AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Hei, jeg har nylig begynt med kakesalg! har forsatt ikke fått kunde, men en melding. jeg ønsker å utvikle meg i noe, og syntes kakesalg er både godt betalt og spennende ting å jobbe med for meg! Nå som jeg nylig har begynt har jeg ikke kjøpt noe særlig annet enn faktis småting som liten pakke konditorfarge fra meny. Faktis bare det. (Lager kun en slags kake) har dermed ikke det vitkigste, kakeboks.! Syntes disse er ekstremt dyre, og tørr ikke å kjøpe da jeg gjøre dette kun for å «prøve» om det funker for meg. Er ikke sikkert jeg gidder dette, hva kan jeg erstatte? Syntes det er veldig uprofesjonell å spørre kjøperen om å hente kakefat jeg kan lage på. Men er det jeg tenkte på. men er det andre ting som kan erstattes? Anonymkode: c61ff...384
Maleficenta Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har nylig begynt med kakesalg! har forsatt ikke fått kunde, men en melding. jeg ønsker å utvikle meg i noe, og syntes kakesalg er både godt betalt og spennende ting å jobbe med for meg! Nå som jeg nylig har begynt har jeg ikke kjøpt noe særlig annet enn faktis småting som liten pakke konditorfarge fra meny. Faktis bare det. (Lager kun en slags kake) har dermed ikke det vitkigste, kakeboks.! Syntes disse er ekstremt dyre, og tørr ikke å kjøpe da jeg gjøre dette kun for å «prøve» om det funker for meg. Er ikke sikkert jeg gidder dette, hva kan jeg erstatte? Syntes det er veldig uprofesjonell å spørre kjøperen om å hente kakefat jeg kan lage på. Men er det jeg tenkte på. men er det andre ting som kan erstattes? Anonymkode: c61ff...384 Sånne esker bakeriene har er det noe sted å få tak i no slikt?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Kakeesker selger de fx på Staples eller Norengros. Der er det også underfat i papp Anonymkode: 64c08...1ed
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Vil bare nevne at det er strenge hygieniske regler dersom du skal gjøre business ut av det og selge til andre enn venner og kjente. Anonymkode: 37309...430 9
Honey Dew Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 4 timer siden, Maleficenta skrev: Sånne esker bakeriene har er det noe sted å få tak i no slikt? Staples har
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 Sjekk ut cacas.no eller slikkepott.no. Du bør for øvrig sette deg grundig inn i dette: https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/kan_jeg_bruke_mitt_private_kjokken_for_aa_lage_mat_som_skal_selges.32443 Anonymkode: 753fa...46a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare nevne at det er strenge hygieniske regler dersom du skal gjøre business ut av det og selge til andre enn venner og kjente. Anonymkode: 37309...430 Hva mener du Anonymkode: c61ff...384
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du Anonymkode: c61ff...384 Det står ganske tydelig. Skal du selge kaker (eller annen mat) til mennesker som ikke er i din familie så er det utrolig strenge regler til hygiene, sånn at du ikke skal matforgifte hele norge Anonymkode: 61a3d...d21 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut cacas.no eller slikkepott.no. Du bør for øvrig sette deg grundig inn i dette: https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/kan_jeg_bruke_mitt_private_kjokken_for_aa_lage_mat_som_skal_selges.32443 Anonymkode: 753fa...46a MÅ jeg registrere meg til mattilsyne? har ikke starta nor buisness, men vil kun teste det Anonymkode: c61ff...384
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du Anonymkode: c61ff...384 At du har visse regler å forholde deg til med salg av spiselige varer. Om du ikke vet noe om dette er du heller ikke kompetent nok til å holde på med dette.. Anonymkode: 8add9...61f 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: MÅ jeg registrere meg til mattilsyne? har ikke starta nor buisness, men vil kun teste det Anonymkode: c61ff...384 Ja selvsagt må du det. De skal selvfølgelig ha gjevne kontroller hos deg som hos alle andre som selger mat. Anonymkode: 8add9...61f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: MÅ jeg registrere meg til mattilsyne? har ikke starta nor buisness, men vil kun teste det Anonymkode: c61ff...384 Tror du folk kan begynne å selge ting og drite i skatteregler, hygieneregler osv og deretter si til skattemyndighetene eller Mattilsynet at du «skulle bare prøve»? Du har regler å forholde deg til når du selger mat,kaker og annet spiselig selv om du selv mener du ikke har en business, Mattilsynet vil neppe se på det slik Anonymkode: 8add9...61f 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 Dropp det du. Når du ikke er dedikert nok til å kjøpe mer utstyr enn en konditorfarge😂 Anonymkode: 15a77...cbe 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 Ei venninne av meg er hobbybaker og hun baker kaker og muffins til halve byen og legger ut på Facebook bilder av alt hun baker. Jeg tror neppe hun har tatt kontakt med Mattilsynet eller hatt noen kontroller hjemme hos seg på kjøkkenet sett som er 3 kvadratmeter stort og hun har ikke engang kjøkkenvifte. Anonymkode: bb236...430
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #15 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av meg er hobbybaker og hun baker kaker og muffins til halve byen og legger ut på Facebook bilder av alt hun baker. Jeg tror neppe hun har tatt kontakt med Mattilsynet eller hatt noen kontroller hjemme hos seg på kjøkkenet sett som er 3 kvadratmeter stort og hun har ikke engang kjøkkenvifte. Anonymkode: bb236...430 Vel, da tar ho en ganske høy risiko. På et eller annet tidspunkt vil ho gå på en smell Anonymkode: 8add9...61f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dropp det du. Når du ikke er dedikert nok til å kjøpe mer utstyr enn en konditorfarge😂 Anonymkode: 15a77...cbe Skal selvføgleig kjøpe resten etterhvert vil ikke bruke 3000 krone rpå utstyr og dermed så skjer ingenting? Anonymkode: c61ff...384
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #17 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, da tar ho en ganske høy risiko. På et eller annet tidspunkt vil ho gå på en smell Anonymkode: 8add9...61f Hun har holdt på i åresvis og selger til venner og familie og venners venner når de skal ha dåp, konfirmasjon, bryllup og barnebursdager. Jeg bryr meg ikke om hun får en smell eller ei, men det er utrolig mange som ikke vet at de skal registrere seg og som driter i at de skal gjøre det. Anonymkode: bb236...430
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #18 Skrevet 15. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har holdt på i åresvis og selger til venner og familie og venners venner når de skal ha dåp, konfirmasjon, bryllup og barnebursdager. Jeg bryr meg ikke om hun får en smell eller ei, men det er utrolig mange som ikke vet at de skal registrere seg og som driter i at de skal gjøre det. Anonymkode: bb236...430 Helt enig. Gjelder alt annet som barnevakter og dagmamma som ikke registrerer seg og ikke betaler skatt. makeupartister som ikke betaler skatt og åpner salong gjemme mange som holder på med mye forksjellig og aldri blir «oppdaga» Anonymkode: c61ff...384 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå