Gå til innhold

Hvilken solkrem i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt skal begynne i barnehagen om noen uker og på lista over utstyr de trenger står det solkrem. 

Vi har faktisk hittil ikke brukt solkrem på barnet, leste et sted at babyer ikke skal ha solkrem men heller skjermes for sola. Så vi har vært i skyggen eller brukt uvtelt. 

Skjønner at de ikke kan skjermes på samme måten i barnehagen, men mitt spørsmål er hvilken solkrem skal jeg kjøpe? Stick, krem eller spray? Faktor 50?

Anonymkode: 861dd...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krem faktor 50 eller 30, kjøp på apoteket :)

Anonymkode: 08ca5...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger: prøv den hjemme i sommer! Da vet du at barnet ikke reagerer på den og at den er ok å smøre. Vi bruker alltid faktor 30-50 i krem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 30. Vi har 50,krem. Kjøpt på Apoteket, en jeg vet hun tåler. 

Anonymkode: 26be6...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er vel ikke baby nå lenger? Finn en god solkrem på apoteket, f.eks. cosmica. Eventuelt anglamark sin fra Coop. Finn ihvertfall en som ikke er full av parfyme og andre stoffer som ikke hører til på en barnehud. (F.eks. Nivea sin, selges i de fleste butikker, er billig, men er full av parfyme og hormonforstyrrende stoffer. Veldig populær i barnehagen dessverre).

Anonymkode: a2936...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst en spray! De er mye lettere å smøre ut for de ansatte, og barnet ditt slipper å gå rundt helt hvite fordi de på tube ikke trekker seg raskt inn i huden.

Anonymkode: b792a...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har atopisk eksem og bruker denne som er beregnet på eksemhud. 

Anonymkode: 38c68...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...