer med falske smil som prakker på meg ting jeg ikke trenger, eller juger om at jeg ser fin ut når jeg ikke gjør det= kommer ikke tilbake til den butikken på en stund. En slik butikk er Popin ja.

Skrevet

De fleste liker ikke plagsomme ekspeditører som hopper på en...

Men det er veldig kjekt å kunne få hjelpe når man trenger det da! F.eks. hvis man skal finne ei bukse, så er det greit å slippe å løpe frem og tilbake. Men man skal heller ikke føle seg tvunget til å kjøpe, da er det dårlige ekspeditører.

Jeg liker ikke å komme inn i en butikk hvor ekspeditørene bare snakker i telefon.

Det var en butikk hvor de konstant gjorde det, og den er nedlagt nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...