AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Jeg er betatt og da melder stalkertendensene seg rimelig fort. Jeg sjekker facebook og instagram, ser på bilder, får et inntrykk av skrivestil og interessene.. humor.. eller at de rett og slett er lite aktiv på sosiale medier.. Er menn lik? selvfølgelig kan man ikke svare på vegne av alle menn i norges land, men passer dette på deg? ser du på bilder av jenta du er interessert i, smugtitter på profilen.. leser gamle poster og innlegg hun har lagt ut? (tror jeg la denne under feil, hører vel mer hjemme under Singelliv og dating kanskje?) Anonymkode: 88a23...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Er kvinne, men selvsagt gjør menn det. Kvinner og menn er rimelig like om dagen.. Anonymkode: 0247f...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Jeg synes ikke det du beskriver er stalking. Det er helt normalt og vanlig at man søker opp, og har interesse av å vite mest mulig om en person som man er forelsket i. Stalking forbinder jeg med noe negativt, der man er sykelig opphengt i et menneske som kanskje til og med har avvist deg. Stalking er altså langt mer omfattende enn bare å være normalt opptatt av en person. Dette er ikke noe som henger sammen med kjønn. Både kvinner og menn er naturligvis opptatt av den de liker. Anonymkode: eaeac...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det du beskriver er stalking. Det er helt normalt og vanlig at man søker opp, og har interesse av å vite mest mulig om en person som man er forelsket i. Stalking forbinder jeg med noe negativt, der man er sykelig opphengt i et menneske som kanskje til og med har avvist deg. Stalking er altså langt mer omfattende enn bare å være normalt opptatt av en person. Dette er ikke noe som henger sammen med kjønn. Både kvinner og menn er naturligvis opptatt av den de liker. Anonymkode: eaeac...9fa stalking i engelsk forstand betyr det, når jeg bruker det i denne settingen på norsk er det ment som noe litt mer.. ja, humoristisk? overderven bruk, at man titter litt mer enn normalt, at man blir fjollete når man er forelsket... Jeg er ikke mann, og jeg har ikke brødre, og kompisene mine er gift, så da har jeg ikke så mange referansepunkt til hvordan menn oppfører seg når de er forelsket eller interessert i noen..... derfor jeg spurte... ts Anonymkode: 88a23...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Jeg har også brukt begrepet stalking om slik type nysgjerrighet, eller detektivarbeid, men det finnes sikkert noe bedre. Jeg er mann, og jeg driver absolutt med sånt, men så regner jeg meg selv for å være ganske god med søkefunksjoner, og å finne sammenhenger. Anonymkode: 472c5...dd8
Antiviruset Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er betatt og da melder stalkertendensene seg rimelig fort. Jeg sjekker facebook og instagram, ser på bilder, får et inntrykk av skrivestil og interessene.. humor.. eller at de rett og slett er lite aktiv på sosiale medier.. Er menn lik? selvfølgelig kan man ikke svare på vegne av alle menn i norges land, men passer dette på deg? ser du på bilder av jenta du er interessert i, smugtitter på profilen.. leser gamle poster og innlegg hun har lagt ut? (tror jeg la denne under feil, hører vel mer hjemme under Singelliv og dating kanskje?) Anonymkode: 88a23...ad9 Stalking? Det handler om å søke bakgrunnsinformasjon i en helt ny relasjon. Det har ikke noe med stalking å gjøre. Dette gjør jeg kanskje et par ganger tidlig i en relasjon, så er det over. En stalker følger deg over lang tid, og det ligger psykotiske tvangstanker bak det. Forutsetter nesten at en dame undersøker litt nærmere hvem jeg er i sosiale media og ellers. Det gjør meg overhodet ikke noe som helst. Egentlig bare positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 7 minutter siden, Antiviruset said: Stalking? Det handler om å søke bakgrunnsinformasjon i en helt ny relasjon. Det har ikke noe med stalking å gjøre. Dette gjør jeg kanskje et par ganger tidlig i en relasjon, så er det over. En stalker følger deg over lang tid, og det ligger psykotiske tvangstanker bak det. Forutsetter nesten at en dame undersøker litt nærmere hvem jeg er i sosiale media og ellers. Det gjør meg overhodet ikke noe som helst. Egentlig bare positivt. Skjønner valg av begrepet "stalking" ble veldig opprørende for flere her. Tror jeg venter en uke og oppretter en ny tråd med et ord som ikke støter noen så voldsomt. Anonymkode: 88a23...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: ser du på bilder av jenta du er interessert i, smugtitter på profilen.. leser gamle poster og innlegg hun har lagt ut? Anonymkode: 88a23...ad9 Det var en dame med fellesbekjente som la meg til på Facebook på noen år siden. Jeg hadde bare snakket med henne et par ganger i selskap men kjente henne ikke. Siden hun la meg til tenkte jeg at jeg skulle se hvem denne personen var så jeg bladde igjennom profilen hennes. Fant et par helt vanlige bilder som var fine og klikket "liker" på de. Ble raskt slettet etter det så hun tenkte vel at jeg var en creepy stalker men i realiteten synes jeg bare bildet var fint. Hvorfor legge ut bilder hvis du synes det er rart at folk klikker liker på de? Anonymkode: 75d02...518 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 Ikke jeg iallefall, hender jeg klikker meg inn på folk som Facebook anbefaler å bli venn med, bare for å se hvem det er, men er bare for nysgjerrighet på hvorfor de blir foreslått. Anonymkode: cad4a...c53 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå