Gå til innhold

Ghosting erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel si at jeg har fått en liten knekk i selvtilliten nå.

Etter å ha brukt tid på å komme over et turbulent forhold over flere år, så bestemte jeg meg for og endelig prøve og komme meg litt videre. Som alenemor så er det jo begrenset hvor mye man kommer seg ut på sjekking, så da falt valget på nettdating. Kom for en tid tilbake i prat med en veldig hyggelig mann som utga seg for å være ute etter et varig og seriøst forhold. Vi hadde så mye til felles og kommuniserte så godt. Vi møttes en gang og hadde det like hyggelig da. Føltes som vi hadde kjent hverandre i lang tid. Fikk melding senere hvor han skrev at han likte meg og gjerne ville treffes igjen.

Noen dager etter denne daten så lurte han på om jeg ville komme på filmkveld til han i helgen som kom. Dette ville jeg, og vi avtalte søndag. Dagen før så sendte jeg han en melding og spurte om når på kvelden det passet. Hadde da i mellomtiden ordnet med barnevakt og alt var klart. Tiden gikk og fikk ikke noe svar. Søndag kom og fortsatt ikke noe svar. Sendte han melding i dag igjen og spurte hvorfor plutselig la være og svare når vi hadde en avtale og ikke heller gi beskjed om at man ikke vil eller at det ikke passer allikevel. Fortsatt ikke noe svar. 

Tar selvfølgelig ikke kontakt med han mer nå, og ønsker ikke å ha noe mer med han å gjøre. Men merker at dette har gjort meg skeptisk til videre dating. Nå hadde jeg endelig tatt motet til meg liksom.

Lurer på hvor vanlig er dette? Og er det flere som har noen ghosting historier å dele?

Anonymkode: 08a19...d2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre vanlig, jeg tror at nesten alle som dater har opplevd dette. 
Jeg selv har opplevd å bli ghostet av en jeg datet i 2,3 måneder. Vi var nesten som kjærester. Det er noe av det verste og skjønner at du føler deg som du gjør, men husk bare en ting. Hvis han gjorde det så er han bare en drittsekk som ikke fortjener deg! Ikke send noe mer! 
Jeg har blitt ghostet et par ganger faktisk og ALLE har tatt kontakt etterhvert og fant på en unnskyldning.

Anonymkode: eae50...b20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Datet en fyr som bodde 3 timer unna da jeg var 17, dette er nå 9 år siden. Plutselig slettet han meg fra alle sosiale medier, overalt. Blokkerte nummeret mitt. Jeg hadde tidenes kjærlighetssorg (kan nesten begynne å gråte nå til og med, så vondt var det). Prøvde å glemme han. Noen år senere når jeg søker han opp er han gift og har to barn.

Ellers har jeg en kompis som ghoster damene han dater. Jeg har fortalt han hvordan min opplevelse med det var og at han må aldri finne på det igjen. Han forsvarer det med at han har ikke og vil aldri få følelser for en person og da er det enklere å ghoste. Smålig gjort syns jeg.

Anonymkode: 820e3...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare så utrolig trist.... 

Jeg er mor til gutter, dette med hvordan håndtere både egne og andre sine følelser er hovedfokuset i oppdragelsen. Ikke søren om jeg vil ha det på meg å ha oppdratt menn som behandler kvinner slik. 

Hva har skjedd med gentlemen sier jeg bare... 

Anonymkode: 00d8a...022

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare så utrolig trist.... 

Jeg er mor til gutter, dette med hvordan håndtere både egne og andre sine følelser er hovedfokuset i oppdragelsen. Ikke søren om jeg vil ha det på meg å ha oppdratt menn som behandler kvinner slik. 

Hva har skjedd med gentlemen sier jeg bare... 

Anonymkode: 00d8a...022

Åh, ja bare lurer også på hvor er gentlemennene. Man tør nesten ikke å date nå pga bare drittsekker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel si at jeg har fått en liten knekk i selvtilliten nå.

Etter å ha brukt tid på å komme over et turbulent forhold over flere år, så bestemte jeg meg for og endelig prøve og komme meg litt videre. Som alenemor så er det jo begrenset hvor mye man kommer seg ut på sjekking, så da falt valget på nettdating. Kom for en tid tilbake i prat med en veldig hyggelig mann som utga seg for å være ute etter et varig og seriøst forhold. Vi hadde så mye til felles og kommuniserte så godt. Vi møttes en gang og hadde det like hyggelig da. Føltes som vi hadde kjent hverandre i lang tid. Fikk melding senere hvor han skrev at han likte meg og gjerne ville treffes igjen.

Noen dager etter denne daten så lurte han på om jeg ville komme på filmkveld til han i helgen som kom. Dette ville jeg, og vi avtalte søndag. Dagen før så sendte jeg han en melding og spurte om når på kvelden det passet. Hadde da i mellomtiden ordnet med barnevakt og alt var klart. Tiden gikk og fikk ikke noe svar. Søndag kom og fortsatt ikke noe svar. Sendte han melding i dag igjen og spurte hvorfor plutselig la være og svare når vi hadde en avtale og ikke heller gi beskjed om at man ikke vil eller at det ikke passer allikevel. Fortsatt ikke noe svar. 

Tar selvfølgelig ikke kontakt med han mer nå, og ønsker ikke å ha noe mer med han å gjøre. Men merker at dette har gjort meg skeptisk til videre dating. Nå hadde jeg endelig tatt motet til meg liksom.

Lurer på hvor vanlig er dette? Og er det flere som har noen ghosting historier å dele?

Anonymkode: 08a19...d2a

Dette er mote så og si. Det er trist og skammelig at ghosting har blitt en trend. Jeg ble ghostet av ene eksen min ifjor som jeg kjente fra ungdommen, han var ikke fra en datingapp. Men han var og er aktiv der fortsatt. Han tok jo kontakt i februar igjen selvfølgelig, sendte masse meldinger etter å ha sett meg ute når jeg snudde og gikk (bor i samme lille by), leste aldri meldingene. Da han er veldig ustabil og hissig av seg. Det er også trist når man er nesten i et forhold med en tilsynelatende oppegående og ressursterk mann, plutselig slutter å svare deg og ikke vil gi deg en ordenlig avslutning eller snakke og finne ut av ting, når ting ble vanskelig, man sliter pga tidligere erfaringer, og pga en melding der man uttrykte følelser. Man slapp aldri inn og personen var en løgner og ser etter noen andre som han sa han ikke hadde overskudd til. Man skjønner at man ble brukt til sex og får skylden for at han ikke vil mer også. Som lagde sure miner og ansiktsuttrykk fordi han ikke fikk det som han ville. 

Anonymkode: d98b6...d9b

Gjest Tutte
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datet en fyr som bodde 3 timer unna da jeg var 17, dette er nå 9 år siden. Plutselig slettet han meg fra alle sosiale medier, overalt. Blokkerte nummeret mitt. Jeg hadde tidenes kjærlighetssorg (kan nesten begynne å gråte nå til og med, så vondt var det). Prøvde å glemme han. Noen år senere når jeg søker han opp er han gift og har to barn.

Ellers har jeg en kompis som ghoster damene han dater. Jeg har fortalt han hvordan min opplevelse med det var og at han må aldri finne på det igjen. Han forsvarer det med at han har ikke og vil aldri få følelser for en person og da er det enklere å ghoste. Smålig gjort syns jeg.

Anonymkode: 820e3...2aa

Uff, noe så dårlig gjort. Så siden man aldri får følelser for noen, så er det akseptabelt å gjøre andre forvirret ved å bare forsvinne uten å forklare hvorfor. Skinner igjennom at denne kameraten din har manglende empati ihvertfall. Er vel ikke så lett å få følelser for noen når man ikke har det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...