Gå til innhold

Må ned 6 kg på 3 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt på meg 6kg siden jeg brukte bunaden i fjor og den var akkurat litt for trang nå. Jeg skal i en konfirmasjon om 3 uker og da må den passe.😅
 

Så har noen tips til en diett? Skal ikke være langvarig vektnedgang, så lenge den bunaden passer!!😅

Anonymkode: b1955...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer bare til å gå ned i vannvekt,

Anonymkode: 24c6e...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt på meg 6kg siden jeg brukte bunaden i fjor og den var akkurat litt for trang nå. Jeg skal i en konfirmasjon om 3 uker og da må den passe.😅
 

Så har noen tips til en diett? Skal ikke være langvarig vektnedgang, så lenge den bunaden passer!!😅

Anonymkode: b1955...0f5

Tell kaloriene i alt du spiser og skriv ned. Legg deg på feks maks 1500 kalorier. Hvis du får trent litt hver dag så forbrenner du kanskje ytterligere 500 kalorier pr trening. Da skal det gå om du er streng mot deg selv.

Anonymkode: 6e9a4...6a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er anonym vil jeg ikke svare, for det er så mange med spiseforstyrrelser og forvridd forhold til kropp her. Men det kan gå, selv om det holder hardt. Lykke til.

Anonymkode: ff2aa...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 kg fett inneholder ca 7700 kcal. For å gå ned 2 kg (fett) i uken må du ha er daglig underskudd på 2200 kcal, som er rett i overkant av anbefalt kaloriinntak for kvinner. Ergo må en spise ingenting og forbrenne litt på toppen av det igjen. Du kan sikkert kjøre en eller annen radikal diett og gå ned litt i vannvekt, det vil være enklere jo mer du veier i utgangspunktet, men det finnes ingen direkte forsvarlig måte å gå ned så mye på så kort tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ella_b skrev:

1 kg fett inneholder ca 7700 kcal. For å gå ned 2 kg (fett) i uken må du ha er daglig underskudd på 2200 kcal, som er rett i overkant av anbefalt kaloriinntak for kvinner. Ergo må en spise ingenting og forbrenne litt på toppen av det igjen. Du kan sikkert kjøre en eller annen radikal diett og gå ned litt i vannvekt, det vil være enklere jo mer du veier i utgangspunktet, men det finnes ingen direkte forsvarlig måte å gå ned så mye på så kort tid.

Hun kan jo kutte karbohydrater og kvitte seg med mye vannvekt på den måten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å starte vektnedgangen på en sunn og ikke ekstrem måte, og klare å holde vekta lettere. Glem bunaden nå, bruk den ved neste anledning :) 

Anonymkode: eca78...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrilett, følger du det så når du garantert det målet 😊

Anonymkode: 3d2a8...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng lavkarbo, eller suppekur

Anonymkode: a0b80...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Alt er mulig tenker jeg. Noen kan gå ned ti kilo på en uke med streng lavkarbo og lavkalori. Det går mest på om du takler dette mentalt.

Hiv deg på PSMF dietten å se om du kan få det til.  
For min del så tror jeg at jeg mister opptil fire kilo i vannvekt ved endring av spisevaner så seks kilo er ikke mye sånn sett. Husk å spis godt en gang i uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
19 timer siden, ella_b skrev:

1 kg fett inneholder ca 7700 kcal. For å gå ned 2 kg (fett) i uken må du ha er daglig underskudd på 2200 kcal, som er rett i overkant av anbefalt kaloriinntak for kvinner. Ergo må en spise ingenting og forbrenne litt på toppen av det igjen. Du kan sikkert kjøre en eller annen radikal diett og gå ned litt i vannvekt, det vil være enklere jo mer du veier i utgangspunktet, men det finnes ingen direkte forsvarlig måte å gå ned så mye på så kort tid.

Hun skal ikke ned seks kilo fett, hun skal ned seks kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ville prøvd å spist mat med lavt kaloriinnhold. Hold deg unna sukker. Ikke spis godteri, snacks, boller, brus osv. 
Spis feks mye grønnsaker og kyllingfilet til middag. Spis supper (gitt at det ikke inneholder tonnevis av rømme/smør/olje/fløte). Spis knekkebrød til frokost/kvelds. Vannmelon og jordbær feks hvis du får lyst på noe søtt. Begrens porsjonene. Avvent en liten stund før du evt forsyner deg med mer. Tar ofte litt tid før man kjenner metthetsfølelsen. 
Ikke ha for stort fokus på færrest mulig kalorier. Du trenger næring selv om du skal ned i vekt. Ikke sikkert du trenger å gå ned alle 6 kg nå for å få bunaden på. Det beste er å tenke langsiktig når du skal gå ned i vekt. Skulle bunaden likevel være litt for trang, så kan det være en hold in truse e.l. kan fungere akkurat denne gangen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 15.7.2020 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Juicefaste. 

Anonymkode: 37e54...2b0

Høres fryktelig usunt ut. Masse fruktsukker, lite fiber og mye syre.  ikke fast føde. Ugh!!🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel Tren som faen og spis lite. Men godt gjøres å gå ned 2 kilo i uka om du ikke er veldig overvektig. 

Anonymkode: f2027...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Nei nei.

Gjør det enkelt: Spis ett havreknekkebrød med skinke og agurk, eller magerost hver gang du blir sulten. Spis biff, torsk eller kylling med salat til middag og/eller lunsj. Drikk kaffe, te og Farris. 

6kg går fort så lenge du holder deg til det. Og da blir du ikke sulten heller. Eller trenger å planlegge eller tenke. Kanskje trenger du et knekkebrød annenhver time. Kanskje ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 14.52, ella_b skrev:

1 kg fett inneholder ca 7700 kcal. For å gå ned 2 kg (fett) i uken må du ha er daglig underskudd på 2200 kcal, som er rett i overkant av anbefalt kaloriinntak for kvinner. Ergo må en spise ingenting og forbrenne litt på toppen av det igjen. Du kan sikkert kjøre en eller annen radikal diett og gå ned litt i vannvekt, det vil være enklere jo mer du veier i utgangspunktet, men det finnes ingen direkte forsvarlig måte å gå ned så mye på så kort tid.

Veldig gjennomtenkt svar. Jeg synes TS har urealistiske forventninger hvis hun synes hun kan gå ned 6 kilo på 3 uker. Kanskje hvis hun veier over 100 kilo og sulter i 3 uker pluss trening? Men det blir for det meste vann som kommer tilbake i det hun begynner å spise normalt igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Har lagt på meg 6kg siden jeg brukte bunaden i fjor og den var akkurat litt for trang nå. Jeg skal i en konfirmasjon om 3 uker og da må den passe.😅
 

Så har noen tips til en diett? Skal ikke være langvarig vektnedgang, så lenge den bunaden passer!!😅

Anonymkode: b1955...0f5

Gjorde det samme ifjor da min bunad var for trang. Streng lavkarbo i 2 uker, gikk ned 5 kg. Viktig å IKKE spise et gram karbo i perioden, ellers er du raskt tilbake til start. Funker fjell om man et frisk og inneforstått med at kiloene er tilbake iløpet av en uke etterpå. Heretter har jeg bunaden ute av skapet hvert halvår for sikkerhets skyld. For noen år siden tydde jeg til hold-in undertøy. Det funket det også, men ble ikke mye mat den dagen.... Klarte såvidt puste.

Anonymkode: 264c8...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Drizzt skrev:

Veldig gjennomtenkt svar. Jeg synes TS har urealistiske forventninger hvis hun synes hun kan gå ned 6 kilo på 3 uker. Kanskje hvis hun veier over 100 kilo og sulter i 3 uker pluss trening? Men det blir for det meste vann som kommer tilbake i det hun begynner å spise normalt igjen. 

Hva er forsvarlig vektnedgang på 3 uker, tenker du?

Anonymkode: 6d8ff...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...