Gå til innhold

3 år og fortsatt ingen baby


Chipndip

Anbefalte innlegg

3 års prøving nå i juli. Fra når vi bestemte oss for å prøve i juli 2017 skjedde ingenting på 13 månader.

Etter 13 måneder fikk vi første positive graviditetstest, to dager etterpå begynte jeg å blø - kjemisk graviditet.

November 2018 ble jeg gravid igjen, denne gangen dro vi på utlralyd i uke 7 og da oppdaget vi att detta var BO - blighted ovum, inget foster. Måtte da ta cytotec, og alt kom ut - ingen rester. 

Mars 2019 gravid igjen. Missed abortion ble konstatert på UL i uke 12, fostret hadde sluttet å vokse i 10+5. Skrapning på sykehus, alt gikk ok.

Forsatte å prøve hver måned men inget har skjedd før nå Juli 2020. Testet negativt enda till 14 DPO - bittelitt svakt strek som nå bare er blitt svakere og svakere siden i mandags. HCG 14 på 15 DPO ... så dette er enda en kjemisk mest sannsynlig. Går bare rundt å håper att jeg begynner å blø sånn att jeg slipper piller ... 

Dersom jeg klarer å gå ned nok i vekt kommer min fastlege sende henvising til Porsgrunn, men per dags dato er jeg for feit. Veier 100 kg og er 176 lang, så fikk beskjed i begynnelsen av sommeren att jeg må ned till 90 kg - dette går ikke spesiellt bra når man allerede er deprimert grunnet alt som skjedd (og ikke skjedd). Så jeg kommer ikke til å klare dette målet heller.

Jeg har i tillegg lavt stoffskifte, men som er under kontroll og innenfor verdiene med en tsh på 0,75, t4 17,3 och t3 4,3. Vi er blitt testet for div. ting og jeg har ikke noe problem med blod som koagulerer eller lignende. De siste tre PP har jeg fått enkel dose letrozol, hvilket hjalp første måneden da syklusen ble 29 dager, andre syklus 31 dager og denne gangen kjemisk .. Planen var å øke till dobbel dose dersom inget skjedde denne måneden så forhåpentligvis kan jeg begynne med dette så snart blødningen begynner.

Life sucks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å nevne att jeg måtte gå ned i vekt for att gnynekologen skulle sende henvisning nå i september, men dette vill alltså ikke gå - så nå vet jeg ikke hvor mye lenger vi må vente på henvising. Det avhenger jo av hvor raskt jeg kan gå ned i vekt. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese hbordan dere har slitt! 

Din bmi er 32,noe mens grensa til Porsgrunn er 32. Jeg ville derfor sagt tydelig ifra om hvor gyn kan dytte den henvisningen opp i, etter 3 år er DET ingen grunn til å ikke henvise med en gang. 

Det er derfor lite som skal til før du er nede på kravet om 32 bmi. Det er kanskje mer motiverende å måtte gå ned f.eks 2 kg og ikke 10?

Jeg var i samme situasjon og gikk på en suppediett i en uke, gikk ned det jeg måtte for å få behandling. 

Lykke til! Kroppen din kan jo bli gravid, det er positivt, håper spiren plutselig sitter og blir der 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Neutral90 skrev:

Så leit å lese hbordan dere har slitt! 

Din bmi er 32,noe mens grensa til Porsgrunn er 32. Jeg ville derfor sagt tydelig ifra om hvor gyn kan dytte den henvisningen opp i, etter 3 år er DET ingen grunn til å ikke henvise med en gang. 

Det er derfor lite som skal til før du er nede på kravet om 32 bmi. Det er kanskje mer motiverende å måtte gå ned f.eks 2 kg og ikke 10?

Jeg var i samme situasjon og gikk på en suppediett i en uke, gikk ned det jeg måtte for å få behandling. 

Lykke til! Kroppen din kan jo bli gravid, det er positivt, håper spiren plutselig sitter og blir der 🌻

Tusen tusen takk for dine oppmuntrende ord! Jeg vet jo naturligvis allerede att jeg veier mer enn optimalt - men man blir jo så knust av å få høre det uansett og spesiellt på den måten gynekologen sa det på :( Jeg føler liksom allerede att alt dette er min feil pga vekta mi og da blev det bare too much med den kommentaren fra han :( Jeg lurer på hvor han har fått sin informasjon fra?? Dersom BMI-grensen er 32 så er det jo absolutt håp for att jeg skal kunne klare det! 😍

Takk igjen 🌸

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Stakkars, stakkars deg.. Du har jo fått alt😓 Så urettferdig! Krysser fingrene for at det skal klaffe for dere🤞🤞 Hvordan går det nå?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...