Gå til innhold

Snus alltid et dilemma

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sure penger egentlig. Nikotinavgiften. Har 1 uke av en boks. Vært på og av i 9 år. Alltid hatt dem i 1 ukes tid. Så har jeg gått i 2-5 mnd uten. Men suget forsvinner aldri. Og så ser jeg liksom ikke vitsen i å slutte. Må alt være så høytidelig? Men så er det noen ganger ikke så godt som jeg trodde heller. Lurer på hvorfor jeg gjør dette mot kroppen min. Men så er det himla godt igjen også. Har vært uten nå i 4 dager. 

Anonymkode: 88463...d7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er jeg også. Har også en boks i ca. en uke. Man snuser jo da så lite at man like gjerne kunne latt være. Det er ikke noe problem for meg å slutte, men som du sier suget er der hele tiden. Da ser jeg ikke vitsen med å slutte. Jeg snuser jo ikke så mye, og det styrer ikke livet mitt da jeg fint kan gå lange perioder uten. Men suget er der, like sterkt om det er 3 timer siden jeg tok siste eller om det er 3 uker. 🤷‍♀️

Anonymkode: 11556...621

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er jeg også. Har også en boks i ca. en uke. Man snuser jo da så lite at man like gjerne kunne latt være. Det er ikke noe problem for meg å slutte, men som du sier suget er der hele tiden. Da ser jeg ikke vitsen med å slutte. Jeg snuser jo ikke så mye, og det styrer ikke livet mitt da jeg fint kan gå lange perioder uten. Men suget er der, like sterkt om det er 3 timer siden jeg tok siste eller om det er 3 uker. 🤷‍♀️

Men nå står jeg uten. Jeg kjeder meg sånn. Men hva vil jeg føle? Enda en boks. Sparer alle boksene fordi jeg skal pante dem til gjenvinning. Deprimerende å se det blir mer og mer.... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå står jeg uten. Jeg kjeder meg sånn. Men hva vil jeg føle? Enda en boks. Sparer alle boksene fordi jeg skal pante dem til gjenvinning. Deprimerende å se det blir mer og mer.... 

Du vil ikke føle noe fra eller til. Bare, "åh det var digg med en snus, men jeg kunne faktisk klart meg uten!". 
Hvor panter man de?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke føle noe fra eller til. Bare, "åh det var digg med en snus, men jeg kunne faktisk klart meg uten!". 
Hvor panter man de?

Dessverre får man ikke penger men det går til opprens av sjø. Utenfor Oslo S står en boks.... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor panter man de?

Jo jeg har følt...kan man ikke bare føle det er godt da? Føler meg for sunn på mange måter 😛 bare at jeg føler bruk av snus er tegn på for mye penger. 😛 folk får ikke til livsopphold, her går vi og bruker 500 i mnd på noe som i verste fall er skadelig

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo jeg har følt...kan man ikke bare føle det er godt da? Føler meg for sunn på mange måter 😛 bare at jeg føler bruk av snus er tegn på for mye penger. 😛 folk får ikke til livsopphold, her går vi og bruker 500 i mnd på noe som i verste fall er skadelig

Eller 93 x 4 blir det. Nesten 400 i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Nå ja, 500 kroner er ikke så mye. Folk har mange vaner som er dyrere enn det. Det er mange som bruker det og enda mer på kaffe feks. Eller pølser på bensinstasjon, eller what ever man har lyst på som ikke er hverken nyttig eller billig. Vi har alle våre laster, min kan fint være snus så lenge jeg ikke er gravid :) 

AnonymBruker
Skrevet

Nå ja, 500 kroner er ikke så mye. Folk har mange vaner som er dyrere enn det. Det er mange som bruker det og enda mer på kaffe feks. Eller pølser på bensinstasjon, eller what ever man har lyst på som ikke er hverken nyttig eller billig. Vi har alle våre laster, min kan fint være snus så lenge jeg ikke er gravid :) 

Jeg drikker en del kaffe og jeg da.... men har kuttet mye ned. Trakter ikke lenger full kanne (dette er det mange som gjør), har gjenbrukbart filter osv. Men snus er ikke NØDVENDIG. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker en del kaffe og jeg da.... men har kuttet mye ned. Trakter ikke lenger full kanne (dette er det mange som gjør), har gjenbrukbart filter osv. Men snus er ikke NØDVENDIG. 

Nei, men det er veldig godt. 
Strengt talt er ikke sjokolade, kaffe, godteri, bakevarer, masse klær, dingser osv nødvendig heller, men man bruker da penger på det og?
Tenk hvordan økonomien ville gått ad undas dersom vi bare skulle kjøpt det som var nødvendig. Hadde ikke gått det.

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å studere tannkjøttet, så blir det lettere å kutte ut snusen 😫

Anonymkode: a713f...959

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å studere tannkjøttet, så blir det lettere å kutte ut snusen 😫

Har ingenting.... og det kommer alltid tilbake etter en stund uten. Men jeg blir ikke sår. Kjennes bare mer skrukkete når jeg har brukt noen 

AnonymBruker
Skrevet

Da ble det snus. Psykologen har sagt jeg må være flinkere til å ikke ha dårlig samvittighet for alt jeg evt unner meg 😛 1 time fri fra jobb. Må nytes

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 1 boks om dagen. Det er verre :(

Anonymkode: 5b2a3...6da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ca 4 -5 bokser i uka med løs general. Fant ut en dag at jeg skulle slutte siden det ble fryktelig dyrt og jeg følte meg dritt med snusen.

Det er ikke så vanskelig å slutte som mange skal ha det til. Hvis man klarer å holde ut ubehag i 2-3 dager så gir det seg. Rastløshet og vansker med å takle kjedsomhet er bare milde abstinenssymptomer som går over.

Anonymkode: 402ec...6a7

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ingenting.... og det kommer alltid tilbake etter en stund uten. Men jeg blir ikke sår. Kjennes bare mer skrukkete når jeg har brukt noen 

Kommer tannkjøttet tilbake? Det visste jeg faktisk ikke 😄 Skal teste det ut -- ETTER jeg er ferdig med denne snusboksen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer tannkjøttet tilbake? Det visste jeg faktisk ikke 😄 Skal teste det ut -- ETTER jeg er ferdig med denne snusboksen ;)

Det blir ikke borte, men litt «rynkete». Kjenner det med tunga men dette er borte ila 1 dag om jeg ikke snuser. Har ingen skade på tannkjøttet. Kjenner flere som har snust lenger enn meg og de har heller ingen skade

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Eller 93 x 4 blir det. Nesten 400 i mnd.

50 000kr på 10 år om man tar med prisstigning o.l. :)

Anonymkode: 402ec...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Vært snusfri siden påske-ish. Går mye i pastiller og tyggis. Tannkjøttet har trukket seg tilbake på hjørnetennene og jeg har blottede tannhalser. Tviler på at det vil komme tilbake. Det gjør det ikke i hht tannleger som har uttalt seg i diverse saker jeg har googlet🙄 hadde jeg bare ikke vært så dum og startet å snuse igjen. Men jeg snuste mye. 2 bokser i uka i alle fall... det eneste som fikk meg til å slutte nå var tannkjøttet og planlegging av barn... 

Anonymkode: af23d...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...