AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #21 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, Gjeste mann skrev: Bare vent om 14 dager, da eksploderer det........!!😂 Enig, tror en ny smittetopp er på vei, det vil vi se om et par uker. For folk vil gå bananas nå og tror alt er over. Anonymkode: 7765c...283 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #22 Skrevet 13. juli 2020 Ja, den strålende innsatsen kan brått bli forgjeves hvis folk nå skal reise i hytt og pine. Anonymkode: ab8c0...5e7
NorthernLight Skrevet 13. juli 2020 #23 Skrevet 13. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gå rundt og tenke på det? Ingen kan spå. Det er bare å bruke hodet så skjønner man at det vil blusse opp senere. Sier ikke at man skal tenke på det døgnet rundt. Men det er viktig med smittevern så vi reduserer muligheten for en stor bølge senere i år. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #24 Skrevet 13. juli 2020 4 minutter siden, NorthernLight skrev: Det er bare å bruke hodet så skjønner man at det vil blusse opp senere. Sier ikke at man skal tenke på det døgnet rundt. Men det er viktig med smittevern så vi reduserer muligheten for en stor bølge senere i år. Jeg følger alle regler. Ansiktsmaske på fly, ingen klemming, med mer. Utover det velger jeg livet, og innhold i hverdagen, selv om mange her inne tydeligvis mener at smittevern=isolasjon. Jeg tror ikke det skjer noe til høsten, men det er fordi jeg er evig optimist og har stor glede av livet, og at koronalivet er for begrensende. Det er ikke selvmotsigende i forhold til at jeg etterlever smittevern. Anonymkode: b54d5...ae2 6
Den Sagnomsuste Skrevet 13. juli 2020 #25 Skrevet 13. juli 2020 (endret) Vi gleder oss nå idag! Ingen covidsyke i respirator, det er jo fantastisk smitten vil selvsagt øke igjen, men hver dag har nok med sin egen plage! La oss hygge oss over tallene, mens de varer Endret 13. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #26 Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbnnyk/nakstad-om-null-respiratorinnlagte-et-resultat-av-en-straalende-innsats Strålende innsats, sier Nakstad. Godt å se, for på kg får vi stadig bare høre at vi gir blanke F alle sammen. Anonymkode: 5e200...cb6 Bare vent i 2 uker så skal du se Anonymkode: 082e9...9ed 3
isw Skrevet 13. juli 2020 #27 Skrevet 13. juli 2020 (endret) Jeg ville bekymret meg mer for det at hver gang noen går ut av respirator øker dødstallet med 1.. Det er ikke bedre at folk dør enn at de ligger på respirator. Endret 13. juli 2020 av isw 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #28 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Espen Nakstad i Helsedirektoratet tror ikke det kommer noen ny smittebølge. Han tror heller at vi får flere enkelt-tilfeller etter hvert. Hva han tror driter jeg i , etter sommeren vil det komme flere smittede, bare vent å se. Anonymkode: f8b54...761 2
Krantz95 Skrevet 13. juli 2020 #29 Skrevet 13. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva han tror driter jeg i , etter sommeren vil det komme flere smittede, bare vent å se. Anonymkode: f8b54...761 Når er sommeren ferdig? Om 2 uker eller 20 uker? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #30 Skrevet 13. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, den strålende innsatsen kan brått bli forgjeves hvis folk nå skal reise i hytt og pine. Anonymkode: ab8c0...5e7 Folk skal ikke reise i hytt og pine, de fleste skal enten reise i Norge eller til andre land med lav smitte. Det må da være smertefullt å tenke så negativt hele tiden? Verden skulle jo omtrent gå under etter demonstrasjonen, hvor mange uker er det siden den nå? Anonymkode: 5e200...cb6 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #31 Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbnnyk/nakstad-om-null-respiratorinnlagte-et-resultat-av-en-straalende-innsats Strålende innsats, sier Nakstad. Godt å se, for på kg får vi stadig bare høre at vi gir blanke F alle sammen. Anonymkode: 5e200...cb6 Fordi de er døde Anonymkode: f8b54...761
Gjest Warrior Skrevet 13. juli 2020 #32 Skrevet 13. juli 2020 Det er et nytt dødsfall i dag da, så ingenting å juble for synes jeg. Det som er positivt er at det ikke har økt og blitt lagt flere i respirator siste tiden.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #33 Skrevet 13. juli 2020 2 minutter siden, Warrior said: Det er et nytt dødsfall i dag da, så ingenting å juble for synes jeg. Det som er positivt er at det ikke har økt og blitt lagt flere i respirator siste tiden. Det er mange døde i dag, men bare den ene av corona blir nyhetsstoff. Denne sommeren har det vært flere drukningsulykker enn coronadødsfall, og de som drukner er stort sett yngre mennesker. Man må sette ting litt i perspektiv. Og for tre måneder siden var det 58 i respirator. Anonymkode: 5e200...cb6 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #34 Skrevet 13. juli 2020 38 minutter siden, isw skrev: Jeg ville bekymret meg mer for det at hver gang noen går ut av respirator øker dødstallet med 1.. Det er ikke bedre at folk dør enn at de ligger på respirator. De fleste respiratorpasientene overlever i Norge Anonymkode: 4604e...e6c 4
isw Skrevet 13. juli 2020 #35 Skrevet 13. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fleste respiratorpasientene overlever i Norge Anonymkode: 4604e...e6c De siste fire som gikk ut av respirator døde. Jeg mener bare det ikke er noe å feire i seg selv når tallet går ned fordi folk dør. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #36 Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk skal ikke reise i hytt og pine, de fleste skal enten reise i Norge eller til andre land med lav smitte. Det må da være smertefullt å tenke så negativt hele tiden? Verden skulle jo omtrent gå under etter demonstrasjonen, hvor mange uker er det siden den nå? Anonymkode: 5e200...cb6 Hvorfor denne hersketeknikken? Jeg er bekymret, det må vel være lov. Ellers så har jeg en ganske positiv tankegang, men hører hva Sykepleierforbundet sier. Er det noen som vet hva de snakker om angående denne saken så er det sykepleierne. Anonymkode: ab8c0...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #37 Skrevet 13. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor denne hersketeknikken? Jeg er bekymret, det må vel være lov. Ellers så har jeg en ganske positiv tankegang, men hører hva Sykepleierforbundet sier. Er det noen som vet hva de snakker om angående denne saken så er det sykepleierne. Anonymkode: ab8c0...5e7 Bekymret er det lov å være, men å reagere negativt på at ingen av de få innlagte er i respirator blir da litt i overkant. Anonymkode: 5e200...cb6 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #38 Skrevet 13. juli 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Når er sommeren ferdig? Om 2 uker eller 20 uker? Vi har jo såvidt sommer i det landet her så.. Her kan vi nok holde det gående noen år Anonymkode: d0204...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #39 Skrevet 13. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange døde i dag, men bare den ene av corona blir nyhetsstoff. Denne sommeren har det vært flere drukningsulykker enn coronadødsfall, og de som drukner er stort sett yngre mennesker. Man må sette ting litt i perspektiv. Og for tre måneder siden var det 58 i respirator. Anonymkode: 5e200...cb6 Hva all i verden er greia med whataboutism? Hva har dette med denne saken å gjøre i det hele tatt? Det var en kommentar om at det ikke er noe å glede seg over at det er ingen i respirator, når utfalletet her er død. Trenger ikke å trekke inn ting som er verre. Situasjonen er ille nok i seg selv, det er ingen konkurranse om hvem som har det verst. Det er ikke å "sette ting litt i perspektiv". Anonymkode: ab37d...e28 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #40 Skrevet 13. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva all i verden er greia med whataboutism? Hva har dette med denne saken å gjøre i det hele tatt? Det var en kommentar om at det ikke er noe å glede seg over at det er ingen i respirator, når utfalletet her er død. Trenger ikke å trekke inn ting som er verre. Situasjonen er ille nok i seg selv, det er ingen konkurranse om hvem som har det verst. Det er ikke å "sette ting litt i perspektiv". Anonymkode: ab37d...e28 Det man gleder seg over er jo at det ikke er noen nye i respirator. Tidligere kom det jo stadig nye inn og overtok etter de som enten døde eller ble friske. Anonymkode: 5e200...cb6 1
Anbefalte innlegg