Gå til innhold

Reise på ferie alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker seriøst på å ta noen dager alene i en annen by her i Norge, har ingen i vennekretsen som har mulighet til å bli med. Har en venninne i nærheten av den byen jeg sikkert kan treffe litt. Er for tiden selvvalgt singel og barna er voksne. Tror jeg ville kose meg. Noen som har gjort det samme her og vil dele erfaringer ? 

Anonymkode: fe202...ef4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, dette var en god idé. Jeg tenker gjør det! Har selv vært alene i storbyer i forbindelse med andre ting før, og endte alltid opp med å kose meg etter møtene etc ved å besøke kulturelle arenaer som museum, filharmoni, botaniske hager etc. Ikke at du nødvendigvis liker det samme som meg, men jeg mener dette absolutt kan bli bra. 

Anonymkode: 6cc0f...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte dratt på tur alene, både i Norge + 4 dager alene i Miami etter språkkurs. Trives du ditt eget selskap så er det ikke noe problem. 
 

Eneste jeg synes var litt rart var å spise alene på restaurant. Gjorde det alle dagene i Miami. Følte at alle så på meg siden jeg satt alene, men sikkert bare min egen tanke. Et alternativ er å kjøpe med take away. Beste er å slenge seg ned i en hotellseng med film og god mat :) 
 

Jeg har vært på flere idrettarrangementer alene, i tillegg til dyreparker, badeland og diverse. Fotograferer en del, så det er mitt fokus når jeg er alene. 
 

Det er veldig deilig å slippe å være avhengig av andres meninger. Du kan spise hvor du vil, dra hjem når du vil og slappe av når du vil! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise på ferie alene er den beste måten og reise på ferie. da kan man gjøre som man vil og slipper å ta hensyn til hva andre vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist på ferie alene, men ikke så mange ganger. Jeg håper det blir mer av det når barna blir større.

Som noen nevner kan det føles litt rart å spise ute. Før korona likte jeg å spise ved baren på plasser der det er mulig. Da har jeg også småpratet med andre som har vært alene, og det føles ikke så åpenbart. Jeg har også kjent på at det er bedre å spise lunsj ute alene enn middag. Middag føles gjerne litt mer som en høytidelig affære. Uansett er det flere som spiser alene når du bare få øynene opp for det.

Lykke til, TS, jeg ønsker deg en flott ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut! Har du lyst, har du lov. :)

Hender jeg tar meg en aleneferie i Norge eller utlandet (særlig London) om jeg får behov for å bare være helt alene. Det er så deilig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, det gjorde meg litt litt mer tryggere. Godt å høre om positive erfaringer. Tenker jeg bestiller rom i morgen. God sommer :)

Anonymkode: fe202...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar, det gjorde meg litt litt mer tryggere. Godt å høre om positive erfaringer. Tenker jeg bestiller rom i morgen. God sommer :)

Anonymkode: fe202...ef4

God tur og kos deg max😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tessa12 skrev:

God tur og kos deg max😊

Tusen takk :)

Anonymkode: fe202...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniferien er bestilt og jeg både gleder meg og er spent. Første gang helt alene på tur. 😄

 

Anonymkode: fe202...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiste alene til Gran Canaria i en uke bare for å teste ut hvordan det var å reise alene. Har aldri før følt meg mer på ferie enn den uka der. Gleder meg til neste solotur ☀️ 
 

Kjør på!! Du kommer ikke til å angre! Det kommer til å være litt rart, og du kommer til å føle at folk stirrer på deg, men de gjør ikke det. 

Anonymkode: d33a7...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiste alene til Gran Canaria i en uke bare for å teste ut hvordan det var å reise alene. Har aldri før følt meg mer på ferie enn den uka der. Gleder meg til neste solotur ☀️ 
 

Kjør på!! Du kommer ikke til å angre! Det kommer til å være litt rart, og du kommer til å føle at folk stirrer på deg, men de gjør ikke det. 

Anonymkode: d33a7...394

Har bestilt og gleder meg :) 

Anonymkode: fe202...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å reise alene er helt magisk. 

Kjørte selv Norge på langs alene for noen år siden, og det er en av de bedre feriene jeg har hatt. Hadde noen stoppesteder på veien hvor jeg sov hos venner og familie, utover dette tok jeg inn på hotell og lignende på veien.

Det som er så digg med å feriere på egen hånd er at man ikke har noen andre å ta hensyn til mtp hva man skal gjøre, hva man skal spise, hvor man skal dra osv osv. Hørte samme låta i bilen sikkert en million ganger blant annet, spiste nøyaktig det jeg hadde lyst på der og da and so on. Anbefales varmt!

Anonymkode: 85992...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis - du vil ikke angre! Jeg reiser mye alene og trives godt med det. I starten var det fordi jeg var blitt alene og hadde ingen andre (voksne) å feriere sammen med. Etterhvert er det blitt til at jeg trives veldig godt med det, trives heldigvis godt i mitt eget selskap. Er mye alene, men sjeldent ensom. Ferierer ofte med barna mine, men også helt alene. 

Når jeg reiser alene (enten det er en natt i nabobyen eller en uke i utlandet) planlegger jeg hva jeg vil se og gjøre. Og ikke minst hvor jeg vil spise! 😊 Jeg koser meg alene på restaurant eller på utekafé (går aldri på type bar eller nattklubb). I starten hadde jeg med meg et blad eller bok som «selskap» når jeg spiste ute, det har jeg ikke lenger. Synes det er hyggelig å sitte i ro og fred. 

Håper du får en fin tur 😊👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet også med å reise alene for 10år siden, det endret livet mitt totalt! Nå missliker jeg å reise med andre, da jeg setter pris på å kunne styre selv hva jeg vil gjøre. Kommer alltids i snakk med noen på turer til utlandet, i norge er det nok verre siden nordmenn er ekstremt lukket.

Men kom igjen, ta deg en liten tur. Lær deg å trives i eget selskap.

Å spise ute er høydepunkt for meg: frokost, lunsj og middag. Spesielt i andre land, da det er naturlig med sosial kultur.

Spis ute, ikke føl at noen ser på deg. Dette handler om usikkerhet, bli trygg på deg selv. Skal du bli trygg må du prøve ting alene. I andre land er det vanlig å spise ute alene.

Anonymkode: 1ca70...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...