Gå til innhold

Bærums Verk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan si noe om hvordan det er å bo/vokse opp på Bærums Verk? Miljø, folk, transport (inn til Oslo), sånne ting? På forhånd tusen takk!

Anonymkode: 15339...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Lurer også på det, så drar denne opp!

Anonymkode: 4e677...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer også på det, så drar denne opp!

Anonymkode: 4e677...5cd

Ikke for å kuppe tråden, men her er konkret de tingene jeg lurer på: Jeg og mannen jobber sentralt i Oslo, men med stadig større familie ønsker vi oss nå ut av Oslo sentrum, og gitt prisnivået i Oslo og Bærum er det bl.a. særlig Bærums Verk som faktisk kan være aktuelt. Her får man flotte boliger, landlige og koselige omgivelser og så vidt vi vet gode skoler og barnehager til en grei pris. Til gjengjeld ser jeg for meg at det er kronglete å komme seg til og fra jobb hver dag når det eneste man har av muligheter er buss. Hvor lang tid bruker man da i praksis på transport i rushen? Samtidig er det så mye penger å spare på å bo der at.. åh. Hvor mye er det egentlig "verdt" å bo nær tog/T-bane vs. å være avhengig av buss (eventuelt bil)? Noen andre som bor på Bærums Verk og jobber i Oslo og kan komme med sine tanker? På forhånd tusen takk!

Anonymkode: 4e677...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke på Bærums Verk, men en kamerat av mannen gjør det og boligannonser i området dukker rett som det er opp på meldinger fra mannen. Jeg svarer konsekvent «👎🏻 Bærums Verk» (😛) men det er jo fordi det ligger så langt oppi huttiheita at det tar evigheter å komme seg noe sted. 
 

Du får sikkert noen innspill fra noen som faktisk har bodd der 😛

Anonymkode: 66c87...054

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke på Bærums Verk, men en kamerat av mannen gjør det og boligannonser i området dukker rett som det er opp på meldinger fra mannen. Jeg svarer konsekvent «👎🏻 Bærums Verk» (😛) men det er jo fordi det ligger så langt oppi huttiheita at det tar evigheter å komme seg noe sted. 
 

Du får sikkert noen innspill fra noen som faktisk har bodd der 😛

Anonymkode: 66c87...054

Ser den! Selv har jeg ikke noe imot huttiheita egentlig (får nok Oslo i jobbhverdagen), men er litt redd for å bruke for lang tid til og fra jobb. Samtidig tar det 40 min med buss til jobben så vidt jeg kan se, og det er faktisk bare 10 min mer enn det jeg bruker på å komme meg til jobb fra innad i Oslo i dag... Men så er det dette med rush da, og om det i praksis betyr dobbelt så lang tid... Takk for svar uansett!

Anonymkode: 4e677...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kanskje sykle enkelt til/fra Sandvika og ta toget, tro?

Anonymkode: 4e677...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får du nok mange svar utifra hva folk tror. Jeg som har bodd her hele livet ser annerledes på det, men mye fordi jeg er vandt til avstandene. Jeg syntes ikke 30-40 minutter reisetid er mye, men skjønner at om man er vandt til halvparten kan det oppleves annerledes.  De aller fleste som bor her jobber i Oslo og syntes det funker helt fint. Veldig mange kjører eller tar buss til Sandvika eller Bekkestua og tar T-bane eller tog videre derifra, og det går veldig fint. 

Miljøet her er supert og er den største grunnen til at jeg har blitt boende og etablert meg her med mann og barn. Supert for barna å vokse opp så nært marka og det er flotte aktivitetstilbud her. Det er et lite samfunn hvor man lett blir kjent med andre. Det er mange barnefamilier her og lett å bli kjent med andre i samme situasjon som en selv. 

 

Anonymkode: 3cda0...1f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her får du nok mange svar utifra hva folk tror. Jeg som har bodd her hele livet ser annerledes på det, men mye fordi jeg er vandt til avstandene. Jeg syntes ikke 30-40 minutter reisetid er mye, men skjønner at om man er vandt til halvparten kan det oppleves annerledes.  De aller fleste som bor her jobber i Oslo og syntes det funker helt fint. Veldig mange kjører eller tar buss til Sandvika eller Bekkestua og tar T-bane eller tog videre derifra, og det går veldig fint. 

Miljøet her er supert og er den største grunnen til at jeg har blitt boende og etablert meg her med mann og barn. Supert for barna å vokse opp så nært marka og det er flotte aktivitetstilbud her. Det er et lite samfunn hvor man lett blir kjent med andre. Det er mange barnefamilier her og lett å bli kjent med andre i samme situasjon som en selv. 

 

Anonymkode: 3cda0...1f3

Takk for svar. Har også inntrykk av at de som bor der selv er storfornøyde, mens andre har et bestemt inntrykk av at det er for usentralt. Vi bor gjerne landlig til, særlig når prisnivået er så mye mer til å holde ut, så lenge ikke avstanden spiser opp hele morgenen og ettermiddagen. Kanskje jeg skal ta meg en tur i rushen en dag og teste det ut selv, hehe.

Anonymkode: 4e677...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor der ikke selv, men de jeg kjenner som bor der trives. Pendler til Oslo på 30-40 min med buss, det er jo ikke gale, de skulle sette opp fler avganger med ekspressbusser nå også. 

 

Anonymkode: 86da5...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bærum, og jeg opplever BV som alt for usentralt til at vi kunne bodd der. Litt av greia med å bo "på bygda" men samtidig nær Oslo, er at det er kort vei til T-bane (eventuelt også buss/tog, men jeg foretrekker T-banen).

Anonymkode: 11dd6...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Kan man kanskje sykle enkelt til/fra Sandvika og ta toget, tro?

Anonymkode: 4e677...5cd

Nei.

Anonymkode: 94cd1...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.7.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke på Bærums Verk, men en kamerat av mannen gjør det og boligannonser i området dukker rett som det er opp på meldinger fra mannen. Jeg svarer konsekvent «👎🏻 Bærums Verk» (😛) men det er jo fordi det ligger så langt oppi huttiheita at det tar evigheter å komme seg noe sted. 
 

Du får sikkert noen innspill fra noen som faktisk har bodd der 😛

Anonymkode: 66c87...054

Jeg har vokst opp der og ville selv ikke bodd der i dag fordi det blir for usentralt. Fortrekker t-bane til/fra Oslo og da blir selv Rykkinn vel langt unna og Bærums Verk enda lengre vekk. Bor i Bærum med barn i dag og har da vektlagt å kunne bo passe landlig, men likevel sentralt i forhold til sentrum. Hvis du er usikker på Bærums Verk bør du vel ta noen turer og sjekke ut området? Mye fint der altså, men det er en grunn til at prisene er som de er der 😉 

Anonymkode: 94cd1...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp der og ville selv ikke bodd der i dag fordi det blir for usentralt. Fortrekker t-bane til/fra Oslo og da blir selv Rykkinn vel langt unna og Bærums Verk enda lengre vekk. Bor i Bærum med barn i dag og har da vektlagt å kunne bo passe landlig, men likevel sentralt i forhold til sentrum. Hvis du er usikker på Bærums Verk bør du vel ta noen turer og sjekke ut området? Mye fint der altså, men det er en grunn til at prisene er som de er der 😉 

Anonymkode: 94cd1...fe3

Hvor i Bærum bor du?

Anonymkode: 15339...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent der, men når jeg ser på kartet, virker det som om det er dårlig med kveldssol der. Det kan være en av grunnene til lavere prisnivå. Så sjekk ut lysforholdene før dere eventuelt kjøper, og ikke stol på det som står i salgsannonsen.

Anonymkode: eb020...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vokst opp på Bærums Verk og trivdes, syntes ikke det er så usentralt noen skal ha det til, bussene (da jeg var ung) gikk 4 ganger i timen, bytte til bane på Bekkestua eller tog i Sandvika. Opplevde det som et bra sted å vokse opp, gode skoler, mange VGs i området rundt. Var aldri redd for å gå alene ute på natten da jeg skulle hjem fra noe sted. Vi hadde morgensol og kveldssol (helset) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...