Gå til innhold

Nybegynner, hjemmetrening. Hva trenger jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er aktiv. Går mye tur, trener med strikk, aerobic osv. hjemme. Jeg har alltid ønsket å bli veltrent, bygge muskler. Men så er jeg hjemme alene med 2 barn fra søndag kveld til fredags ettermiddag med en mann som jobber borte. Ergo trenger jeg barnevakt hvis jeg skal bruke Stamina, og får ikke mulighet til å få en kontinuitet på treningsstudio, dermed har jeg slått bort den tanken de nærmeste 3-4 årene. Men hva kan jeg gjøre hjemme som kan forme kroppen min? Uten å bruke en formue på utstyr. Jeg jogger en del, men har da ei fast løype i nabolaget hvor jeg løper forbi vårt hus hvert 5 minutt og dermed er dette gjennomførbar trening selv om jeg er alene med barn, og dette er den eneste treningserfaringen jeg har. 

Anonymkode: 6d797...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enslig og har aldri trent på treningsstudio, men er i veldig god form. Aldri brukt penger på å kjøpe noe spesielt utstyr, unntatt ski og sykkel (hvis det regnes som spesielt utstyr?).

Jeg bruker jerngryta mi, eller fyller to flasker med vann. Eller Tar ungene (eller en ryggsekk med flasker med vann) og tar på ryggen. Gjør ulike øvelser mens jeg venter på at potetene skal koke eller mens jeg snakker i telefonen eller mens jeg hjelper med lekser.  Tar med barna ut i skogen, løper om kapp, leker boksen går, lager hinderløype, skileik. Hender jeg legger meg på gulvteppet og tar sit-ups, da vil gjerne barna være med å "leke", så da blir det heller lek. 

Anonymkode: e4ebc...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med kroppsvektøvelser f.eks armhevinger, knebøy, dips på benk, bulgarsk utfall på benk, hoppende utfall, knebøy med hopp osv. Mye du kan gjøre. 
Blir det for lett kan du bruke en sekk med div. tunge ting i som vekt på ryggen når du gjør øvelsene.

Anonymkode: fd32c...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan gjøres med kroppsvekt og du kan også bruke strikk til ekstra motstand. Jeg kjøpte et manualsett hvor jeg har tre ulike tyngder og det har hjulpet synes jeg.

Anonymkode: 63946...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En matte og en stol/krakk

Anonymkode: 53315...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner billige håndmanualer og stepkasse på Biltema feks. Rusta har rimelig utstyr til Yoga.. osv... for øvelser er det mye bra på Instagram og You tube. Kayla Itsines har et bra program som tar for seg hele kroppen på under halvtimen og gir gode resultater. Det er et hav av muligheter der ute.💪😊

Anonymkode: feeb0...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...