Gå til innhold

Dominerende folk og deres «konfliktskye» venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på ferie med et vennepar med tre barn. Har selv to og en mann. Vi deler feriehus og bad i to uker. 
Men kona i det andre paret sliter meg ut. Med venner som er mer min type, kan vi komme til enighet uten konflikt, og ved å spørre hverandre «hva synes du?». 
 

Men denne damen er en slik som vil ha alt på sin måte. Skal vi ha den og den retten, må vi lage den slik og slik- dette selv om jeg/mannen min lager den. Skal det støvsuges, må det støvsuges på en bestemt måte. Skal det handles, må vi ha det og det- selv om matbudsjettet fyker i været.. Blir så sliten og lei av å måtte tydeliggjøre min mening/konfrontere hele tiden, selv om jeg egentlig ikke er slik. Det blir nesten til at jeg ikke orker å gjøre noe, fordi hun alltid legger seg borti og vil bare «vise meg» hvordan det skal gjøres- med et smil selvsagt, og med «ikke meningen å bestemme altså, men hvis du bare gjør sånn eller slik..». 
 

fler enn meg som blir litt svake og føler sec litt umyndiggjort i selskap med sånne? Er det virkelig nødvendig å måtte bli konfronterende for å få et slik opphold til å bli bra. Og nei, er ikke konfliktsky, bare det folk kaller «mild».

Anonymkode: c33d3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god egenskap å være ærlig med seg selv og andre. Sette sunne grenser for DEG, for ingen er tankelesere og det er fint med en vennlig tilbakemelding om hvordan nettopp DU fungerer. 

Med det mener jeg at det ikke er hennes feil at du er som du er, men DU er du regardless. 

Det heter seg ikke å være konfronterende, men å være voksen og rederlig. 

"takk for innspill, men jeg og mannen min liker å gjøre vår egen greie når vi lager mat."

"det var bra mye godt på handlelista, skjønner det er fristende når det er ferie. For vår del er vi på et feriebudsjett og kan dermed ikke skeie ut hver dag. Vi vil gjerne være med på noe slikt på lørdag, feks?"

"jeg mister lysten til å hjelpe til på hytta når noen detaljstyrer meg. Jeg setter pris på å støvsuge på den måten jeg selv ønsker. Om du vil kan du støvsuge og jeg kan vaske opp på kjøkkenet?"

Lykke til!

Anonymkode: 60823...c0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en narssisist. De er sånn av natur og er kjempeslitsomme. Aldri reis på ferie med hun igjen. 

Gi mer ansvar til din mann og la han "konfrontere" innimellom?

Anonymkode: 23e21...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...