Gå til innhold

Hvordan opplever du KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du det er et bra forum? Dårlig? Underholdende? Mye klaging? Mye positivitet? 

Anonymkode: d4074...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt greit. Noen diskuterer på en fin måte og noen er direkte stygge.

Anonymkode: c6c00...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært her siden ca 2004/06. Det er mye styggere nå, etter AB kom. 
 

Man må selv ha en fin innstilling. Å være behjelpelig. Ikke bidra med drama. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fordommer og dømming synes jeg. Føler ikke man spør vanlige mennesker når jeg lager et innlegg her, for mange virker veldig radikale og har sære meninger og synspunkt. Helt annet enn hva jeg opplever i det virkelige liv. 
Man blir ofte møtt med negativitet, gjelder spesielt tråder som omhandler barn eller dyr. Galskap. 
Men så er det andre mere trivelige emner å diskutere også da, holder meg mest der for tiden;)

Anonymkode: d8bc8...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne tatt vekk AB-funksjonen for min del. Tror det kunne blitt noe triveligere her da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sizz- skrev:

Kunne gjerne tatt vekk AB-funksjonen for min del. Tror det kunne blitt noe triveligere her da. 

Vel, den er borte på Rampelyset. Det blir ikke automatisk triveligere av den grunn. ;) Men kjekt å ha en fiendegruppe å skylde på.

Jeg synes KG er bedre enn sitt rykte, men leser bare begrensede deler av forumet nå. Dette med at anonymiteten gjør tonen mye verre stemmer slett ikke, se feks på kommentarfeltene i dagsavisene, der folk må poste med fullt navn - tonen er mye, mye verre enn på KG.

Det som har ødelagt forumet litt er oppkjøp av Egmont. Jeg tenker at føringer fra et stort konsern som tenker utelukkende kommersielt og satser bevisst på feks influencere får betydning for moderering og regelverk, og det begrenser ytringsrommet og særtrekkene til Norges største forum. Synd, men tiden har vel løpt fra denne typen generelle diskusjonsforum uansett kanskje.

Anonymkode: fc512...885

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, den er borte på Rampelyset. Det blir ikke automatisk triveligere av den grunn. ;) Men kjekt å ha en fiendegruppe å skylde på.

Jeg synes KG er bedre enn sitt rykte, men leser bare begrensede deler av forumet nå. Dette med at anonymiteten gjør tonen mye verre stemmer slett ikke, se feks på kommentarfeltene i dagsavisene, der folk må poste med fullt navn - tonen er mye, mye verre enn på KG.

Det som har ødelagt forumet litt er oppkjøp av Egmont. Jeg tenker at føringer fra et stort konsern som tenker utelukkende kommersielt og satser bevisst på feks influencere får betydning for moderering og regelverk, og det begrenser ytringsrommet og særtrekkene til Norges største forum. Synd, men tiden har vel løpt fra denne typen generelle diskusjonsforum uansett kanskje.

Anonymkode: fc512...885

Har ikke merket noe oppkjøp eller det som kalles influencere. Jeg leser det jeg liker selv. Hjelper der jeg kan. Leser aldri under kjente personers virke, de er jo ikke så kjente for meg uansett. 

Endret av GjestSiden2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utvilsomt bra at forumet er så stort og dekker så og si alle temaer og at det er mulighet for bra aktivitet om veldig mange tema. Men der ligger også en av de svake sidene, synes jeg, at noen temaer/underfora forsvinner litt i mengden. 

Men den aller svakeste siden er helt klart den kranglete, kjipe tonen. Og det er ikke bare AB-brukere, tror det stikker mye dypere enn det og ikke bare er et problem som gjelder KG, men internett generelt. Men her inne på KG vil jeg også gi litt skyld til like-funksjonen. Spissformulerte innlegg som setter et annet innlegg i et dårlig lys får alltid mange likes - er som å gi pluss i margen til sjefsmobberen i skolegården.

Anonymkode: c934d...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at 99% av KG består av en haug ustabile (ofte uføre) mødre som debatterer på bakgrunn av følelser, ikke fakta. Den siste 1% er meget oppegående mennesker som kan føre en god debatt. 

Anonymkode: 3c3e7...d05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det godt før. Men syns flere av sakene her inne begynner å bli motbydelig. Syns det er rart at ikke moderatorene fjerner enkelt av sakene. Folk er jo oppriktig stygg i saker de ikke aner en dritt om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at forumet favner så bredt. Men jeg synes Anonym-bruker funksjonen ødelegger veldig mye.

Dette er ikke for å ta noen for noe, men mange som bruker funksjonen gjør det kun for å lage dårlig stemning, hause opp debatter eller komme med kommentarer/innspill de ikke våger å gjøre under eget brukernavn.

Jeg skjønner at det er et behov for funksjonen og, men da betyr det og at moderatorene må være ekstra på og fjerne de trådene og blokkere ute misbrukere av funksjonen der hvor den er unødvendig.

For eksempel tråden om ettåringen som døde i går. Jeg vet ikke helt sikkert, men jeg tipper tråden ble fjernet pga måten tråden utviklet seg på - ikke fordi den ble startet av en anonym bruker. Og det var egentlig ikke et behov å starte den som anonym - om vi ser bort fra brukerens behov for å skape debatt og provosere. Og så håper jeg da at dette og går ut over brukeren bak på en måte når funksjonen blir misbrukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser heller ikke behovet for at denne tråden ble opprettet med anonym bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt av variasjoner slik det bør være. 

Synes likevel det er en del unødvendigheter ment kun for å provosere.  Vi får overse det.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror forumet hadde vært ganske dødt uten anonymbruker. Tidene forandrer seg og unge voksne i dag er jevnt over mye mer forsiktige med å legge igjen spor enn hva litt eldre er. Med andre ord er det mye mindre man gidder å skrive, hvis man vet at alt kan spores til én bruker, som moderatorer enkelt kan spore til en selv som person. Om fem år, om ti år, om 50 år, når man ligger i jorda... Tryggest med dobbel sikring i ab-bruker og konto opprettet med anonym mail. Ja, man hadde sluppet masse trolling og idioti, men man hadde også gått glipp av mange gode bidrag. Tror jeg.

Anonymkode: c934d...318

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer personlig opplever jeg at KG alltid er mest dødt på de tidene på dagen jeg er her og har tid, mens det tydeligvis yrer av liv når jeg ikke er her! 

Anonymkode: c934d...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG speiler samfunnet godt synes jeg, men i det virkelige livet møter man heldigvis sjelden anonyme mennesker som hopper fram fra busker for å følge etter en og slenge dritt. Ellers er alle på plass, Klagerne, hjelperne, skravlerne, solstrålene, pessimistene, oppmerksomhetssøkerne, de politisk korrekte, provokatørene og resten av gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er overrasket over alle de oppegående folka her. Ble medlem ganske nylig, og hadde et dårlig inntrykk av forumet fra andre kilder. Diskusjonene blir gjerne teitere jo lengre de foregår, men de første 2-3 sidene har ofte gode, nyttige svar. Synes også moderatorne gjør en god jobb med å rydde opp. 

Skulle jeg endre noe, hadde det vært sterkere moderering av kjønndiskriminerende utsagn, er en del ukultur i måten kvinner blir omtalt på her inne som jeg ikke synes noe om. 

Anonymkode: 389dc...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt litt avhengig av dette forumet, jeg :jepp:

Synes det er helt fantastisk. Godt tidsfordriv. Engasjerte debatter. Mye nye perspektiver. Jeg føler jeg blir kjent med verden og mennesker på et mye dypere plan, og at jeg blir mer empatisk fordi forumet lærer meg å sette meg inn i nye situasjoner jeg ikke har tenkt over før. 
 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er alt for politisk korrekt uten å ville høre på andres meninger.

Anonymkode: c6c00...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saueflokk. Det er gjerne de første svarene som setter tonen for hvordan de påfølgende innleggene blir.

Anonymkode: 5c2e5...632

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...