Gå til innhold

Besøk, barn, og skitne fingre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Arrh..jeg blir like sprø hver eneste gang! Har hatt bursdagsfeiring i hus, og de voksne gidder fader ikke løfte en finger for å sjekke at barna deres er rene på hender og i ansikt etter kake, is og alt annet klissete stæsj før de slipper dem ut i stuen. Er det ikke normalt å sørge for at barna vasker seg etter de har spist? Nå har jeg nydelige sjokoladeflekker på alle sofaer og lenestoler.

Anonymkode: 5ef53...6a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at du må bare regne med at folk er forskjellige og at du må tåle det når du har bursdagsfeiring. Litt søl blir det. 

Har aldri tenkt på å vaske hendene til dattera mi etter måltid, kun hvis hun har mat på fingrene.. Men nå har hun sagt ifra selv fra hun kunne snakke da. 

Anonymkode: a47c1...eeb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du må bare regne med at folk er forskjellige og at du må tåle det når du har bursdagsfeiring. Litt søl blir det. 

Har aldri tenkt på å vaske hendene til dattera mi etter måltid, kun hvis hun har mat på fingrene.. Men nå har hun sagt ifra selv fra hun kunne snakke da. 

Anonymkode: a47c1...eeb

Litt søl er selvsagt greit. Området rundt spisebordet så ut som en slagmark, et salig spetakkel av kake, is og brus over alt. Null stress! Det vasker jeg etter besøket. Men å ikke vaske hendene til en 2-3åring som har et halvt kakestykke rundt munnen og is på alle fingrene syns jeg er veldig rart. Syns du virkelig det er ok at barnet ditt tørker av hendene på en annens sofa?

Anonymkode: 5ef53...6a4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Arrh..jeg blir like sprø hver eneste gang! Har hatt bursdagsfeiring i hus, og de voksne gidder fader ikke løfte en finger for å sjekke at barna deres er rene på hender og i ansikt etter kake, is og alt annet klissete stæsj før de slipper dem ut i stuen. Er det ikke normalt å sørge for at barna vasker seg etter de har spist? Nå har jeg nydelige sjokoladeflekker på alle sofaer og lenestoler.

Anonymkode: 5ef53...6a4

Uff føler med deg. 

Selv har jeg ikke barn, og liker å ha det rent i huset. Hadde fått helt panikk av små ekle skitne barnefingre🤯

Anonymkode: 76997...0a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn selv, men blir skikkelig provosert av sånne foreldre som lar barna gå rundt med skitne fingre å ta på ting i huset mitt, eller komme borti meg. Barna må da vaskes på hender og i ansiktet før de får gå fra bordet, evt at man hår direkte fra bordet og inn på badet før de får gå noe annet sted. 

Anonymkode: d294f...7b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn må man regne mfd i bursdag

Anonymkode: aeb88...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn må man regne mfd i bursdag

Anonymkode: aeb88...036

Må man regne med ødelagte møbler etter bursdag? 

Anonymkode: 76997...0a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man regne med ødelagte møbler etter bursdag? 

Anonymkode: 76997...0a4

Om møblene blir ødelsagt av så lite så ja

Anonymkode: aeb88...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt søl er selvsagt greit. Området rundt spisebordet så ut som en slagmark, et salig spetakkel av kake, is og brus over alt. Null stress! Det vasker jeg etter besøket. Men å ikke vaske hendene til en 2-3åring som har et halvt kakestykke rundt munnen og is på alle fingrene syns jeg er veldig rart. Syns du virkelig det er ok at barnet ditt tørker av hendene på en annens sofa?

Anonymkode: 5ef53...6a4

Nei, foreldre «flest» (hva nå enn det er) synes jo ikke det. Men - og dette er det veldig viktig at du husker, Ts - 1 av 10 barn har, statistisk sett, foreldre som ikke burde hatt barn. 1 av 10. Og det er de som absolutt ikke egner seg som foreldre. De som er helt elendige, udugelige og forferdelige i oppgaven. Som burde, hadde samfunnet hatt kapasitet, vært fratatt barna, så de fikk en ok oppvekst. 1 av 10.

La oss anta at det dobbelte er relativt dårlige (1 av 5 er dårlige foreldre). 1 av 10 er elendige foreldre. Da har vi 3 foreldrepar i en gruppe på 10 barn. Statistisk sett er et par «helt ok» foreldre ganske dårlige. Så la oss anta at 1 av 5 gjør en god jobb som foreldre.  Har du da 20 barn i hus så har du to barn som burde vært tatt hånd om av barnevern, sånn at de fikk et ok-isj liv. 4 som går på selvstyre men som ikke blir åpenbart mishandlet. 4 som har en god barndom. Og 10 som lever et vesentlig dårligere liv enn de kunne ha gjort, men som klarer seg helt greit.

Dette, Ts, er de du har invitert i bursdag. Husk det til neste gang, så går alt så meget bedre.

Anonymkode: 5bd23...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker er at det er "unødvendig" å ha barnebursdag med så små barn. Og har du inviterert hjem en drøss 2-3åringer så bør du regne med gris. Med småbarn bør man tenke litt over hva slags møbler man kjøper, de bør absolutt tåle vask. 

Endret av Nerine_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke gjøres så enkelt at du etter kakefesten er slutt annonseres at nå skal vi vaske hendene. ? Ditt hjem, dine regler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt søl er selvsagt greit. Området rundt spisebordet så ut som en slagmark, et salig spetakkel av kake, is og brus over alt. Null stress! Det vasker jeg etter besøket. Men å ikke vaske hendene til en 2-3åring som har et halvt kakestykke rundt munnen og is på alle fingrene syns jeg er veldig rart. Syns du virkelig det er ok at barnet ditt tørker av hendene på en annens sofa?

Anonymkode: 5ef53...6a4

Det var såpass ja 😮 jeg trodde mer sånn en liten smule i neglkroken og en i munnviken 😅

Synes ikke det er greit nei, har man mat i ansiktet eller på fingrene tørker man det vekk, mest pga respekt for barnet, men også at man skitner jo til alt man tar på 😊

Anonymkode: a47c1...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret ikke bursdagene til barnet med andre en familien før det begynte i 2 eller 3 året på skolen. Hadde klikket av å sitte og se at møblene mine ble ødelagt.
Har rydde og vaske mani 🤣 I hvert fall utifra det jeg ser av hjem rundt om kring, mange møkkete hus😳

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Vi feiret ikke bursdagene til barnet med andre en familien før det begynte i 2 eller 3 året på skolen. Hadde klikket av å sitte og se at møblene mine ble ødelagt.
Har rydde og vaske mani 🤣 I hvert fall utifra det jeg ser av hjem rundt om kring, mange møkkete hus😳

Det var familiebesøk. Men alle har fått barn samtidig så det blir en 6-8 småbarn hver gang vi møtes.

Jeg kan ikke annonsere at det er tid for håndvask etter maten, da de ivrigste går fra bordet på egenhånd etter kort tid, mens foreldrene lar dem herje fritt. Og så har jeg 3 små selv, så det krever litt å bare holde dem under oppsyn æ.

7 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg tenker er at det er "unødvendig" å ha barnebursdag med så små barn. Og har du inviterert hjem en drøss 2-3åringer så bør du regne med gris. Med småbarn bør man tenke litt over hva slags møbler man kjøper, de bør absolutt tåle vask. 

Det var "bare" familiebesøk. Jeg har selvsagt tatt høyde for egne barn når jeg kjøpte møbler. De spiser ved spisebordet, og ikke i sofaen. Slik er jeg vokst opp, og tenkte det var naturlig🤷🏻‍♀️. Helt greit at andre gjør ting annerledes i egne hus, men merkelig å søle ned andres hjem.

Anonymkode: 5ef53...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her deler jeg ut varme kluter til barna når måltidet er ferdig med beskjed om å tørke godt av hender. Barna synes det er stas å få en varm klut å vaske seg med. Bruker små babykluter fra Kid eller Princess.

Du må jo gi beskjed til foreldrene om å tørke av ungene når man skal gå fra bordet. Man står ikke og ser på at ungene griser ned hjemmet ditt når løsningen er så enkel som å gi en beskjed eller dele ut en klut. 

Anonymkode: 8ce97...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var "bare" familiebesøk. Jeg har selvsagt tatt høyde for egne barn når jeg kjøpte møbler. De spiser ved spisebordet, og ikke i sofaen. Slik er jeg vokst opp, og tenkte det var naturlig🤷🏻‍♀️. Helt greit at andre gjør ting annerledes i egne hus, men merkelig å søle ned andres hjem.

Anonymkode: 5ef53...6a4

Får de aldri spise frukt/lørdagsgodt/kjeks i sofaen?

Dumt å kjøpe møbler som blir ødelagt av en sjokoladeflekk om du har små barn i hus selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her deler jeg ut varme kluter til barna når måltidet er ferdig med beskjed om å tørke godt av hender. Barna synes det er stas å få en varm klut å vaske seg med. Bruker små babykluter fra Kid eller Princess.

Du må jo gi beskjed til foreldrene om å tørke av ungene når man skal gå fra bordet. Man står ikke og ser på at ungene griser ned hjemmet ditt når løsningen er så enkel som å gi en beskjed eller dele ut en klut. 

Anonymkode: 8ce97...a0b

Jeg sier selvsagt fra når jeg ser det, men har ofte nok med å følge med på mine egne tre barn under 4år. Jeg stopper også barna selv om jeg oppdager det, og hjelper dem å vaske seg. Bare tenkte at det er noe de fleste gjør🤷🏻‍♀️.
 

Lurt triks med kluter da! Den tar jeg med meg til neste gang.

19 minutter siden, Nerine_ skrev:

Får de aldri spise frukt/lørdagsgodt/kjeks i sofaen?

Dumt å kjøpe møbler som blir ødelagt av en sjokoladeflekk om du har små barn i hus selv. 

Nei det får de ikke. De er 1, 2 og 3,5år, ser ingen grunn til at de skal spise i sofaen når de er så små. Vi spiser måltider ved bordet for det er det som gjør at jeg slipper å være vaskedame 24/7.

Jeg har ikke sagt at møblene er ødelagt? Skrev bare at jeg har sjokoladeflekker på alle sofaer og stoler. Og tenkte det var vanlig folkeskikk å tørke av eller vaske egne barns hender på besøk hos andre. Men det er kanskje ikke det for alle da? Jeg kan i hvert fall ikke slippe løs mine egne barn hos andre og la dem herje fritt etter et måltid uten å sørge for at de er ren.

Anonymkode: 5ef53...6a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier selvsagt fra når jeg ser det, men har ofte nok med å følge med på mine egne tre barn under 4år. Jeg stopper også barna selv om jeg oppdager det, og hjelper dem å vaske seg. Bare tenkte at det er noe de fleste gjør🤷🏻‍♀️.
 

Lurt triks med kluter da! Den tar jeg med meg til neste gang.

Nei det får de ikke. De er 1, 2 og 3,5år, ser ingen grunn til at de skal spise i sofaen når de er så små. Vi spiser måltider ved bordet for det er det som gjør at jeg slipper å være vaskedame 24/7.

Jeg har ikke sagt at møblene er ødelagt? Skrev bare at jeg har sjokoladeflekker på alle sofaer og stoler. Og tenkte det var vanlig folkeskikk å tørke av eller vaske egne barns hender på besøk hos andre. Men det er kanskje ikke det for alle da? Jeg kan i hvert fall ikke slippe løs mine egne barn hos andre og la dem herje fritt etter et måltid uten å sørge for at de er ren.

Anonymkode: 5ef53...6a4

Måltider ved bordet er en ting, men jeg har alltid latt barna kose seg med kjeks/frukt/godteri i sofaen med barnetv. Så mye ekstra jobb er det ikke snakk om

Men om dette er et gjentagende problem, hvorfor kan du ikke ta det opp med foreldrene til barna ved ankomst i bursdagen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...