Gå til innhold

Lavkarbo vs Lavkalori?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du prøvd begge deler og hatt suksess med det ene? Hva funket best?

Anonymkode: 7bdfd...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt av 30 kg med lavkalori og prøver nå lavkarbo på de siste 5 kiloene.

 

Både fordi jeg følte jeg trengte en ny type utfordring og fordi jeg hadde lyst til å spise fetere mat 😂

 

Har gått ned 2 kilo på under en uke og synes jeg spiser fantastisk godt, men jeg kommer ikke til å holde på så veldig lenge. Jeg er generelt sett ikke fan av å nekte meg selv å spise enkelte matvarer, og når jeg spiser lavkalori så kan jeg også påvirke underskudd/overskudd på en enklere måte. Lavkarbo fører med seg så mye "nei takk det der kan jeg ikke spise", og da føles offeret betraktelig værre. Koser meg med smøret mitt enn så lenge 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får best resultat av lavkarbo, og kroppen trives godt med det. Har prøvd lavkalori men det er dårligere effekt hos meg. Det er pluss og minus med begge deler. Fordelen med lavkalori er jo at du kan spise alt. For å leve godt på lavkarbo måtte jeg dille på kjøkkenet. Du kan spise det meste om du lager det fra bunnen, med råvarer som er lov. Det finnes mange gode oppskrifter på internett. Man blir også lettere mett og mister søtsug på lavkarbo. Jeg ga meg når jeg synes det var vanskelig å slutte å gå ned i vekt. Nå har jeg prøvd lavkalori en lengre periode og synes at offeret ikke står i forhold til resultater. Så har begynt på igjen med lavkarbo for å ta de siste kiloene. Denne gangen har jeg mer kunnskap og erfaring, så det skal gå litt lettere. Blant annet har jeg funnet en erstatning for brød som jeg trives med.

Anonymkode: 98a75...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...