AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #41 Skrevet 13. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dette har mye med tiltakene mot "harry handel" å gjøre, tror nok bildet ville sett annerledes ut hvis det hadde vært fritt fram å stikke over grensa. Anonymkode: af303...5f0 Tror harryhandelen utgjør svært lite risiko. Det som virkelig har funket er at folk har begynt å vaske hendene og sprite seg på tur inn i butikker. Anonymkode: d8e08...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #42 Skrevet 14. juli 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Tror harryhandelen utgjør svært lite risiko. Det som virkelig har funket er at folk har begynt å vaske hendene og sprite seg på tur inn i butikker. Anonymkode: d8e08...4f5 Hva har egentlig sviktet i barneoppdragelsen hos de som først nå har begynt å vaske hender? Jeg tror ellers at hjemmekontor og mindre folk på kollektivtransport har gjort størst utslag. Det er der man kommer aller tettest på fremmede, sjelden folk i samme grad står som sild i tønne på butikken. Og står man i kø er det gjerne maks fem minutter, mens på bussen blir man stående fast over lengre tid med mange. Håper det fortsatt oppfordres til hjemmekontor fra høsten, det var et tiltak som faktisk hadde noe for seg. Blir ikke så greit å sitte i åpent landskap til høsten når forkjølelser tar seg opp og alle hoster i kor. Anonymkode: 5e200...cb6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #43 Skrevet 14. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har egentlig sviktet i barneoppdragelsen hos de som først nå har begynt å vaske hender? Jeg tror ellers at hjemmekontor og mindre folk på kollektivtransport har gjort størst utslag. Det er der man kommer aller tettest på fremmede, sjelden folk i samme grad står som sild i tønne på butikken. Og står man i kø er det gjerne maks fem minutter, mens på bussen blir man stående fast over lengre tid med mange. Håper det fortsatt oppfordres til hjemmekontor fra høsten, det var et tiltak som faktisk hadde noe for seg. Blir ikke så greit å sitte i åpent landskap til høsten når forkjølelser tar seg opp og alle hoster i kor. Anonymkode: 5e200...cb6 Jeg tror det desidert viktigste tiltaket ved siden av håndvask er at man holder seg hjemme ved symptomer. Man blir uglesett ved hver minste host i offentlighet, som kanskje ikke er spesielt hyggelig all den tid det fins mange årsaker til hosting og nysing, men det er i alle fall totalt ugreit å gå på jobb og fest når man er småforkjøla. Tipper denne respekten for sykdom og smitte vil fortsette i lang tid fremover, og er da vitterlig også noe av det enkleste vi som privatpersoner "ofrer". Anonymkode: 77c0d...2c5 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #44 Skrevet 14. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det desidert viktigste tiltaket ved siden av håndvask er at man holder seg hjemme ved symptomer. Man blir uglesett ved hver minste host i offentlighet, som kanskje ikke er spesielt hyggelig all den tid det fins mange årsaker til hosting og nysing, men det er i alle fall totalt ugreit å gå på jobb og fest når man er småforkjøla. Tipper denne respekten for sykdom og smitte vil fortsette i lang tid fremover, og er da vitterlig også noe av det enkleste vi som privatpersoner "ofrer". Anonymkode: 77c0d...2c5 Veldig slitsomt for oss som har kroniske sykdommer som ikke har noe med koronaviruset å gjøre. Jeg har gått på tunge medisiner som nesten eliminerer mine astmasymptomer, men er veldig skadelig for kroppen og helsa. Men jeg orker ikke tanken på å sitte i karantene eller isolasjon uavbrutt i et helt år fordi jeg har symptomer hver dag hele året. Anonymkode: 1f77c...d08
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #45 Skrevet 14. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det desidert viktigste tiltaket ved siden av håndvask er at man holder seg hjemme ved symptomer. Man blir uglesett ved hver minste host i offentlighet, som kanskje ikke er spesielt hyggelig all den tid det fins mange årsaker til hosting og nysing, men det er i alle fall totalt ugreit å gå på jobb og fest når man er småforkjøla. Tipper denne respekten for sykdom og smitte vil fortsette i lang tid fremover, og er da vitterlig også noe av det enkleste vi som privatpersoner "ofrer". Anonymkode: 77c0d...2c5 Vel. Hos oss er det forventet at man kommer på jobb selv om man "snufser" litt. Det er opp til arbeidsgiver å sette standarden for hva som er greit i praksis. Hvis ikke er det rett ut i min bransje. Anonymkode: e18ed...a7b
Fremhevede innlegg