Gå til innhold

Ben smerter! Jeg blir gal!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Heisann..

Skriver litt desperat her ihåp om at det er noen som har hatt lignende eller noe av det samme som jeg går gjennom nå..

Normalt har jeg gått til kiropraktor. Dette var pga av ryggen. Ryggen har vært igrunn fin det siste året. Men så har det ikke vært noe time der etter disse korona tider.

Det har seg sånn at i starten av juni nå, så våknet jeg opp..gikk rundt i huset..plutselig fikk jeg en kald/øm følelse bak leggen/nedre del av låret og noe ned i foten. Det ble bare ømere og vondere. Jeg tenkte at jeg kanskje burde tatt meg en løpetur for å få lea på muskulaturen der, gjordet det to dager på rad, men det gav seg ikke. Kan fint gå på benet, men halter hver gang jeg reiser meg..gjør ikke vondt i det jeg tråkker men det er en konstant smerte som ikke gir seg!..

Etter halvannen uke så forsvinner det!..Ender med at jeg tar en joggetur en dag, pluss en topptur dagen etter...3 dager etter dette så får jeg samme følelsene tilbake i beinet. Jeg tenkte at det kanskje kan ha noe med aktiviteten å gjøre, så gadd derfor ikke utsette meg for mer press sånt sett..nå varte smerten hver dag konstant i to uker og det føles ut som leggen er dobbelt så sjuk som den andre..ekstremt øm. Jeg holder ikke ut i to uker. Bestiller derfor legetime..når jeg endelig får legetime har smertene begynt å roe seg..han kjenner på beinet mitt men trur ikke det er noe gærent..litt ømt var det bare der og da.

Etter to dager forsvinner alt...

Nå tenkte jeg da at jeg skal IKKE trene i det hele tatt nå som smerten har forsvunnet..smerten er vekk i halvannen uke(har trua), men så plutselig så kommer smerten helt ut av det blå..gjør ingenting!..Den samme ømme, kaldaktige og uutholdige smerten..

Spørsmålet mitt er, har noen hatt det samme og finni ut hva det er?

Jeg har tenkt på blodpropp men da skal vel det være rødt i området også som jeg sa til legen min, han trudde ikke det var blodpropp heller.

En annen tanke er at det er noe i ryggen min som er låst å har en nerve i klem som går ned til beinet mitt..

Smerten har forsåvidt kommet i beinet etter en time etter at jeg har stått opp så kan ha ligget feil med tanke på ryggen..har ikke noe smerte i ryggen uten at jeg kanskje er litt stiv..

Er heller ikke strekk, da dette kun oppstår under løping som regel og det kjenner man godt. Og det skal vel også gi seg etter noen dager, mens dette varer i nesten to uker om gangen..

Har prøvd å bestille kiropraktor time, men personen har ferie akkurat nå..

Er det noen som har hatt noe lignende? evt vet hva det kan være..føler at en ny legetime ikke vil hjelpe da de ikke ser noen ting der..her må det røntgen osv til for å få ett ordentlig innsyn, men kunne tenkt meg å prøvd kiropraktoren først med tanke på at det kan være noen nerver som ligger i klem muligens fra tid til annen..

Takk for de som orka å lese alt..=)

Endret av knust123
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les deg opp på prolaps for å se om symptomene kan passe. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, liljene said:

Les deg opp på prolaps for å se om symptomene kan passe. 

Det har jeg gjort og det kan stemme noe av det. Men har ikke noe vondt i ryggen av noe slag..noe stiv i korsryggen bare..det kan jo være nok selvfølgelig. Men så vondt a gitt 😛

AnonymBruker
Skrevet

Sciatics? 

Anonymkode: 386f0...440

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, knust123 skrev:

Det har jeg gjort og det kan stemme noe av det. Men har ikke noe vondt i ryggen av noe slag..noe stiv i korsryggen bare..det kan jo være nok selvfølgelig. Men så vondt a gitt 😛

Da jeg hadde prolaps hadde jeg stiv korsrygg, og utrolig vondt bein. Jeg hadde ikke vondt i ryggen. 

Dro til kiropraktor og ble henvist til mr. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, liljene said:

Da jeg hadde prolaps hadde jeg stiv korsrygg, og utrolig vondt bein. Jeg hadde ikke vondt i ryggen. 

Dro til kiropraktor og ble henvist til mr. 

Okei, hvordan gikk det videre? 😃

Skrevet
1 time siden, knust123 skrev:

Okei, hvordan gikk det videre? 😃

De fant ut via mr at jeg hadde prolaps. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...